Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfstandig in bijberoep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfstandig in bijberoep

    Wie heeft er ervaring met bijberoep?
    Het is zo dat ik momenteel fulltime bij een werkgever werk, maar ik had eigenlijk graag buiten mijn uren wat opdrachten gedaan, en daar natuurlijk voor willen factureren.

    De vraag is: wat moet dat kosten?
    Iemand ervaring?

    Alvast bedankt,

    L.
    Lieven Degrauwe
    http://www.beeldbedrijf.be

  • #2
    Re: zelfstandig in bijberoep

    Oorspronkelijk geplaatst door louvain Bekijk bericht
    Wie heeft er ervaring met bijberoep?
    Het is zo dat ik momenteel fulltime bij een werkgever werk, maar ik had eigenlijk graag buiten mijn uren wat opdrachten gedaan, en daar natuurlijk voor willen factureren.

    De vraag is: wat moet dat kosten?
    Iemand ervaring?

    Alvast bedankt,

    L.
    Ik ben momenteel zelfstandig in bijberoep. De beste info kan je vinden in een sociaal verzekeringskantoor (ikzelf bij Xerius www.xerius.be).
    Daar is ook een ondernemersloket waar ze je kunnen uitleggen wat je nodig hebt van papieren, getuigschrift bedrijfsbeheer, diploma's, ...

    Hopend je van dienst te zijn.

    Comment


    • #3
      Re: zelfstandig in bijberoep

      praat eens met nen boekhouder, die gaat je alles uitleggen, en eerste gesprek is gratis.

      je zal elk kwartaal een BTW aangifte moeten maken, een jaarlijkse BTW listing en een jaarrekening, verder sociale bijdragen betalen (minimaal) en natuurlijk ook nen BTW nr aanvragen ... tegenwoordig heb je geen HR meer nodig, maar ik veronderstel dat je je sociaal doel nu moet opgeven aan't loket waar je je BTW nr (ondernemersnummer heet dat tegenwoordig) vraagt