Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Dit ziet er bedrieglijk echt uit, inclusief de logo's, de links waar je verondersteld bent op te klikken verwijzen naar https:// be-paypal . com/, maar de facebook, app-store, google play en alle andere (aide, contact sécurité) links zijn inactief.
    In tekstvorm :

    02/11/20 - Les exigences en matière de sécurité évoluent. Veuillez vérifier votre numéro de téléphone.

    Voir en ligne
    La façon dont vous accédez à votre compte change.
    Veuillez vérifier votre numéro de téléphone.


    Cher utilisateur,

    En réponse aux nouvelles réglementations, nous intégrons l'Authentification forte des clients au processus de connexion de PayPal.

    Ainsi, lorsque vous vous connectez ou payez avec PayPal, il pourra vous être demandé de fournir un code d'identification temporaire que nous enverrons au numéro de téléphone enregistré dans votre profil.

    Pour continuer à utiliser votre compte PayPal sans interruption, veuillez vérifier que le numéro de téléphone indiqué dans votre profil est correct.
    Pour confirmer votre numéro de téléphone :


    Connectez-vous à votre compte.


    Complétez dûment et correctement le formulaire.


    Vérifiez votre numéro de téléphone et modifiez-le si nécessaire.



    Me connecter

    Facebook
    Télécharger dans l'App Store
    Disponible sur Google Play
    Aide  Contact  Sécurité 
    Comment savoir si cet email n'est pas un email frauduleux ?

    Les emails envoyés par PayPal s'adressent toujours à vous par votre nom et prénom ou par le nom de votre société si vous avez un compte Business. Ils ne vous demandent jamais de saisir de données confidentielles telles que votre mot de passe ou vos informations bancaires. La plupart des emails frauduleux vous menacent de bloquer votre compte si vous ne réagissez pas immédiatement. Un email qui vous demande de saisir en urgence des données personnelles et confidentielles est souvent une tentative de fraude. Les emails frauduleux contiennent également beaucoup de fautes d'orthographe et de grammaire ou sont rédigés dans une langue qui n'est pas celle de votre compte PayPal. Ne cliquez jamais sur un lien contenu dans ce genre d'emails.

    Cliquez ici pour apprendre à vous défendre contre les tentatives d'hameçonnage (phishing) et d'usurpation d'identité.
    Copyright © 1999-2020 PayPal. Tous droits réservés. PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., Société en Commandite par Actions. Siège social : 22-24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg, R.C.S. Luxembourg B 118 349.
    Last edited by nabi; 2 november 2020, 18:04. Reden: een "maar" teveel

    Comment


    • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

      Krijg ik ook 3x p/w, behalve in het weekend, dan zijn ze lui. Beste is als je het half geloofd, de site zelf te bezoeken, banken e.d hebben hun eigen berichten box. Ook al doorgestuurd naar safeonweb.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

        Vanmorgen kreeg ik telefoon van iemand die in het Engels beweerde dat zij belde voor "Microsoft technical support", heel lang heeft dat telefoontje dus weer niet geduurd...

        Update:
        Ondertussen heeft "Peter from Microsoft..." ook nog gebeld, ik heb hem gezegd dat ik de politie zou bellen als hij mij nog opbelt, en daarop kreeg ik van hem dit te horen:
        "You are a scammer, the police will come to arrest you"
        Hij probeert blijkbaar om mij schrik aan te jagen, terwijl hij zelf de scammer is.

        Ik zou dit moeten doen (met een licht aangepaste tekst) https://www.youtube.com/watch?v=jZOywn1qArI
        Maar ik heb geen stem zoals Liam Neeson.
        Last edited by Black B@ndit; 3 november 2020, 13:18.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

          Vandaag heb ik de ganse dag tevergeefs op de deurwaarder gewacht. Vorige week kreeg ik van ‘de belastingsdienst’ een dreigSMS dat die deurwaarder langs zou komen als ik niet onmiddellijk een achterstallig bedrag van 8 euro zou overschrijven via een URL waarin het woord belastingen verkeerd geschreven stond.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Vanmorgen kreeg ik telefoon van iemand die in het Engels beweerde dat zij belde voor "Microsoft technical support", heel lang heeft dat telefoontje dus weer niet geduurd...

            Update:
            Ondertussen heeft "Peter from Microsoft..." ook nog gebeld, ik heb hem gezegd dat ik de politie zou bellen als hij mij nog opbelt, en daarop kreeg ik van hem dit te horen:
            "You are a scammer, the police will come to arrest you"
            Hij probeert blijkbaar om mij schrik aan te jagen, terwijl hij zelf de scammer is.

            Ik zou dit moeten doen (met een licht aangepaste tekst) https://www.youtube.com/watch?v=jZOywn1qArI
            Maar ik heb geen stem zoals Liam Neeson.
            Ik geef hun ne gansen uitleg in het Nederlands waarbij ik om de 3 woorden "Microsoft" zeg en "engineering" ... en nog een hoop gezever maar zodat ze er geen speld tussen krijgen ... tuuuuuuuuuut tuuuuuut tuuuuut

            Comment


            • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

              Wat moet je hier nu achter zoeken ? Een kaartje vragen en geen adres opgeven...

              Hello,

              My young daughter and me collect post cards from different regions. We live in Russia.
              I am hesitating to ask you - can you send a postal card from Belgium?
              I can send you the postalcard from our country if you like !
              I hope for your answer.
              Best regards,
              Elena.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                Gisteren eentje via sms, van de FOD, 7 en nog wat euro, anders deurwaarder .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                  We krijgen weer cadeautjes van de Belgische staat?
                  Ik heb toch maar niet geklikt op de "Meld u aan" link (die is hier onbruikbaar want het is een print-screen van de mail).


                  Gisteren op VRT NWS: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...a-actualiteit/
                  Last edited by Black B@ndit; 13 november 2020, 08:18.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                    Hey juppekes.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    We krijgen weer cadeautjes van de Belgische staat?
                    Ik heb toch maar niet geklikt op de "Meld u aan" link (die is hier onbruikbaar want het is een print-screen van de mail).


                    Gisteren op VRT NWS: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...a-actualiteit/
                    Ik heb deze week twee keer ongeveer dezelfde mail ontvangen.
                    Maar bij mij zou ik terug krijgen van de belastingen.
                    Bootjes

                    Comment


                    • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                      Er zijn valse mails in omloop met betrekking tot de terugbetaling van je belastingen!
                      Een aanslagbiljet wordt NOOIT per mail verzonden, wel via eBox en via MyMinfin, waar je moet inloggen en jezelf authentificeren (met o.a. eID, hier al veel gepasseerd )
                      Als je dat niet moet doen moet er een belletje rinkelen!!
                      Ze sturen ook geen Sms.

                      Dezer dagen communiceren de ambtenaren wel noodgedwongen (covid19 en verplicht thuiswerk) meer via mail.
                      Uit de inhoud van je mail zou je dan toch moeten kunnen opmaken dat de afzender wel degelijk je dossier behandelt en je in dat verband contacteert.
                      Die gaat je niet zomaar vertellen zonder concrete verwijzing naar je belastingaangifte dat je geld mag verwachten.





                      Wanneer en hoe krijgt u uw belastingteruggave terugbetaald? Hoe past u uw rekeningnummer aan? En hoe krijgt u uw teruggave via de post, als u nog schulden hebt, na een echtscheiding of overlijden of als u in het buitenland woont? Op deze pagina vindt u alle antwoorden op uw vragen over de belastingteruggave.

                      Comment


                      • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                        Zijn er hier nog mensen die geplaagd worden met mails ivm.Paypal.
                        Gaat over poging van transacties,controleren van gegevens,controle van telefoonnummer etc.
                        Worden verzonden onder de mom van Cardstop,Infocore,Deliveroo

                        Comment


                        • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                          Ik heb ook al mails aangekregen die zogezegd van Paypal kwamen, op het eerste zicht lijkt het allemaal wel echt, maar ik heb toch nog nooit op een link geklikt in een van die mails.
                          Ondertussen heb ik mijn Paypal account opgezegd omdat ik daar al een paar jaar geen gebruik meer van heb gemaakt (en daarna heb ik nog van die mails van "Paypal" aangekregen).

                          En terwijl ik hier een antwoord gaf kreeg ik telefoon van een opdringerige verkoper van Test-Aankoop, ik zeg drie keer dat ik niet geïnteresseerd ben in een abonnement, en toch bleef hij doorgaan, ik heb dan maar zelf de verbinding verbroken omdat ik geen zin had om er nog langer over te discussiëren.

                          Gisterenavond kreeg ik telefoon van iemand die meteen inhaakte, ik kan op de vaste lijn geen nummers zien van de persoon die mij opbelt, maar ik ga zeker niet proberen om terug te bellen.
                          Daarover was er de laatste dagen nog sprake in het nieuws, ze bellen vanuit een of ander land, en dan zijn er mensen die terugbellen om te weten wat er aan de hand is, en dan blijkt dat dat telefoontje plots héél veel geld kost.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                            Zijn er hier nog mensen die geplaagd worden met mails ivm.Paypal.
                            Gaat over poging van transacties,controleren van gegevens,controle van telefoonnummer etc.
                            Worden verzonden onder de mom van Cardstop,Infocore,Deliveroo
                            Markeren als ongewenste email, enkel via een directe login op de site werken.
                            Iedereen krijgt dergelijke dingen binnen, heeft niets te maken met Paypal zelf en dus geen enkele reden om die op te zeggen.

                            Comment


                            • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Markeren als ongewenste email, enkel via een directe login op de site werken.
                              En je login en paswoord niet laten opslaan door de browser.

                              Comment


                              • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Zijn er hier nog mensen die geplaagd worden met mails ivm.Paypal.
                                Gaat over poging van transacties,controleren van gegevens,controle van telefoonnummer etc.
                                Worden verzonden onder de mom van Cardstop,Infocore,Deliveroo
                                Sinds een paar dagen vaste kost, maar wel altijd in het Frans
                                We hebben geen Paypal account, dus dat is rap opgelost.

                                Comment

                                Working...
                                X