Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Standaard Afdruk is niet zwart-wit...

Als ik mijn foto's afprint (Canon-prof papier) dan zijn ze niet echt zwart-wit maar met wat kleurtoon.
    Dat vind ik niet ok maar kan het niet oplossen want in Photoshop staat alles zwart-wit.
    Iemand een oplossing?

Standaard Re: Afdruk is niet zwart-wit...

De meeste printers 'maken' zwart door kleur te printen. Misschien is dat de oorzaak.
    Z/w komt er bij mij ook niet deftig door. Ik laat die dan ook elders afdrukken.

Gr, V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Welke printer gebruik je?
    Heeft die geen zwart-wit modus waarbij hij enkel de zwarte inkt(en) gebruikt?
    Laat je photoshop de kleuren beheren of de printerdriver?
    Als je zegt dat in Photoshop alles zwart-wit staat, bedoel je dan dat de afbeelding in greyscale mode staat?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inm Bekijk bericht
    Welke printer gebruik je? Laat je photoshop de kleuren beheren of de printerdriver?
    Als je zegt dat in Photoshop alles zwart-wit staat, bedoel je dan dat de afbeelding in greyscale mode staat?
    Canon printer.
    Photoshop bepaalt de kleuren. Ik laat alles wel in RGB staan en niet in "greyscale". Maar ik gebruik wel in Photoshop bij "aanpassingen" de "zwart-wit".
    Mss is de modus belangrijker?

Welke canon ??

PJW
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Mg5350

Deze printer is goed voor kleur-afdrukken.
    Voor z/w heb je meer dan 1 zwart nodig, deze printer heeft maar 1 zwart voor foto-afdrukken.

Sorry, met deze printer zal het niet lukken om goede z/w-afdrukken te maken.

PJW
    Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

Bedankt iedereen voor alle info.
    Mogelijk moet ik bij "afbeeldingen" dan "modus" en daar voor "grijswaarden" ipv RGB kiezen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
    Bedankt iedereen voor alle info.
    Mogelijk moet ik bij "afbeeldingen" dan "modus" en daar voor "grijswaarden" ipv RGB kiezen...
    Heeft geen zin, voor de tussen tinten grijs gaan de kleuren-carts gebruikt worden >>> metamerisme tot gevolg.

Voor goede z/w afdrukken heb je een printer met niet alleen één zwarte-cart nodig, maar ook grijs en lichtgrijs.

PJW

Zoals PJW zegt. Je moet een printer zoeken die specifiek zwart wit afdrukken maakt met zwarte en grijze patronen. Anders kom je er gewoon niet en ga je altijd verkleuring hebben.

Instellingen helpen dan niet. Dit is een van die voorbeelden waar het materiaal WEL de foto maakt :-) Zoals je al geraden had zijn die meestal ook een klasse duurder dan een gewone kleureninkjet printer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pjw Bekijk bericht
    Deze printer is goed voor kleur-afdrukken.
    Voor z/w heb je meer dan 1 zwart nodig, deze printer heeft maar 1 zwart voor foto-afdrukken.

Sorry, met deze printer zal het niet lukken om goede z/w-afdrukken te maken.

PJW
    Dacht ik vroeger ook omdat dat overal zo verteld wordt.

Maar ik heb zopas een proef gedaan tussen een IX6550 (zelfde printkop en inkt als de MG5350), een MG8250 (met extra grijze inkt) en een PRO9500II (geroemd voor Z/W).
    Gewoon met Lightroom (Treatment: B/W) en de profielen die ik voor elke printer gemaakt heb, niets veranderd aan de printersettings.

De afdrukken met de IX6550 vallen niet op tussen de andere, ze hebben hoegenaamd geen kleurzweem.
    De grijzen zijn beter bij de printers met extra inktpatroon, maar daar valt met contrastinstellingen beslist nog iets aan te verbeteren.

PS: echte freaks vullen de 3 kleurpatronen met verdunde zwarte ink en sturen de gewoon het kleurbeeld naar de printer.
    Laatst gewijzigd door palombian; 1 september 2015 om 23:14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    PS: echte freaks vullen de 3 kleurpatronen met verdunde zwarte ink en sturen de gewoon het kleurbeeld naar de printer.
    Dat resultaat wil ik wel eens zien de hardcore channel mixer

V.
    http://www.catchlight.be
    Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
    https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Soortgelijke discussies

1. kan zwart wit foto niet helemaal zwart wit krijgen
    Door goffinneoza in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 12 juli 2015, 19:06
  2. Is hij nu zwart-wit of niet?
    Door TBiRD in forum Beginnershoek
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 29 september 2012, 13:43
  3. Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 januari 2006, 20:24