Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 2de hands verkoop

    Het probleem is dat veel prijzen niet realistisch zijn en veel verkopers te gehecht zijn aan hun materiaal.

    Kijk eens naar wat de verzekeringsmaatschappijen je zouden geven in geval van diefstal of schade als je toestel 5 jaar oud is. Dat zal niet de nieuwprijs zijn - 10 %.
    Toch zien we veel oude rommel soms met schade (hoge shuttercount, krassen,...) aangeboden aan prijzen waarvoor je ze evengoed nieuw kan kopen.
    De verkopers melden bewust niet hoe oud hun spul is.

    Je kan van richtprijzen uitgaan. Ik gebruik volgende eerlijke formule:
    Body gaat +/- 7 jaar mee. Daaruit volgt dat het toestel echt geen waarde meer heeft na die 7 jaar.
    Daarom reken ik een verlies van 15% per jaar dat het toestel oud is.
    Dan gaat er nog een stuk af bij sleet of beschadiging.

    Lenzen reken ik op 10% per jaar.

    Comment


    • #17
      Re: 2de hands verkoop

      Als ik bovenstaande berichten allemaal lees is het eigenlijk niet moeilijk dat er niks meer verkocht geraakt
      Wat een mentaliteit zeg ...

      Wie bepaalt een 2de hands prijs, daar zijn geen regels voor hoor
      Je kan vragen wat je wilt, krijg je het er niet voor kan je eventueel wat zakken in prijs

      Het enige feit is dat het voor een verkoper steeds te weinig is en voor een aankoper steeds te veel, want die zou het eigenlijk het liefste gratis hebben


      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 19 maart 2017, 00:32.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: 2de hands verkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Jij zou een grijze import kopen omdat de batterijen van een bijna niet gebruikt toestel "oud" zouden zijn...
        Veel succes als er iets aan zou mankeren aan die grijze import.
        Ik zou een nieuw toestel overwegen via grijze import omdat deze aangeboden worden voor : € 2.373,33 Voor die prijs heb ik ook 2 nieuwe batterijen en garantie. Weliswaar loopt de garantie wel via Hongkong wat inderdaad wel duur en riskant is. Ik weet niet hoe het bij Sony zit maar garantie is niet altijd overdraagbaar van persoon, dus loop je soms ook kans om geen garantie te krijgen bij tweedehands verkoop. Punt is, waarom zou ik tweedehands iets kopen dat gebruikt is, waarvan de batterijen al een stuk minder zijn EN duurder dan dat ik nieuw kan kopen. Mocht bij de grijze import toch een defect optreden, dan ben ik na een zelf betaalde herstelling NOG goedkoper uit dan een tweedehands toestel.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

        Comment


        • #19
          Re: 2de hands verkoop

          Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
          Als je iets verkoopt al is het maar een week oud verlies je direct al 21% btw.

          Mvg Yves.
          Dat is voor deze persoon dan niet van toepassing http://forum.belgiumdigital.com/f11/...at-543751.html .

          Comment


          • #20
            Re: 2de hands verkoop

            Voor mij was het zelfs enkele weken geleden heel simpel : De oude 24-70mm f2.8 aan foto konijnenberg overgelaten voor 700€. Hier gaven ze er max 500€. Zelf wou ik er 650€ voor. Dus bij de konijn er nog 50€ meer voor gehad dan ik wou en geen gezeik en afbieden of gratis willen hebben. De konijnenberg zijn probleem nu om de lens verkocht te krijgen voor 999€. En bij hen moet je niet gaan afbieden ( zelf geprobeerd ) hun prijzen zijn vast!

            Mijn advies : wil je van U 2dehands materiaal vanaf om nieuw te kopen, ga naar foto konijnenberg! Ook al krijg je wat minder dan wat je in gedachte had, het is beter dat dan ermee te blijven zitten. Zelf zal ik hier niks meer te koop aanbieden.

            Er zijn er hier zelfs dat 2dehands aankopen doen en een extra batterij er voor bijkopen en enige tijd later verkopen ze datzelfde materiaal voor 300€ meer. Als je heb daarop wijst zeggen ze : het is vraag en aanbod en heb er een extra batterij voor bijgekocht.
            Uitspraak van een bd'er.

            Comment


            • #21
              Re: 2de hands verkoop

              Ik denk dat je niet uit het oog mag verliezen dat de markt (aantal kopers en verkopers) op bd gewoon kleiner is (maar veel gerichter) dan pakweg tweedehands.be of andere tweedehandssites. Ik ga altijd eerst kijken hoe lang de aanbieder lid is en zijn postgedrag. Hieruit maak ik dan op of het een puur verkoper is, dan wel een fotoamateur. Ik heb toch wel heel wat vertrouwen in de aanbiedingen door bd-leden of frekwente gebruikers.

              Maar de prijs is een evenwicht: een overeenkomst tussen vraag en aanbod. Ik zal zelden iets tweedehands kopen aan 80% of meer van de goedkoopste nieuwprijs. Dan koop ik het liever nieuw met garantie en betaal dan wat meer.

              Zoals reeds gezegd de waarde van camera's daalt heel snel omwille van het ritme van de assortimentsaanpassingen van de invoerders. Als de xt-2 zou goed is, waarom zou ik dan nog veel geld geven aan een xt-1.

              Ik heb hier nog een 80-200 Nikon schuifzoom liggen, optisch perfect maar oud. Die krijg ik aan de straatstenen niet kwijt, dus hou ik hem maar, ondanks dat ik een 70-200 heb.


              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

              Comment


              • #22
                Re: 2de hands verkoop

                Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                ...Een lens die nu nieuw ongeveer 1400 euro gaat vroeg hij 1200, je moet dan wel goed gek zijn om dan niet voor nieuw te gaan...
                .. en een soortgelijke Sigma art 1.4 lens kost nog maar 900
                www.freddyhelsen.be

                Comment


                • #23
                  Re: 2de hands verkoop

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
                  .. en een soortgelijke Sigma art 1.4 lens kost nog maar 900
                  Hier ga je dan Nikon vergelijken met Sigma !? Appels en peren weet je wel .

                  Het hele fotografiegebeuren (en daarmee ook de 2de handsmarkt van de toebehoren) zijn gewoon over de top heen. Kijk maar overal, op om het even welk forum.
                  Overal minder en minder en de daling gaat nog steeds verder.
                  En dat is op BD niet anders.
                  Kijk maar naar de fotoplaatsers en de reactieschrijvers... het zijn steeds dezelfde, en straks kan je ze op een paar handen tellen.
                  Enkele die hards blijven er over. En wat er ook soms gezeverd wordt dat het om die of gene reden is, nogmaals de fotografieboom is over and out.
                  Er is inderdaad een boom geweest in het fotografiegebeuren, maar die ligt door allerhande oorzaken reeds ver achter ons, en het zal er niet op beteren, geloof me maar.

                  Zelf heb ik niet het probleem gehad om mijn DSLR materiaal kwijt te raken. Ik heb gewoon alles aan één van de kinderen gegeven.
                  Ga ik op reis, dan 'leen' ik het terug voor een paar weken, of ik neem mijn oude getrouwe Canon G10 mee, of fotografeer met de smartphone... liefst geen gezeul meer.

                  Tijdens onze laatste trip heb ik zelfs meer foto's genomen met met smartphone dan met de DSLR, een paar jaar terug had ik je voor gek verklaard had je me dit voorspeld.
                  En hoe je het ook draait of keert, voor de 'gewone' fotografie, landschappen, architectuur, mensen... enz, zijn de foto's met de smartphone even goed als met een DSLR, en de smartphones worden nog van dag tot dag beter.
                  Last edited by Guest17; 19 maart 2017, 09:21. Reden: typo

                  Comment


                  • #24
                    Re: 2de hands verkoop

                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    Ik zou een nieuw toestel overwegen via grijze import omdat deze aangeboden worden voor : € 2.373,33 Voor die prijs heb ik ook 2 nieuwe batterijen en garantie. Weliswaar loopt de garantie wel via Hongkong wat inderdaad wel duur en riskant is. Ik weet niet hoe het bij Sony zit maar garantie is niet altijd overdraagbaar van persoon, dus loop je soms ook kans om geen garantie te krijgen bij tweedehands verkoop. Punt is, waarom zou ik tweedehands iets kopen dat gebruikt is, waarvan de batterijen al een stuk minder zijn EN duurder dan dat ik nieuw kan kopen. Mocht bij de grijze import toch een defect optreden, dan ben ik na een zelf betaalde herstelling NOG goedkoper uit dan een tweedehands toestel.
                    Persoonlijk vind ik dat toch een groot risico
                    Hopelijk voor jouw wordt het pakket niet aangehouden bij de douane, anders komt er nog een héél pak bij en komt het eigenlijk duurder uit dan dat je het hier nieuw zou kopen in een winkel.
                    Tevens zit je dan nog met het garantieprobleem, als er iets scheelt kan je de boel naar HongKong opsturen.
                    Voor iets klein zou je dat kunnen opteren maar een degelijk toestel zou ikzelf nooit via grijze import aankopen.
                    Trouwens ik heb al genoeg verhalen gehoord over grijze import modellen.

                    Maar uiteraard ieder z'n keuze hé, de ene neemt al wat eerder een risico dan een ander

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: 2de hands verkoop

                      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                      Als je iets verkoopt al is het maar een week oud verlies je direct al 21% btw.
                      Wie heeft je dat wijsgemaakt ?

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: 2de hands verkoop

                        Ik kijk regelmatig wel eens door de zoekertjes en heb al enkele zaken gekocht (zonder spijt of problemen), maar wat me opvalt is dat er zoveel (bijna) hetzelfde aangeboden wordt. Sommige stukken staan er verschillende van op 1 pagina. Dan stel ik me vragen. Vooral of dat soms geen stukken zijn die er zoveel hier op het forum hebben dat niemand die nog eigenlijk nodig heeft. Meestal zijn dat dan ook nog prijzige of specifieke dingen zodat een beginner die ook niet direct gaat kopen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 2de hands verkoop

                          Ooit gehoord Sieg van de " regel" " zodra je er de garage mee buiten rijdt ben je de btw kwijt!?"


                          groetjes

                          Luc

                          Inzake prijzen Geraak mijn5D2 met 2 lichtsterke objectieven al n hele tijd niet kwijt en dit aan een prijs waar ik vroeger maar van kon dromen,.... mensen zijn verwend, of gewoon meer bewust van de Euro ? Hoogstwaarschijnlijk een verzadiging van de markt en de komst van de systeemcamera's speelt ook een rol !!
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #28
                            Re: 2de hands verkoop

                            ik heb een 1dx te koop staan , nog geen 2 jaar oud, met +- 40.000clicks

                            heeft verlengde garantie tot 5 jaar

                            vraagprijs is 3600 euro incl.btw, wordt verkocht op factuur, wat toch een voordeel is voor bijvoorbeeld zelfstandigen (in bijberoep )

                            maar niks reactie , echt niks

                            prijs is toch niet schandalig vind ik , als ik vergelijk met andere toestellen die ouder zijn en 4 à 5 keer zo veel clicks hebben is deze wel iets duurder, maar toch ;-(
                            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                            Comment


                            • #29
                              Re: 2de hands verkoop

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Als je te lui bent om verdere info te vragen via PM..... Daarom is de tekst zo "summier", als iemand via PM iets vraagt, dan weet je dat die persoon interesse heeft.
                              En daarmee dat je elk jaar een post opent dat je je boel niet verkocht krijgt.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 2de hands verkoop

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                                Ooit gehoord Sieg van de " regel" " zodra je er de garage mee buiten rijdt ben je de btw kwijt!?"!
                                Je gaat fotomateriaal toch niet vergelijken met een auto hoop ik ....

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X