Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

    heeft er toevallig iemand ervaring met het isoleren van een zoldervloer van een houten skelet dak. Het plafond is van gyproc. Dat wil ik op temijn ook veranderen. Er is isolatie aanwezig van de jaren stillekes, begrijp je wel... Ik heb al begrepen hier het beste zachte materialen voor te gebruiken maar dan vraag ik mij ook af welke...
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Re: Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

    Hier kan je waarschijnlijk al wat info vinden:


    Een goed oplossing lijkt mij de Rockwool 201 plaat die je dan tussen je balken kan steken.

    In principe zou je wel een dampscherm moeten hebben aan de warme zijde van je isolatie. Dit zou je kunnen voorzien wanneer je je plafond vernieuwt... Maar misschien is het sowieso het best als je ineens je plafond doet en je isolatie steekt...
    Je zoldervloer kan je dan bvb afwerken met OSB platen. Dat is hoedanook beter voor je isolatie en om ervoor te zorgen dat je niet te veel verluchting krijgt van je isolatie.

    (Ik heb aangenomen dat je bedoelde dat je zoldervloer bestaat uit een balkenlaag die aan de onderzijde is afgewerkt met gyproc en dat je dus je plafon (ook de zoldervloer) langs bovenaf wilt isoleren)
    www.benbammens.be

    Comment


    • #3
      Re: Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

      Alvast bedankt voor de reactie. Een dampscherm hebben ze los bovenop gelegd, vraag mij niet wie dit gedaan heeft maar het lag er al toen we het huis kochten. Niet veel aan betaald maar veel afwerking aan nodig. De gyproc is volgens mij ook al 30J oud dus.... De situatie is mooi geschetst.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

        Ikzelf heb hiervoor Iko enertherm alu tg platen gebruikt, dikte 7 of 8 cm.

        Heel kontent van.

        Comment


        • #5
          Re: Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

          Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
          Ikzelf heb hiervoor Iko enertherm alu tg platen gebruikt, dikte 7 of 8 cm.

          Heel kontent van.
          Halfharde platen van Rockwool zouden volgens mij iets meer aangewezen zijn omdat dat makkelijker aan te sluiten is tussen balken.
          www.benbammens.be

          Comment


          • #6
            Re: Zoldervloer isoleren (hout skelet dak)

            inderdaad PIR platen ga je tussen de plaat en de balken nog moeten opspuiten met PU schuim. Indien je het zo zou doen, neem dan schuim met lage expansie.

            Comment

            Working...
            X