Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afbraak Schotte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afbraak Schotte

    Voor het handjevol urbexers die af en toe eens dit forum bezoeken: indien je Schotte op je planning had staan ben je inmiddels al even te laat. Was er op 19 augustus met een vriend naartoe geweest en de vrachtwagens, graafmachines en arbeiders gingen net van start. Na vriendelijk te vragen of we toch nog een uurtje mochten rondlopen om foto's te trekken, hadden ze helemaal geen probleem mee. Hierdoor voor ons de makkelijkste locatie tot nu toe om binnen te geraken (gezien de voorpoort gewoon open stond en de arbeiders ons gerust lieten gaan) en helaas ook de laatste personen om het indrukwekkende gebouwencomplex te kunnen bezichtigen.

    Dat de afbraak al een tijdje gepland stond was al te lezen op internet:
    Het is slechts een kwestie van tijd voor de gebouwen van Schotte voorgoed verdwijnen. Solva zal half oktober immers met de afbraak- en saneringswerken van start gaan. In samenspraak met de stad werd wel besloten de muur van Schotte te behouden. Deze typeert tenslotte de verhalen aan de Kapellekesbaan van schrijver Boon.


    Zijn er mensen die hier onlangs ook nog waren geweest? Of die Schotte nog op hun planning hadden staan?
    Airbrush artiest, amateur fotograaf, fitness enthousiast
    Gear: Nikon D7000, Nikon AF-S 18-105mm f/3.5-5.6G VR kitlens, Nikon AF 50mm f/1.8D prime lens, Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 ED DX, Sigma 10mm f/2.8 HSM fisheye lens

  • #2
    Re: Afbraak Schotte

    Oorspronkelijk geplaatst door Namingway Bekijk bericht
    Zijn er mensen die hier onlangs ook nog waren geweest? Of die Schotte nog op hun planning hadden staan?
    Ik kom er bijna wekelijks voorbij, nog nooit de nood gehad om er binnen te gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Afbraak Schotte

      Oorspronkelijk geplaatst door Namingway Bekijk bericht
      Voor het handjevol urbexers die af en toe eens dit forum bezoeken: indien je Schotte op je planning had staan ben je inmiddels al even te laat. Was er op 19 augustus met een vriend naartoe geweest en de vrachtwagens, graafmachines en arbeiders gingen net van start. Na vriendelijk te vragen of we toch nog een uurtje mochten rondlopen om foto's te trekken, hadden ze helemaal geen probleem mee. Hierdoor voor ons de makkelijkste locatie tot nu toe om binnen te geraken (gezien de voorpoort gewoon open stond en de arbeiders ons gerust lieten gaan) en helaas ook de laatste personen om het indrukwekkende gebouwencomplex te kunnen bezichtigen.

      Dat de afbraak al een tijdje gepland stond was al te lezen op internet:
      Het is slechts een kwestie van tijd voor de gebouwen van Schotte voorgoed verdwijnen. Solva zal half oktober immers met de afbraak- en saneringswerken van start gaan. In samenspraak met de stad werd wel besloten de muur van Schotte te behouden. Deze typeert tenslotte de verhalen aan de Kapellekesbaan van schrijver Boon.


      Zijn er mensen die hier onlangs ook nog waren geweest? Of die Schotte nog op hun planning hadden staan?
      Ik was jaren geleden al vrij ontgoocheld en dan nog met die brand van een tijd geleden....
      Ik vond het dus niet mijn meest boeiende locatie, er is wel beter te vinden.

      En, beste mede-urbexers die het nog niet zouden weten : nav een ander topic heb ik besloten om geen informatie of andere hulp meer vrij te geven, ook geen PM's meer te beantwoorden (met uitzondering voor degenen die ik ken Marc, Luc, Veerle, Jochen, Ruben en nog enkele anderen : no secrets).
      En wie de schoen past die trekke hem aan.

      Comment


      • #4
        Re: Afbraak Schotte

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Ik kom er bijna wekelijks voorbij, nog nooit de nood gehad om er binnen te gaan.
        Soms moet je niet ver van huis zoeken om een leuke locatie te vinden.
        Maar daar heb je misschien wel gelijk in PaulM, er was niet veel meer aan te treffen. Op de bovenverdiepingen stonden wel nog enkele machines en werktuigen, en er stond naar mijn mening nog best mooie graffiti.

        Achja, ik dacht het maar te vernoemen, kan niets kwaad nu de locatie toch afgebroken is.
        Airbrush artiest, amateur fotograaf, fitness enthousiast
        Gear: Nikon D7000, Nikon AF-S 18-105mm f/3.5-5.6G VR kitlens, Nikon AF 50mm f/1.8D prime lens, Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 ED DX, Sigma 10mm f/2.8 HSM fisheye lens

        Comment


        • #5
          Re: Afbraak Schotte

          Wie wil daar vandaag nog naartoe?
          Goed dat het ding rip is.

          Comment


          • #6
            Re: Afbraak Schotte

            Oei, moeilijk publiek precies. Ik apprecieerde de locatie wel voor wat het was. Maar ik heb dan ook nog niet zo heel veel locaties op m'n palmares staan. Het zal wel aan mij liggen.
            Airbrush artiest, amateur fotograaf, fitness enthousiast
            Gear: Nikon D7000, Nikon AF-S 18-105mm f/3.5-5.6G VR kitlens, Nikon AF 50mm f/1.8D prime lens, Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 ED DX, Sigma 10mm f/2.8 HSM fisheye lens

            Comment


            • #7
              Re: Afbraak Schotte

              Oorspronkelijk geplaatst door Namingway Bekijk bericht
              Oei, moeilijk publiek precies. Ik apprecieerde de locatie wel voor wat het was. Maar ik heb dan ook nog niet zo heel veel locaties op m'n palmares staan. Het zal wel aan mij liggen.
              Als het over Urbex gaat is er ALTIJD een moeilijk publiek, het ligt zeker niet aan jou, geloof me.
              Ik durf te stellen dat ik mezelf "vrij ervaren" kan noemen en "los van de paranoia". Ik heb echt mijn best gedaan of het alvast geprobeerd. Maar na een aantal reacties hier heb ik het uiteindelijk wel gezien. Ik geef géén antwoord meer op urbexPM's, geef géén tips voor locaties meer, foto's plaats ik al lang niet meer.
              Ik ben de scheldpartijen en de anonieme mails BEU.

              Ander verhaal voor diegenen die ik hier beter ken.

              Comment


              • #8
                Re: Afbraak Schotte

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Als het over Urbex gaat is er ALTIJD een moeilijk publiek, het ligt zeker niet aan jou, geloof me.
                Ik durf te stellen dat ik mezelf "vrij ervaren" kan noemen en "los van de paranoia". Ik heb echt mijn best gedaan of het alvast geprobeerd. Maar na een aantal reacties hier heb ik het uiteindelijk wel gezien. Ik geef géén antwoord meer op urbexPM's, geef géén tips voor locaties meer, foto's plaats ik al lang niet meer.
                Ik ben de scheldpartijen en de anonieme mails BEU.

                Ander verhaal voor diegenen die ik hier beter ken.
                Spijtig dat dit gebeurd, maar ergens misschien begrijpelijk gezien de aard van de locaties. Bedankt voor het advies.
                Airbrush artiest, amateur fotograaf, fitness enthousiast
                Gear: Nikon D7000, Nikon AF-S 18-105mm f/3.5-5.6G VR kitlens, Nikon AF 50mm f/1.8D prime lens, Nikon AF-S 17-55mm f/2.8 ED DX, Sigma 10mm f/2.8 HSM fisheye lens

                Comment


                • #9
                  Re: Afbraak Schotte

                  Oorspronkelijk geplaatst door Namingway Bekijk bericht
                  Voor het handjevol urbexers die af en toe eens dit forum bezoeken: indien je Schotte op je planning had staan ben je inmiddels al even te laat. Was er op 19 augustus met een vriend naartoe geweest en de vrachtwagens, graafmachines en arbeiders gingen net van start. Na vriendelijk te vragen of we toch nog een uurtje mochten rondlopen om foto's te trekken, hadden ze helemaal geen probleem mee. Hierdoor voor ons de makkelijkste locatie tot nu toe om binnen te geraken (gezien de voorpoort gewoon open stond en de arbeiders ons gerust lieten gaan) en helaas ook de laatste personen om het indrukwekkende gebouwencomplex te kunnen bezichtigen.

                  Dat de afbraak al een tijdje gepland stond was al te lezen op internet:
                  Het is slechts een kwestie van tijd voor de gebouwen van Schotte voorgoed verdwijnen. Solva zal half oktober immers met de afbraak- en saneringswerken van start gaan. In samenspraak met de stad werd wel besloten de muur van Schotte te behouden. Deze typeert tenslotte de verhalen aan de Kapellekesbaan van schrijver Boon.


                  Zijn er mensen die hier onlangs ook nog waren geweest? Of die Schotte nog op hun planning hadden staan?
                  Ze waren daar toch al een tijdje bezig?

                  Ik ben eind november nog langs gegaan, maar toen leek alles al leeg (en waren er al werken begonnen)? (enkel een kamer met 2 grote silo's).
                  De grafitti was er wel mooi...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afbraak Schotte

                    Ik passeer daar ook regelmatig maar durfde er niet binnen te gaan .... (zou zelfs niet weten langs waar)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afbraak Schotte

                      Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
                      (zou zelfs niet weten langs waar)
                      Langs hier? :


                      Staat langs alle kanten open

                      Moeilijk publiek? Bwah neen, ik ben gewoon niet zo bezig met urban exploring. Heb het een paar keer gedaan, maar niet mijn ding.
                      Als ik er voorbij fiets is het eerder om iets verder in 't park te gaan basketten dan om die vervallen fabriek binnen te dringen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afbraak Schotte

                        Ik woon er, ik passeer er...heb er nooit aan gedacht om binnen te gaan...
                        U doet maar..wij weten ...dat je er beter wegblijft.
                        En al die er zonder problemen terug buiten geraakt zijn, hebben groot en veel geluk gehad.
                        Geen verdere commentaar, dank u.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afbraak Schotte

                          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                          Ik woon er, ik passeer er...heb er nooit aan gedacht om binnen te gaan...
                          U doet maar..wij weten ...dat je er beter wegblijft.
                          En al die er zonder problemen terug buiten geraakt zijn, hebben groot en veel geluk gehad.
                          Geen verdere commentaar, dank u.
                          Altijd spijtig, commentaar geven en direct zeggen dat mensen er niet mogen op reageren.

                          Ik ben er meermaals binnen geweest, meermaals buitengeraakt zonder problemen.
                          Zie ook geen reden waarom buitenraken problemen zou moeten geven...
                          Maar: geen verdere commentaar, dank u
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afbraak Schotte

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Altijd spijtig, commentaar geven en direct zeggen dat mensen er niet mogen op reageren.

                            Ik ben er meermaals binnen geweest, meermaals buitengeraakt zonder problemen.
                            Zie ook geen reden waarom buitenraken problemen zou moeten geven...
                            Maar: geen verdere commentaar, dank u
                            Ik snap het ook niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afbraak Schotte

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Langs hier? :


                              Staat langs alle kanten open
                              Er is beter, je loopt daar veel te veel in het zicht.

                              Comment

                              Working...
                              X