Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnepanelen

    Heeft er iemand eventueel info of de chinese panelen van 245W ( CNPV 245 ) minder goed zijn dan duitse panelen van 190W ( TS190-24/Vc) Of maakt het echt geen verschil uit naar kwaliteit .Het is omdat ik bezig ben om een tweede installatie te laten plaatsen.

  • #2
    Re: zonnepanelen

    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Heeft er iemand eventueel info of de chinese panelen van 245W ( CNPV 245 ) minder goed zijn dan duitse panelen van 190W ( TS190-24/Vc) Of maakt het echt geen verschil uit naar kwaliteit .Het is omdat ik bezig ben om een tweede installatie te laten plaatsen.
    Ik stel voor om het vraag hier ook eens te stellen. Mogelijks krijg je daar de beste en meeste antwoorden op je vraag. Voor wat mezelf betreft : ik blijf doelbewust van "dienen Chinese brol" af. Garantie beperkt zich tot een papieren garantie en je installateur verwijst wat graag naar zijn fabricant, in casu "diene Chinees". Opteer voor PV panelen voor Japanse, of Duitse makelij. Wat ik al gelezen en gezien heb van Chinese PV panelen tart elke verbeelding. Tegenwoordig - en ik wik mijn woorden - kan een hond met een hoed zich ook installateur van PV panelen noemen.

    Tjerri

    Comment


    • #3
      Re: zonnepanelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
      Ik stel voor om het vraag hier ook eens te stellen. Mogelijks krijg je daar de beste en meeste antwoorden op je vraag. Voor wat mezelf betreft : ik blijf doelbewust van "dienen Chinese brol" af. Garantie beperkt zich tot een papieren garantie en je installateur verwijst wat graag naar zijn fabricant, in casu "diene Chinees". Opteer voor PV panelen voor Japanse, of Duitse makelij. Wat ik al gelezen en gezien heb van Chinese PV panelen tart elke verbeelding. Tegenwoordig - en ik wik mijn woorden - kan een hond met een hoed zich ook installateur van PV panelen noemen.

      Tjerri
      Heb de vraag door ook al gesteld en daar gaven ze mij als antwoord dat de meeste duitse panelen van , juist ja uit china komen. Na wat zoekwerk naar mijn huidige duitse panelen en ja deze komen van china via duitsland.

      Comment


      • #4
        Re: zonnepanelen

        Er zijn in China bedrijven die "Chinese spullen" maken, en er zijn bedrijven die hun spullen in China laten maken, daar kan heel wat verschil op zitten...
        Op de laatste zullen de kwaliteitseisen heel wat hoger liggen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: zonnepanelen

          Waar de panelen gemaakt worden is minder belangrijk, maar zorg ervoor dat je een goede garantie krijgt van de juiste personen.
          Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

          Comment


          • #6
            Re: zonnepanelen

            Inderdaad, een goede garantie van een betrouwbare instalateur is het bijzonderste.

            Omdat ik beperkt was in oppervlakte heb ik gekozen voor deze met op dat moment het beste vermogen per oppervlak, dat was duidelijk Sunpower 320 made in USA KLIK, ook wat duurder dan andere merken, maar met 20 jaar garantie van de constructeur, zowel op panelen als op de omvormer, deze panelen zijn 1,5 m X 1 m, en leveren op papier 320 watt per paneel, ik heb er 16 stuks liggen, en mijn gemeten piekvermogen ligt boven de 5.500 watt, dus nog enkele % hoger dan aangegeven.
            Maar bij weinig licht, is een grotere oppervlakte met méér panelen van een lagere waarde blijkbaar nog gunstiger, vrienden van ons hebben chinese panelen liggen, ook rond de 5.200 Wp. en deze maken op dagen met minder licht iets méér stroom dan deze van ons, volgens mij, als je oppervlakte genoeg hebt, zijn méér panelen van een lichter type gunstiger dan die hoogrendementspanelen.

            Ik zou dus zeggen, zoek een goede leverancier, met een goede garantie, en als je plaats en mogelijkheid hebt, speelt het weinig rol vanwaar deze komen.

            Ikzelf ben jaren actief geweest in het opdampen van folie, wij hadden enkel Leybold hoogvacuum opdampmachines staan, het proces is zowat vergelijkbaar met de sputtertechniek die Leybold gebruikt in hun machines om zonnepanelen te maken, toen ik in 2004-2005 in Duitsland opdampmachines ben gaan overnemen met een monteur van Leybold, wist deze mij te vertellen dat zij marktleider waren op gebied van machines om zonnefolie/panelen te maken, maar hij wist mij ook te vertellen dat 95% van deze machines naar China worden geleverd, dus veel chinese productie gebeurt op peperdure duitse Leybold machines.

            Comment


            • #7
              Re: zonnepanelen

              alvast al bedankt vooe de info.

              Comment


              • #8
                Re: zonnepanelen

                Hier alvast ook geen vertrouwen in die Chinese klodden.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: zonnepanelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Hier alvast ook geen vertrouwen in die Chinese klodden.
                  Dan vrees ik ervoor Pol, dat er binnenkort nog weinig te kopen zal vallen, moest je weten hoeveel van dat "made in China" prul er in de huidige hoogtechnologische stuurkasten, computers, autotechnologie enz. gebruikt wordt, dan moet je stillaan alles laten liggen.

                  Het is zoals Black B zegt.

                  Er zijn in China bedrijven die "Chinese spullen" maken, en er zijn bedrijven die hun spullen in China laten maken, daar kan heel wat verschil op zitten...
                  Op de laatste zullen de kwaliteitseisen heel wat hoger liggen.
                  Ik heb hier twee Nikon objectieven "Made in China" (85 f1.8 AF-s en 50mm f1.4 AF-s) en deze zijn verdikke toppers.

                  Probleem is dat er inderdaad ook veel prul wordt gemaakt, die ze hier dan dumpen voor nog bijna niet de prijs van de grondstof, hoe ze het doen, dat weet ik niet, en daar zit inderdaad brol tussen, wat hun naam naar beneden haalt.

                  Comment

                  Working...
                  X