Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Mailtje van vandaag, als Scarlet klant moest ik toch wel eerst goed bekijken wat er aan de hand is...
    Maar als ze mijn naam al niet gebruiken in de titel, er staat zelfs niet "beste klant" of iets dergelijks, dan weet ik al dat het een mail is die zo opgesteld is dat sommige mensen toch maar snel tot betaling over gaan omdat ze anders nog veel meer zouden moeten betalen.
    Bij Scarlet zelf kan ik alle betalingen opvolgen via de website, daar is alles perfect in orde (alles verloopt automatisch via domiciliering, en dat is altijd al zo geweest).

    En "Wij hebben je een e-mail ontvangen", wat bedoelen ze daar nu eigenlijk mee, als Scarlet zelf een mail zou sturen, dan zou er zo'n fout al zeker niet in staan.
    Wat ik eigenaardig vind is dat ze een Belgisch rekeningnummer gebruiken, kan niemand dan achterhalen wie dat geld ontvangt als iemand er in trapt?



    Uw betalingstermijn is verstreken

    Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je een e-mail ontvangen en geven hierop binnen 2 werkdagen een reactie.

    Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €75,16 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te handmatig te betalen.

    Het openstaande bedrag is momenteel €75,16 (inclusief kosten)
    Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van €160,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

    Direct het bedrag overmaken? Dat kan op ons rekeningnummer:
    Naam: Scarlet
    IBAN: BE87 3771 1797 7194

    Let op: Als wij uw betaling niet voor zaterdag 22 februari 2020 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.
    Voorkomen bijkomende kosten.

    Hoogachtend,

    Scarlet
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Zoiets komt hier regelmatig binnen.
    ('k Heb nogal veel familie in Nigeria en de Matongewijk. :-) )
    Dat wordt allemaal rechtsreeks doorgestuurd naar verdacht@safeonweb.be .
    En daarna worden zowel de spam als de mail naar Safeonweb in de vuilbak gekieperd.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Mailtje van vandaag, als Scarlet klant moest ik toch wel eerst goed bekijken wat er aan de hand is...
      Maar als ze mijn naam al niet gebruiken in de titel, er staat zelfs niet "beste klant" of iets dergelijks, dan weet ik al dat het een mail is die zo opgesteld is dat sommige mensen toch maar snel tot betaling over gaan omdat ze anders nog veel meer zouden moeten betalen.
      Bij Scarlet zelf kan ik alle betalingen opvolgen via de website, daar is alles perfect in orde (alles verloopt automatisch via domiciliering, en dat is altijd al zo geweest).

      En "Wij hebben je een e-mail ontvangen", wat bedoelen ze daar nu eigenlijk mee, als Scarlet zelf een mail zou sturen, dan zou er zo'n fout al zeker niet in staan.
      Wat ik eigenaardig vind is dat ze een Belgisch rekeningnummer gebruiken, kan niemand dan achterhalen wie dat geld ontvangt als iemand er in trapt?



      Uw betalingstermijn is verstreken

      Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je een e-mail ontvangen en geven hierop binnen 2 werkdagen een reactie.

      Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €75,16 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te handmatig te betalen.

      Het openstaande bedrag is momenteel €75,16 (inclusief kosten)
      Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van €160,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.

      Direct het bedrag overmaken? Dat kan op ons rekeningnummer:
      Naam: Scarlet
      IBAN: BE87 3771 1797 7194

      Let op: Als wij uw betaling niet voor zaterdag 22 februari 2020 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.
      Voorkomen bijkomende kosten.

      Hoogachtend,

      Scarlet
      Heb ik ook gehad. En ik ben zelfs geen klant bij Scarlet.
      Trouwens bij wanbetaling anyway is dit niet de correcte procedure.
      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Naam: Scarlet
        IBAN: BE87 3771 1797 7194
        Nummer is bij ING. Je kan altijd deze mail naar ING en scarlet forwarden MET HEADERS.

        Ideaal zou ING deze rekening kunnen blokkeren maar dat zal eerst door een administratieve molen moeten en tegen dan wordt al een ander nummer gebruikt en zijn er al veel slachtoffers.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

          Ik heb de mail ook gekregen.

          Een paar dagen terug kreeg ik een andere mail van 'scarlet', dat mijn mailbox voor 95 % vol zat. (Terwijl de teller van Scarlet maar 2 % aangaf).

          Maar dit was geen probleem. Ik kon gratis mijn mailbox vergroten met 25 Gb. Ik moest enkel op een link klikken.
          Via die link kwam je zogezegd op de inlogpagina van je webmail terecht. Daar werd er gevraagd om je gebruikersnaam en paswoord van je mailbox in te geven.

          Als je daarop ingaat hebben ze e gegevens.Waarschijnlijk worden de mails van vandaag via die weg verstuurt.
          En de eigenaar van die mailbox weet van niets.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            Ik heb de mail ook gekregen.

            Een paar dagen terug kreeg ik een andere mail van 'scarlet', dat mijn mailbox voor 95 % vol zat. (Terwijl de teller van Scarlet maar 2 % aangaf).

            Maar dit was geen probleem. Ik kon gratis mijn mailbox vergroten met 25 Gb. Ik moest enkel op een link klikken.
            Via die link kwam je zogezegd op de inlogpagina van je webmail terecht. Daar werd er gevraagd om je gebruikersnaam en paswoord van je mailbox in te geven.

            Als je daarop ingaat hebben ze e gegevens.Waarschijnlijk worden de mails van vandaag via die weg verstuurt.
            En de eigenaar van die mailbox weet van niets.

            Mvg
            Als ik iets wil controleren van mijn Scarlet account dan zal ik dat nooit doen via een link die in een of andere mail zit, ook niet als ik er vrij zeker van ben dat de mail van Scarlet komt.
            En bij Scarlet kan je de oude mails wegdoen als de mailbox vol zit, voor mij is dat geen probleem want mails van een paar jaar oud heb ik toch niet meer nodig.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Als ik iets wil controleren van mijn Scarlet account dan zal ik dat nooit doen via een link die in een of andere mail zit, ook niet als ik er vrij zeker van ben dat de mail van Scarlet komt.
              En bij Scarlet kan je de oude mails wegdoen als de mailbox vol zit, voor mij is dat geen probleem want mails van een paar jaar oud heb ik toch niet meer nodig.
              Ik heb een oud email programmeke en dat was destijds al zo slim in mekaar gezet dat het in de statusbalk de bestemming toont van elke link die in een email voorkomt als ik er met de muiscursor over heen ga, ik hoef er dus niet eens op te klikken om te zien waar ik mogelijk heen ga ... best praktisch in geval van twijfel ... BTW, ik krijg al dat soort rommel niet (voorlopig toch) JFWIW

              Comment


              • #8
                Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Ik heb een oud email programmeke en dat was destijds al zo slim in mekaar gezet dat het in de statusbalk de bestemming toont van elke link die in een email voorkomt als ik er met de muiscursor over heen ga, ik hoef er dus niet eens op te klikken om te zien waar ik mogelijk heen ga ... best praktisch in geval van twijfel ... BTW, ik krijg al dat soort rommel niet (voorlopig toch) JFWIW
                Dat gebeurt sowieso in mijn  Mail:

                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                  Krijg zulks van 'zogenaamde' bankinstellingen met melding dat bankkaart moet vernieuwd worden. Direct naar prullenbak!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                    Vandaag is er iets met een kaartlezer die vervalt, terwijl ik niets met die bank te maken heb...


                    Geachte klant,

                    Hierbij willen wij u de nieuwe vdk-kaartlezer introduceren. De nieuwe vdk-kaartlezer is beter beveiligd tegen
                    frauduleuze praktijken en voldoet zich aan de Europese veiligheidsvoorschriften betreft bankzaken.
                    Met de nieuwe vdk-kaartlezer bent u automatisch verzekerd tegen elke vorm van fraude. De online@vdk
                    vergoed dit ten alle tijden.


                    Let op! Uw huidige vdk-kaartlezer vervalt voor gebruik op 23 februari 2020. Zorg dat u de nieuwe
                    vdk-kaartlezer heeft aangevraagd voor deze datum. Voor alle betaalpassen die na deze datum worden
                    aangevraagd zal de online@vdk €14,99 in rekening brengen.

                    Om uw nieuwe vdk-kaartlezer aan te vragen verzoeken wij u zich online aan te melden en het formulier op
                    te vragen. U dient het formulier in te vullen met de bijbehorende gegevens die bij ons in het systeem
                    bekend staan.

                    Klik hier om kostenloos de nieuwe vdk-kaartlezer aan te vragen. (dit was een link naar de oplichters...)


                    Met vriendelijke groeten,


                    Leen Van den Neste,
                    Voorzitter Directiecomité Vdk Bank
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                      Nooit van gehoord, maar d'er is blijkbaar wel een vdk bank. Maar als jij er evenmin van gehoord hebt, is de mail sowieso niet voor jou bestemd. Hoogstwaarschijnlijk spam, onschuldig (?) of schuldig (phishing).
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                        Grappig wat ze allemaal sturen en welke fouten allemaal.
                        Alsof men het in België over betaalpassen zou hebben en dat een voorzitter van de directie zo’n mail zou sturen.

                        Indien men phishing ontvangt in verband met een bank, dan bekomt men nog de beste reacties door de mail inclusief headers door te sturen naar phishing@debetreffendebank ... die reageren intern dan wel echt.

                        Van zodra men ergens moet op inloggen en gegevens,invullen, dan is het al verdacht en iets met een link nog meer.

                        Een echte mail van de bank zal hoogstens vragen om via uw bankapplicatie iets na te kijken of bevestigen, maar nooit een link sturen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                          BNP PARIBAS FORTIS: Uw betaalpas is geblokkeerd wegens veiligheidsreden, u kunt uw pas activeren via: htpps://bnp.paribasfortis-services.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                            BNP PARIBAS FORTIS: Uw betaalpas is geblokkeerd wegens veiligheidsreden, u kunt uw pas activeren via: htpps://bnp.pa.../....com
                            Als de link phishing is, dan best ongeldig maken. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als de link phishing is, dan best ongeldig maken. [emoji6]
                              De link is sowieso ongeldig want er staat een “p” te veel in “htpps” .

                              Comment

                              Working...
                              X