Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomeruur en radiogestuurde klokken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zomeruur en radiogestuurde klokken

    Hebben jullie radiogestuurde klokken in België hun tijd al gecorrigeerd ?

  • #2
    Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

    Hier aan de kust (waar de ontvangst van DCF zeer minimaal is) zijn de klokken automatisch bijgesteld.
    Ik vermoed dat goede weersomstandigheden hier een rol in spelen want soms gaat dat niet goed en moeten we manueel ingrijpen.

    Comment


    • #3
      Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

      Bij mij alles foutloos bijgesteld.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

        Hier in Spanje is de keukenklok niet automatisch aangepast.
        De klok in de auto ook niet. De GPS klok is aangepast, maar dat is een satellietsignaal.
        De andere jaren werkte dat goed, maar nu is het al enkele dagen bewolkt met grijze hemel. Denk niet dat het DCF radiosignaal daardoor verzwakt wordt.
        Last edited by notex; 29 maart 2021, 13:59.

        Comment


        • #5
          Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

          Drie van de vier stonden zondagmorgen op de juiste tijd (keukenklok, klok in de woonkamer en mijn horloge), alleen bij mijn wekker moest ik eerst op de knop met het symbooltje voor het radiosignaal drukken, en die stond een paar minuten later ook juist.
          Bij mijn wekkerradio (DAB) moest ik de radio even laten spelen om de tijd juist te zetten.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Zomeruur en radiogestuurde klokken

            Spijtig genoeg wel, anders kon ik een uurtje langer slapen. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

              Die stond gisteren morgen al goed.

              Comment


              • #8
                Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

                Vanmiddag rond 15h de keukenklok buiten op het terras gelegd. Om 19h nog altijd op de oude tijd.
                Daarnet om 21h nog eens gecontroleerd en de tijd was juist gezet. Vreemd want vroeger was de tijd al juist gezet als ik om 8 of 9h uit mijn bed kwam.

                Comment


                • #9
                  Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

                  Als zo'n klok zichzelf niet juist wil zetten, dan helpt het gewoonlijk om de batterij er even uit te halen (toch als de klok op batterijen werkt natuurlijk, maar ik denk dat dat zo is voor de meeste van die klokken).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als zo'n klok zichzelf niet juist wil zetten, dan helpt het gewoonlijk om de batterij er even uit te halen (toch als de klok op batterijen werkt natuurlijk, maar ik denk dat dat zo is voor de meeste van die klokken).
                    Hier een klok met weerstation naast de tv. Moet deze ongeveer een meter verder van de tv verzetten en dat kom de tijd goed maar naast de tv zelf gaat dit niet. Ergens een storing in de ontvangst door de tv.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Spijtig genoeg wel, anders kon ik een uurtje langer slapen. [emoji6]
                      Had je uw klok maar een uur achteruit moeten zetten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zomeruur en radiogestuurde klokken

                        Heb lang de gewoonte gehad om een half jaar met het verkeerde uur in mijn wagen rond te rijden. Gewoon wat langer nadenken, elke keer.

                        Maar, dan ben ik erachter gekomen dat het een optie is om het uur automatisch juist te zetten.
                        Nu, ik snap eigenlijk al niet waarom dat een optie zou zijn (de optie "ja, ik wil de helft van het jaar het uur verkeerd hebben"), maar blijkbaar is de standaard instelling ook juist die keuze.

                        Ter info, de fabrikant van mijn wagen is een Buurland, en anno 2021 is het nog steeds een land in Europa, dus je zou denken : met welke tijdzone ze allemaal moeten rekening houden, misschien is er ergens een land tussen Venezuela en Peru, die aan afwijkende tijdzone heeft, en dan moet er wel een optie zijn om uw tijd juist te zetten. Of, anders is het een flauwe grap

                        Comment

                        Working...
                        X