Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgeprinte foto's bijsnijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afgeprinte foto's bijsnijden

    Heb een foto vergroot tot posterformaat (28 x A4) en deze afgeprint. Randloos afprinten is niet mogelijk vanuit het programma dat ik hiervoor gebruikte (Posteriza).

    Met mijn papiersnijderke, dat ondertussen aan vervanging toe is, was het niet mogelijk om steeds met dezelfde snijafstand correct te snijden. Vandaar mijn vraag, waar (drukker, fotograaf, ...) kan je dit perfekt laten doen (met perfekt bedoel ik dat bvb 9mm ook steeds 9mm zal zijn voor elke cut die dient te gebeuren)?
    Groetjes, Jan
    BD0280BE

    Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

  • #2
    Re: Afgeprinte foto's bijsnijden

    bij een drukker is er ook een overflow van circa 3 mm voorzien als ze snijden .. elk uitgesneden exemplaar is wel perfect even groot .. maar als je ze allen naast elkaar legt, en precies opmeet, dan merk je toch verschillen tussen eerste en laatste: sommigen zijn iets meer naar links,anderen iets meer naar rechts, maar wel allen even groot.

    Als je printer "randloos afprint" dan is er ook een marge: de rand van je foto staat dan niet meer op je blad papier (heb ik althans op mijn epson gemerkt)

    Ik ken geen enkele drukker die drukwerk dat hij niet zelf drukte graag wilt snijden in zijn snijmachiene. ik raad je daarom ook aan om zelf een stevig model papiersnijder te kopen aangezien dit soort zaken wel regelmatig zal terugkomen.

    ik gebruik hiervoor een DAHLE 561 snijmachiene. Ik dacht dat ik die 4 jaar geleden nog 175 euro betaalde, maar ik ben er ook altijd al zeer tevreden van geweest. (koop liever een model zwaarder dan een model lichter)

    Comment


    • #3
      Re: Afgeprinte foto's bijsnijden

      Oorspronkelijk geplaatst door jbowie
      Heb een foto vergroot tot posterformaat (28 x A4) en deze afgeprint. Randloos afprinten is niet mogelijk vanuit het programma dat ik hiervoor gebruikte (Posteriza).

      Met mijn papiersnijderke, dat ondertussen aan vervanging toe is, was het niet mogelijk om steeds met dezelfde snijafstand correct te snijden. Vandaar mijn vraag, waar (drukker, fotograaf, ...) kan je dit perfekt laten doen (met perfekt bedoel ik dat bvb 9mm ook steeds 9mm zal zijn voor elke cut die dient te gebeuren)?

      In de uitrusting van een fotograaf mag een degelijke snijmachiene niet ontbreken! Ik gebruik al jaren mijn Dahle 550 wat behoorlijk is maar een Rotatrim is beter!

      MVG, Jeff
      Last edited by Digipics357; 29 mei 2006, 15:40.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Afgeprinte foto's bijsnijden

        Ik zal dan maar uitkijken voor een nieuwe papiersnijder, en hopen op een goed resultaat.

        Bedankt voor de toelichting
        Groetjes, Jan
        BD0280BE

        Niets kan zo bedrieglijk zijn als een foto...

        Comment


        • #5
          Re: Afgeprinte foto's bijsnijden

          Ik zou een papiersnijder kopen, bv in de Makro, maar zeker een met
          een lemmet, geen rolletjes.
          Mijn komt van den ALdi , ja, het spijt me, en voldoet zeer goed , en
          koste ong 30 Euro
          Succes
          Leo
          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

          Comment

          Working...
          X