Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aangeboden op deze site belachelijk duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aangeboden op deze site belachelijk duur

    Aangeboden op deze site zijn belachelijk duur. Komt het doordat het beligische prijzen zo hoog zijn, vergeleken met nederland of...?

    Net 2 aangeboden gekeken en dat was het voor mij. ik hoef de rest niet te zien.
    canon 85mm 1.8 330 euro ( ik zou zeggen ga iemand anders pesten)
    50mm 1.8 II 110 euro ( ik kocht het voor 65 euro en in de winken waren ze 90 euro!!! )

  • #2
    Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

    indien de prijzen op BD jou niet bevallen kan je

    a) een PM of email aan de verkoper sturen en proberen onderhandelen
    b) er u vooral niet druk rond maken en elders uw materiaal aanschaffen


    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

      als de prijzen je niet aanstaan, ga je toch elders kijken maar begin niet een zoveelste zevertopic dat de prijzen hier te hoog zijn.

      Een verkoper vraagt wat hij wil voor zijn materiaal en als je dat teveel vindt, reageer je er gewoon niet op.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

        Ik volg mijn voorgangers.
        Ik vindt trouwens in direct een 85mm voor 250 euro (het 2de zoekertje, dus ik moest niet eens zoeken).
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

          ik volg zeker alle voorgaande comments !
          je moet er ook rekening mee houden dat indien een bepaald item
          te duur wordt aangeboden in tweedehands, dit de verkoop
          niet ten goede zal komen, of hij/zij blijft er mee zitten, of het
          duurt heel lang en er komt tot slot een lagere prijs opgeplakt.
          't is een beetje volgen, en vooral zoals al voorzegd : onderhandelen !
          dan mag je volgens mijn bescheiden mening niet stoppen bij het tweede te koop aangebodene...
          wens je veel succes in elk geval !
          mvg
          dirk
          het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

          Comment


          • #6
            Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

            Ik volg ook vorige posts , ik heb ook al lenzen aangeboden gezien bijna nieuw voor de prijs van bijna nieuw zonder garantie . Dan reageer ik er niet op . Als particulier moet je weten dat je de BTW normaal gezien kwijt bent . Een pro zal aan deze prijs dan zeker je lenzen niet overnemen.Ik weet dat het soms over veel geld gaat .

            Comment


            • #7
              Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

              Bovendien zijn (gek genoeg dankzij ) de prijzen voor nieuwe lenzen omhoog gegaan, waardoor veel mensen meer denken te kunnen vragen voor 2e hands materiaal.
              Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

              Comment


              • #8
                Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
                Bovendien zijn (gek genoeg dankzij ) de prijzen voor nieuwe lenzen omhoog gegaan, waardoor veel mensen meer denken te kunnen vragen voor 2e hands materiaal.
                ermh... da's wel een logisch gevolg he
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                  Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                  ........ Komt het doordat het beligische prijzen zo hoog zijn, vergeleken met nederland .....?
                  nee.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                    Tja, die mensen die hun dingen pokkeduur zetten tweedehands zijn dan die die het meest staan af te bieden en ambetant doen als ze zélf iets willen kòpen...

                    En dit is niet enkel bij fotografie hoor, das bij alles zo...

                    Comment


                    • #11
                      Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                      Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                      Aangeboden op deze site zijn belachelijk duur. Komt het doordat het beligische prijzen zo hoog zijn, vergeleken met nederland of...?

                      Net 2 aangeboden gekeken en dat was het voor mij. ik hoef de rest niet te zien.
                      canon 85mm 1.8 330 euro ( ik zou zeggen ga iemand anders pesten)
                      50mm 1.8 II 110 euro ( ik kocht het voor 65 euro en in de winken waren ze 90 euro!!! )
                      Als je goed kijkt dan zie je ook de 85mm aan 250 EUR. Heb dit deze morgen nog gezien.
                      De 50mm 1.8 zie ik heel vaak rond de 80 EUR als vraagprijs.

                      Mensen die te veel vragen moet je gewoon negeren. Het is niet omdat er een paar enkelingen veel vragen dat dit de algemene regel is. Niemand is verplicht iets te kopen. De verkoper zal zelf ook wel merken dat er geen interesse is.
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                        Als het verschil met nieuw niet groot genoeg is ga ik voor nieuw en heb 2 jaar waarborg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Als het verschil met nieuw niet groot genoeg is ga ik voor nieuw en heb 2 jaar waarborg.
                          +1

                          en zelfs bij nieuw durf ik te vergelijken bij sommige winkels en zelfs kiezen voor een duurdere bij bepaalde merken, net omdat die 'duurdere' bvb meer garantie kan aanbieden
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                            Vergelijken is nodig olympus sz10 kost bij de ene 299 de andere 249 en heb hem dan maar gekocht voor 209 .Er zijn dus degelijk zaken die zoiets niet graag verkopen anders ligt hun prijs toch niet zo hoog?

                            Comment


                            • #15
                              Re: aangeboden op deze site belachelijk duur

                              ach, gewoon die verkoper een vriendelijk hint geven via pm. Wordt meestal geapprecieerd. De prijzen worden soms per vergissing fout ingeschat.
                              Als de prijs hoger is dan de nieuwprijs: doen.
                              Is ie lager, kijk dan naar het gebruik/de leeftijd van de lens.

                              Helaas zijn er ook veel afbieders op het forum en moet je een object soms duurder aanduiden omdat ze er toch altijd iets van willen afdoen om zich goed te voelen.
                              nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                              http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                              Comment

                              Working...
                              X