Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 2de hands verkoop

    Het grote probleem is tegenwoordig ook de "grijze import", velen laten zich daar aan vangen, 't is te zeggen ze geven er niet om dat het grijze import is, als het maar zo goedkoop mogelijk is.
    Als er miserie optreed dan wordt er opeens uit de lucht gevallen en een draadje geopend hier op het forum om hun beklag te doen over de "slechte" service van een bepaald merk !

    Tevens komt nog bij dat er soms dingen worden aangeboden op 2de hands sites die belachelijk goedkoop zijn, er zijn uiteraard geen papieren bij, maar dat maakt niemand meer uit.
    Het kan evengoed gestolen materiaal zijn dat zo goedkoop verkocht wordt zonder papieren, maar zoals redes gezegd maakt dat niks uit, het moet gewoon zo goedkoop mogelijk zijn.

    Zelf ben ik nog van de oudere garde, 't is te zeggen ... ik geef liever wat meer uit voor officieel materiaal waarmee ik hier bij ons terecht kan als er iets scheelt.
    Tevens wil ik gerust wat meer betalen in een winkel als de service goed is.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #32
      Re: 2de hands verkoop

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Je gaat fotomateriaal toch niet vergelijken met een auto hoop ik ....

      grts
      Sieg
      Waarom niet? Het is gewoon tweedehands materiaal. Het slijt, krijgt gebruikssporen, veroudert technisch tov van nieuwe producten etc.

      Comment


      • #33
        Re: 2de hands verkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
        ik heb een 1dx te koop staan , nog geen 2 jaar oud, met +- 40.000clicks

        heeft verlengde garantie tot 5 jaar

        vraagprijs is 3600 euro incl.btw, wordt verkocht op factuur, wat toch een voordeel is voor bijvoorbeeld zelfstandigen (in bijberoep )

        maar niks reactie , echt niks

        prijs is toch niet schandalig vind ik , als ik vergelijk met andere toestellen die ouder zijn en 4 à 5 keer zo veel clicks hebben is deze wel iets duurder, maar toch ;-(
        Ik denk dat mensen dan net zo lief een nieuwe 5D Mark IV kopen voor dat geld. Het is best wel wat geld en er is maar een kleine markt voor dit soort body' s.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #34
          Re: 2de hands verkoop

          Ik heb al vaak iets 2de hands te koop gezet op BD en tegelijk ook op kapaza en 2dehands.be. Ik mag eigenlijk niet klagen, al mijn spullen steeds binnen korte termijn verkocht. Meestal op BD. Wel vervelend zijn de oplichters die je op kapaza en 2dehands contacteren.

          Ik vergelijk steeds de prijzen hier op BD alvorens een prijs te stellen. Jammer genoeg worden veel zoekertjes aangepast als ze verkocht zijn op BD en zie je dus de vraagprijs niet meer staan ( oproep om dat niet aan te passen na verkoop )

          En zo dus altijd tot een akkoord gekomen met de kopers. Nu is het wel zo dat al mijn materiaal steeds met de grootste zorg behandeld is en nauwelijks gebruikt is.
          Behalve mijn canon 100-400 deze lens geraak ik niet kwijt. Ik hoopte er nog rond de 900 euro voor te krijgen maar dat was blijkbaar niet haalbaar. Dus hou ik ze maar, was zo weer een bevlieging om de V2 aan te schaffen maar eigenlijk moet ik nog veel te veel opleggen en weet ik niet of die dan zoveel beter zal zijn dan de versie 1 .

          Dus hier alvast een tevreden verkoper.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #35
            Re: 2de hands verkoop

            Ik lees dat men direct de 21% BTW zou verliezen. Net als Sieg stel ik mij de vraag waarom. Als een lens 3.000 euro kost en een particulier wil die kopen zal die 3.000 kosten. Je kan die niet in je onkosten steken, BTW recuperen, ...
            Als diezelfde particulier zijn lens wil verkopen is dan uiteraard die BTW van geen tel want er geen prijs tss particulieren ex en incl. BTW. Dat argument houdt totaal geen steek en de typische pogingen de prijs te doen drukken door een mogelijke koper.

            O ja. Les economie. Wat is de waarde van een product?
            De prijs die de zot ervoor wil betalen.
            Openingszin bij de lessen economie in de Vlerick Management School.

            Comment


            • #36
              Re: 2de hands verkoop

              Als je wil weten wat iets echt waard is, dan moet je op ebay kijken, enkel daar speelt vraag en aanbod op de meest efficiente manier.

              Maar het is zeker een feit dat de DSLR over de top is.
              Ik heb pas een A77 met 1000 klicks van 3.5 jaar oud in perfecte staat gekocht voor 350€. Dat toestel kostte nieuw 1200€, en ik heb nog een jaar garantie want gekocht op een webshop.

              De meeste vraagprijzen zijn gewoon niet realistisch, en het aanbod is hoog.
              Net hetzelfde met auto's en huizen. Vraag een correcte prijs, en dat is zo weg (soms zelfs boven de vraagprijs). Vraag voor een huis 10-20.000€ meer, en je krijgt zelfs geen kijkers.

              Comment


              • #37
                Re: 2de hands verkoop

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Als je wil weten wat iets echt waard is, dan moet je op ebay kijken, enkel daar speelt vraag en aanbod op de meest efficiente manier.

                Maar het is zeker een feit dat de DSLR over de top is.
                Ik heb pas een A77 met 1000 klicks van 3.5 jaar oud in perfecte staat gekocht voor 350€. Dat toestel kostte nieuw 1200€, en ik heb nog een jaar garantie want gekocht op een webshop.

                De meeste vraagprijzen zijn gewoon niet realistisch, en het aanbod is hoog.
                Net hetzelfde met auto's en huizen. Vraag een correcte prijs, en dat is zo weg (soms zelfs boven de vraagprijs). Vraag voor een huis 10-20.000€ meer, en je krijgt zelfs geen kijkers.
                e-bay als referentie ?? you must be kidding ! .. ga eens kijken bij vintage lenzen en schrik je rot !!

                Comment


                • #38
                  Re: 2de hands verkoop

                  Mijn ref. is voor Nikon en Sigma http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266 al jaren, maar helpt ook voor geen meter bij verkoop, al is je materiaal ok. Zoals bij mijn D300S ,al 200€ verminderd volgens de voornoemde lijst, en noppes. Dan geef ik hem nog liever gratis aan een beginner ( nemen ze altijd aan ) / familie,dan heb ik toch genoegen om iemand te helpen, zonder onder de prijs te verkopen.
                  Last edited by guido.g; 21 maart 2017, 14:38.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #39
                    Re: 2de hands verkoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    e-bay als referentie ?? you must be kidding ! .. ga eens kijken bij vintage lenzen en schrik je rot !!
                    Tuurlijk wel, maar je moet alleen naar de veilingen kijken. Aan od is enorm, dus prijs laag.
                    Natuurlijk zijn er die gekke prijzen vragen, maar waarom zou je die betalen als je ze kan vinden in biedingen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: 2de hands verkoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                      Voor mij was het zelfs enkele weken geleden heel simpel : De oude 24-70mm f2.8 aan foto konijnenberg overgelaten voor 700€. Hier gaven ze er max 500€. Zelf wou ik er 650€ voor. Dus bij de konijn er nog 50€ meer voor gehad dan ik wou en geen gezeik en afbieden of gratis willen hebben. De konijnenberg zijn probleem nu om de lens verkocht te krijgen voor 999€. En bij hen moet je niet gaan afbieden ( zelf geprobeerd ) hun prijzen zijn vast!
                      Ik had hem zo gekocht voor die 700 euro. Zo goedkoop heb ik hem nergens weten te vinden. De meeste vragen tussen de 1000 en 1200 euro voor de 24-70.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #41
                        Re: 2de hands verkoop

                        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        Ik had hem zo gekocht voor die 700 euro. Zo goedkoop heb ik hem nergens weten te vinden. De meeste vragen tussen de 1000 en 1200 euro voor de 24-70.
                        Het ging hier wel over een afgeleefde versie I.
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #42
                          Re: 2de hands verkoop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          Ik denk dat mensen dan net zo lief een nieuwe 5D Mark IV kopen voor dat geld. Het is best wel wat geld en er is maar een kleine markt voor dit soort body' s.

                          je kan een 5dIV echt niet vergelijken met een 1dx, dit zijn gewoon 2 totaal verschillende toestellen met helemaal andere toepassingen.

                          voor de prijs van een 2dehands 1DIV kan je ook een nieuwe 7DII kopen... ik zou het wel weten hoor, en het zou niet die nieuwe 7DII zijn ;-)

                          maar dat is natuurlijk voor iedereen anders
                          1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                          www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                          Comment


                          • #43
                            Re: 2de hands verkoop

                            Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                            je kan een 5dIV echt niet vergelijken met een 1dx, dit zijn gewoon 2 totaal verschillende toestellen met helemaal andere toepassingen.

                            voor de prijs van een 2dehands 1DIV kan je ook een nieuwe 7DII kopen... ik zou het wel weten hoor, en het zou niet die nieuwe 7DII zijn ;-)

                            maar dat is natuurlijk voor iedereen anders
                            1DIV is inderdaad wel andere koek als de 7DII. Alleen met de eerste heb ik ooit een testje gedaan in een foto winkel. Zelf zou mijn voorkeur voor de eerste gaan.

                            Maar je kunt ook niet ontkennen dat een 1Dx niet voor iedereen weggelegd is. De camera is toch wel een heel kolos. Mocht ik trouwens persoonlijk moeten kiezen tussen de 1Dx en de 5D Mark IV is de keuze toch al weer anders.
                            Aangezien ze beide dezelfde formaat sensor hebben. Resolutie zegt me niet zoveel, dan komt het op de details aan.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #44
                              Re: 2de hands verkoop

                              Kan je bij konijn je spullen verkopen zonder dat je iets anders dat flink duurder is in de plaats koopt ?
                              Ik geloof er niks van.
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment


                              • #45
                                Re: 2de hands verkoop

                                Ik heb zowat hetzelfde probleem.

                                Ik heb een tweede Profoto B1 gekocht. En nu zit ik met een Air Remote TTL-C extra (voor canon).
                                Dat is zelfs nog niet uit de doos geweest. Lijkt me toch niet onlogisch dat ik dat niet voor kei weinig geld ga verkopen.

                                Comment

                                Working...
                                X