Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 Fotoshoot, meerdere klanten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 Fotoshoot, meerdere klanten

    Ik zit met een vraagje. Op termijn denk ik eraan om in bijberoep te beginnen met interieur-, architectuur- en productfotografie voor bedrijven.

    Stel, je doet een fotoshoot van het interieur van een horecazaak die pas vernieuwd is. Je komt een prijs overeen met de klant en doet de shoot.
    Vervolgens is ook de schrijnwerker die een groot deel van dit interieur opgebouwd heeft, geïnteresseerd in deze beelden.
    Wat doe je dan? Opnieuw een bedrag aanrekenen voor de schrijnwerker? Zeggen dat de schrijnwerker de foto's moet vragen aan de uitbaters van de horecazaak omdat deze mijn opdrachtgever waren?
    Een beetje een moeilijke situatie waarbij ik ervoor wil zorgen dat ik niemand tegen de borst stoot.

    Alvast bedankt voor de creatieve tips!
    https://www.facebook.com/fotogeniektielt
    www.facebook.com/PhotoSbyPieterSoenens

  • #2
    Re: 1 Fotoshoot, meerdere klanten

    Feitelijk heb je een contract met je opdrachtgever waarin dit onderdeel is opgenomen.

    Als opdrachtgever toestemt om beelden ook aan derden te verstrekken, dan kunnen derden de beelden bij jouw afnemen.

    Comment


    • #3
      Re: 1 Fotoshoot, meerdere klanten

      Maar verkoop je dan die beelden? Vraag je er dan even veel voor als dat je aan de opdrachtgever gevraagd hebt?
      https://www.facebook.com/fotogeniektielt
      www.facebook.com/PhotoSbyPieterSoenens

      Comment


      • #4
        Re: 1 Fotoshoot, meerdere klanten

        Maar verkoop je dan die beelden?
        Ja, en daar hangen natuurlijk ook "publicatie / gebruik" voorwaarden aan vast.

        Vraag je er dan even veel voor als dat je aan de opdrachtgever gevraagd hebt?
        Dat kan je doen, maar denk niet dat je dan aan je stock beelden verdient.
        Wil degene extra's op het stock beeld dan komt er afhankelijk van wat dat extra's behelst een bedrag boven op.

        Comment

        Working...
        X