Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankopen bij AC-Foto in Aachen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankopen bij AC-Foto in Aachen

    Hallo Iedereen,
    Ik had graag geweten of er iemand is die informatie kan verstrekken over aankopen bij www.internetfoto.de in Aachen, er zijn blijkbaar 3 winkels met dezelfde uitbater, er is AC-Foto, er is Audiophil Foto (marc's fotobörse) en er is Fotohaus Preim, tenminste dat heb ik kunnen uitmaken via het net. Kan men zich terplaatse begeven.?
    Maken zij tijd vrij om uitleg te verstrekken aan mensen die misschien nog niet al te zeker zijn, de taal is mogelijk al een probleem.. enz.
    Indien mogelijk graag een antwoordje.
    Morris.
    lymar@skynet.be
    Morris.
    http://www.wix.com/morisse/deurne-diest

  • #2
    Wat ik weet is dat Audiophil een zaak is in de buurt van de universiteit, aan de Anuntiatenbach en is AC-foto de onlineshop hiervan. Van fotohaus Preimm weet ik uit ervaring dat hier mensen achter de toonbank staan die je correct te woord staan en ook kennis van zaken hebben. Volgens div. postings hier is het een zaak waar Mic geregeld komt, misschien kun je hem ff mailen als je meer gerichte info wil over deze zaak.

    Groetjes, JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Dag Morris,

      Audiophil en AC-Foto zijn inderdaad dezelfde.
      Als je bij Audiophil persoonlijk langsgaat krijg je er een goede degelijke uitleg, met demo's en vergelijkingen op verschillende body's. Vraag gerust om lenzen te vergelijken op een bepaalde body.
      Er is een Nederlandstalige verkoper.
      Als richtprijs (lenzen) voor de winkel neem je de lijst van het internet (AC-Foto)en doet er +/- 10 € bij (sommige zaken +15 €).
      Als je besteld op het internet, dan is de gehele service ook via het internet. v.b: herstellingen gebeuren ook via verzending met de post enz.
      Persoonlijk verkies ik de winkel, prima en stipt.
      Is iets er niet, dan krijg je een mail als het binnenkomt.
      Voor zekerheid en als je km moet doen, bel eerst of je item in stock is.
      Bij een grote aankoop, kan je ook over de prijs wat afdingen....
      Blijkbaar heeft deze eigenaar nu ook de zaak Preim overgenomen, hier is ook een zekere 2de hands afdeling. Lijst hangt buiten aan het uitstalraam

      En zij weten over wat ze praten.... veel succes.

      Comment


      • #4
        Thanks gang.
        Het schijnt dat top-foto in Düren nog iets goedkoper is en dat de prijzen bij afhaling niet duurder zijn dan via internet , ik vernam dat bij afhaling in Aachen de prijzen zo'n 10 à 15 % duurder zouden zijn.?
        Morris.
        Morris.
        http://www.wix.com/morisse/deurne-diest

        Comment


        • #5
          Dat klopt. Bij afhaling is Topfoto niet duurder, maar AC-foto wel. AC-foto wil het kopen via het internet en winkel gescheiden houden. Ze vinden het vervelend dat afhalers misschien over prijzen praten, terwijl de klanten, die in de winkel staan, dat horen terwijl zei moeten betalen.
          Topfoto heeft daar minder last van want het is een zeer kleine winkel waar de vaste klanten, bij wijze van spreken, alleen voor een filmrolletje komen. Topfoto levert ook alleen maar op bestelling.
          Zelf geef ik daarom voor grotere aankopen, de voorkeur aan Topfoto.

          Doch eergisteren heb ik bij AC-foto (internet) een Canon 50mm F1.4 gekocht.
          Kosten 346,- + 28,- verzendkosten = 374 euro De dag erna (gisteren) werd het objectief om 13.00 uur al bij mij thuis bezorgt. 2 jaar europese garantie (dus in Duitsland en Nederland)

          Datzelfde 50mm 1.4 objectief kost bij:

          Topfoto: 444,- (verzendkosten 19 euro bij vooruitbetaling) = 463,-
          Kamera-Express: 489,- (verzendkosten 11 euro rembours) = 500,-
          Foto konijnberg: 499,- (verzendkosten 11 euro rembours) = 511,=

          De verzendkosten bij Kamera-express en foto Konijnberg zijn voor belgië zo'n 5 'a 10 euro hoger.

          Comment


          • #6
            Bedankt Jan, de computer en internet, toch een fantastisch medium hé.
            Morris.
            Morris.
            http://www.wix.com/morisse/deurne-diest

            Comment


            • #7
              Originally posted by j@n
              Dat klopt. Bij afhaling is Topfoto niet duurder, maar AC-foto wel. AC-foto wil het kopen via het internet en winkel gescheiden houden. Ze vinden het vervelend dat afhalers misschien over prijzen praten, terwijl de klanten, die in de winkel staan, dat horen terwijl zei moeten betalen.
              Topfoto heeft daar minder last van want het is een zeer kleine winkel waar de vaste klanten, bij wijze van spreken, alleen voor een filmrolletje komen. Topfoto levert ook alleen maar op bestelling.
              Zelf geef ik daarom voor grotere aankopen, de voorkeur aan Topfoto.

              Doch eergisteren heb ik bij AC-foto (internet) een Canon 50mm F1.4 gekocht.
              Kosten 346,- + 28,- verzendkosten = 374 euro De dag erna (gisteren) werd het objectief om 13.00 uur al bij mij thuis bezorgt. 2 jaar europese garantie (dus in Duitsland en Nederland)

              Datzelfde 50mm 1.4 objectief kost bij:

              Topfoto: 444,- (verzendkosten 19 euro bij vooruitbetaling) = 463,-
              Kamera-Express: 489,- (verzendkosten 11 euro rembours) = 500,-
              Foto konijnberg: 499,- (verzendkosten 11 euro rembours) = 511,=

              De verzendkosten bij Kamera-express en foto Konijnberg zijn voor belgië zo'n 5 'a 10 euro hoger.
              Als je bij AC iets koopt, waar kan je dan hier in Belgie terecht voor eventuele herstelling en NL gebruiksaanwijzing?

              groetjes
              bono
              Groetjes Mac Patrick
              Sometimes you can't make it on your own
              Make Poverty History www.one.org
              They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

              Canon dinges
              BDxxxBE

              Comment


              • #8
                Ik heb een externe flits (Nikon SB-50dx) gekocht bij AC-Foto.
                De Nederlandse gebruikershandleiding heb ik aan Nikon België gevraagd.Ze vroegen enkel naar de aankoopbon en het garantiebewijs.
                Een dag of drie later lag het in mijn bus. Dank U Nikon België.
                Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
                Nikon Coolpix 775 en cp 5700

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gtr
                  Ik heb een externe flits (Nikon SB-50dx) gekocht bij AC-Foto.
                  De Nederlandse gebruikershandleiding heb ik aan Nikon België gevraagd.Ze vroegen enkel naar de aankoopbon en het garantiebewijs.
                  Een dag of drie later lag het in mijn bus. Dank U Nikon België.
                  Zo hoort het. We leven tenslotte in een eengemaakt Europa. Geen zever met nationale grenzen en met verhalen in de trant van "ja maar, ge koopt hem in het buitenland en ge wilt een Nederlandstalige handleiding?".

                  Frank

                  Comment


                  • #10
                    Je mag het draaien zoals je wil, maar Nikon is daar blijkbaar wel de uitzondering...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Bij foto Preim in Aken heb ik al veel gekocht...
                      altijd zeer goede service.
                      Is wel iets duurder dan Topfoto.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by CooMa
                        Je mag het draaien zoals je wil, maar Nikon is daar blijkbaar wel de uitzondering...
                        Ik weet niet zo zeker...
                        Heb ook duidelijke info opgevraagd bij Canon; heb zelfs eens laten doorschemeren dat ik een defecte lens had die in het buitenland was aangekocht. ( Kan toch, als je hem tweedehands koopt... )

                        Herstelling was geen enkel probleem. ( Was wel L-glas )

                        Prompt daarop een serieuze bestelling bij AC-foto gedaan.

                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Ik had het enkel over de handleiding . Daar wordt de laatste tijd zoveel over gepost...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankopen bij AC-Foto in Aachen

                            Ik ben ook van plan om binnenkort een grote aankoop te doen, dus kan ik het best in een duitse winkel halen aangezien het veel goedkoper is.
                            Ik woon maar 70-80km van aachen af, maar ik kan het niet in de winkel zelf gaan halen aan de prijs van de online shop? En als ik problemen heb moet ook alles via internet geregeld worden dus moet ik niet afkomen met mn camera in die winkel of hoe zit dat?
                            En de nederlandse handleiding krijg je zomaar opgestuurd als je bewijs hebt dat je in bezit bent van een camera??

                            Mvg
                            Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankopen bij AC-Foto in Aachen

                              doe het dan nog wel dit jaar, want op 010107 gaat de BTW omhoog in duitsland...

                              erik
                              erik, Nikon materiaal

                              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                              Comment

                              Working...
                              X