Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdrukken flyer fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afdrukken flyer fuif

    Wist niet goed waar het hier juist thuis hoort.
    Echt met fotografie heeft het niet te maken, maar ik neem aan dat er hier toch wel wat ervaring hebben met het afdrukken van foto's en aanverwanten.
    Dus sorry als het niet op de juiste plek staat.

    Het is zo dat wij binnenkort een (privé)feestje geven.
    Ik heb daar in PS een flyer voor gemaakt en zou dat graag laten afdrukken.
    Weet er iemand een goed adresje (online of in het Antwerpse) waar ik dat kan laten doen?
    If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

  • #2
    Re: afdrukken flyer fuif

    www.flyer.be (prijs/kwaliteit de beste)
    www.zwartopwit.be/ (spot goedkoop, redelijke kwaliteit)
    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: afdrukken flyer fuif

      Tevreden van http://www.drukland.be/ maar dat ging over "iets meer" dan een paar flyers.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: afdrukken flyer fuif

        ok, straks na het werk eens bekijken.
        Bedankt!
        If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

        Comment


        • #5
          Re: afdrukken flyer fuif

          Nog een mogelijkheid: itprint.be
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

          Comment


          • #6
            Re: afdrukken flyer fuif

            Bij een copycenter bij jou in de buurt ??

            Comment


            • #7
              Re: afdrukken flyer fuif

              ja, ik denk dat ik dat het beste zo ga doen.
              De meeste site's die hier opgegeven werden, daar moet je eerst aangeven welk product je wil, dan moet je je gegevens invullen en dan pas kan je de file die je wil gebruiken uploaden.
              En daar heb ik een klein probleem mee... Dat ze eerst je gegevens willen alvorens je ook maar kan zien of het resultaat naar wens is.

              Bij Flyer.be kan je gelukkig wel een voorbeeld van je flyer zien.
              Maar nu merkte ik dat ik nog met witte randen zit. Ondanks het feit dat ik mijn ontwerp in het formaat A6 gemaakt had.
              Mijn schoonzus wist me te zeggen dat ik dan in PS het ontwerp van een "Bleed" moest voorzien.
              Helaas ben ik nog maar een beginner qua PS en weet ik niet direct hoe ik dit moet oplossen.
              Ik heb wel gezien dat er een Flyer.be winkel in de buurt is, dus ik ga daar eens informeren of ze iets met de huidige file kunnen doen, of dat ik toch die bleed ga moeten voorzien.
              If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

              Comment


              • #8
                Re: afdrukken flyer fuif

                Als je de flyer zonder (witte) rand wenst (dus aflopend), dan moet je inderdaad een 'bleed' voorzien. Bij de meeste drukkerijen is dat een extra rand van 3mm rondom, waarin de achtergrond (kleur/foto) doorloopt.
                Voor een A6-flyer (formaat 105x148mm) moet je dus een bestand aanleveren van 111x154mm (= 105mm + 6mm x 148mm + 6mm).
                Houd er wel rekening mee dat die buitenste rand van 3mm er wordt afgesneden.
                Je zet ook best geen tekst, logo e.d. dichtbij de randen (blijf er bij voorkeur zo'n 3 à 4mm vanaf).
                www.guydewestelinckfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: afdrukken flyer fuif

                  Wel, de afbeeldingsgrootte die ik nu heb is idd A6 (105x148)
                  De afbeelding bestaat uit een achtergrond (Zweedse vlag) en verder enkel tekst met info over het feestje.

                  Als ik die afbeeldingsgrootte nu aanpas naar de door u vernoemde afmetingen (111x154) en ik zet de tekst iets verder van de rand... zou dit dan voldoende zijn?
                  If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

                  Comment


                  • #10
                    Re: afdrukken flyer fuif

                    Inderdaad, als je de afbeelding/achtergrond naar 111x154mm brengt, heb je een prima 'bleed' van 3mm rondom.
                    Stel het je zo voor, je hebt 3 denkbeeldige kaders bij de opmaak van de flyer:
                    - kader/rechthoek 1: is de werkelijke eindafmeting van de flyer (105x148mm)
                    - kader/rechthoek 2: is de extra ruimte (3mm rondom) die de drukker nodig heeft voor het schoonsnijden (dus 111x154mm). Deze randen worden er na het drukken afgesneden.
                    - kader/rechthoek 3: de bladspiegel, is een kader (bv. 4mm rondom) kleiner dan de werkelijke eindafmeting (dus 97x140mm). Hierbinnen plaats je al de teksten, logo's, illustraties, andere fotootjes, …. Zo zorg je ervoor dat de teksten e.d. niet tegen de kant staan/plakken of deels worden afgesneden.

                    Succes.
                    www.guydewestelinckfotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: afdrukken flyer fuif

                      ok, bedankt
                      Als we terug zijn van onze reis zal ik me er eens mee bezig houden want ik ben mijn externe HDD met foto's en PS bestanden thuis vergeten
                      If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

                      Comment


                      • #12
                        Re: afdrukken flyer fuif

                        Kijk ook eens naar flyeralarm.nl, is erg betaalbaar en snel met leveren.

                        Comment

                        Working...
                        X