Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

    Ik krijg in mijn spambox dezer dagen heel veel berichten dat ik veel bitcoins te rapen heb :-) het gaat dan van 10.000 tot meer dan 1.000.000.
    Er is ook een dame die omdat ik niet op haar mailtjes reageer wil dat ik haar uit beleefdheid moet laten weten dat ik geen interesse in haar heb.
    En dan is er nog iemand die persé wil dat ik me uitschrijf uit haar mailinglist omdat ik toch nooit reageer. Dat ze me er dan zelf maar uitgooit. Is eens iets nieuws: een vrouw die me de bons geeft :-)
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Toch niet, het is een reclame voor het behalen van een MBA aan de Universiteit van Missouri om manager te worden. Er wordt niet naar geld gevraagd en er wordt ook geen geld beloofd van een rijke oom.
      Mijn pensioen opgeven voor een nep MBA?
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

        Hey juppekes

        Dit zal ook wel nep zijn zeker?

        Verzonden met dit mailadres: contact@fod-mailserver.be



        Geachte heer/mevrouw,

        Op 10 juli heeft de ovnamebikernamebikheid besloten om elk huishouden een bedrag van €202,68 toe te kennen ter compensatie van uw water en energie fanamebikctuur.

        Ter controle is het van belang om eenmalig een vernamebikifnamebikicatie te volbrengen. Nadien zult u het bedrag binnen enkele werkdagen ontvangen op uw reknamebikening.


        Via de onderstaande knop kunt u het verificatie proces starten.

        Conamebikrona Crinamebiksis Compenamebiknsatie



        Let op: Indien u de verificatie niet voldoet binnen 2 werkdagen, is de compensatie niet meer geldig.


        Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.


        Met vriendelijke groet,

        Fedenamebikralenamebik namebikOvenamebikrheidsnamebikdienamebiknst

        Discnamebiklaimer Privnamebikacy Ponamebiklicy

        Dnamebikit is enamebiken automnamebikatisch verstuurd bericht. Het is niet mogelijk om te antwoorden op dit bericht.

        Maar de link word anders gegeven in de mail, zonder spelfouten.

        Zo dus: Corona Crisis Compensatie
        Bootjes

        Comment


        • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes

          Dit zal ook wel nep zijn zeker?
          De vertaling staat niet echt op punt, er zitten een aantal woorden in die ik tot nu toe nog nergens gezien heb (ovnamebikernamebikheid vernamebikifnamebikicatie reknamebikening ....).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

            Hey juppekes.

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De vertaling staat niet echt op punt, er zitten een aantal woorden in die ik tot nu toe nog nergens gezien heb (ovnamebikernamebikheid vernamebikifnamebikicatie reknamebikening ....).
            Dat is raar want op de originele mail staat dit allemaal niet, daar staat geen enkele taalfout.
            Die fouten zijn maar gekomen door het bericht te kopiëren en te plakken.
            Bootjes

            Comment


            • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

              Gisteren kreeg ik een mail om te melden dat mijn mailbox bijna vol zat, en dat was niet van mijn provider, die mail heb ik dus netjes verwijderd (er zat een link in waar ik uiteraard niet op heb geklikt, ik ben niet nieuwsgierig genoeg om daar in te trappen).

              Vandaag hebben ze weeral geld nodig:

              HERINNERING
              Dinsdag 20 oktober
              Uw referentie: BE83I2020


              Geachte heer/mevrouw,

              Eerder gisteren heb ik u tevergeefs proberen te bereiken omwille het openstaande bedrag ter hoogte van €382,70 inzake dossiernummer BE83I2020.

              Aangezien het bedrag ondanks eerdere sommaties nog steeds niet betaald is, wil ik u met dit bericht persoonlijk informeren ofwel waarschuwen voor de gevolgen en procedures die woensdag (21 oktober) van start zullen gaan. Zowel onze opdrachtgever als de beslagrechter hebben eind afgelopen week besloten u geen uitstel van betaling meer te geven. Omdat u niet betaald, zijn wij genoodzaakt om deze gerechtelijke procedure te starten, waarbij beslag gelegd kan worden op zaken als uw inboedel, inkomen en/of woning.

              Wij zullen u vanwege de opstart van de gerechtelijke procedure na deze mail ook verder niet meer benaderen of herinneren aan bovenstaande vordering. Wilt u het beslag en extra kosten maandag voorkomen? Betaal dan zo spoedig mogelijk de openstaande vordering van €382,70.

              Dit doet u op ons rekeningnummer: BE66 9740 6986 2443 ter attentie van NKVG (Nationale Kamer Van Gerechtsdeurwaarders). Vergeet niet om daarbij uw referentie BE83I2020 te vermelden. Tevens ontvangen wij graag een betaalbewijs van u per mail, zodat we de geplande procedure en maatregelen tijdig kunnen tegenhouden. (de link die hier stond heb ik weggedaan)

              Als u niet kunt betalen of wij uw betaalbewijs niet zo spoedig mogelijk ontvangen, gaan wij aanstaande maandag direct over tot het geplande beslag op uw inboedel. Wij verwachten hierbij dan ook uw volledige medewerking, wat dus inhoudt dat wij u tussen het aangegeven tijdstip thuis verwachten. Bij een beslaglegging is er overigens altijd een slotenmaker aanwezig, die bij uw afwezigheid de deur mag openen. Dit zodat wij de gerechtelijke inspectie uit kunnen voeren. Aangezien het inschakelen van een slotenmaker ook extra kosten met zich meebrengt, wil ik u graag vragen maandag toch aanwezig te zijn.

              Bij voorbaat bedankt voor uw medewerking en een fijne avond toegewenst.

              Hoogachtend,

              B. Buyse
              Afdeling Particuliere Procedures
              bernard.buyse@skynet.be
              NATIONALE KAMER VAN GERECHTSDEURWAARDERS
              Henri Jasparlaan 93
              1060 Brussel
              België
              T 02 538 00 92
              F 02 539 41 11
              (de link die hier onder stond heb ik weggelaten)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Dat is raar want op de originele mail staat dit allemaal niet, daar staat geen enkele taalfout.
                Die fouten zijn maar gekomen door het bericht te kopiëren en te plakken.
                Andere codepagina? Maw er staan zaken in die niet overal zichtbaar zijn. Truc die ook gebruikt wordt om url's legitiem te laten lijken.

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Bij voorbaat bedankt voor uw medewerking en een fijne avond toegewenst.

                Hoogachtend,

                B. Buyse
                Afdeling Particuliere Procedures
                bernard.buyse@skynet.be
                NATIONALE KAMER VAN GERECHTSDEURWAARDERS
                Henri Jasparlaan 93
                1060 Brussel
                België
                T 02 538 00 92
                F 02 539 41 11
                (de link die hier onder stond heb ik weggelaten)
                Ze zijn toch beleefd, ze wensen je een fijne avond Heb je die mail niet doorgestuurd naar die kamer van gerechtsdeurwaarders?

                Comment


                • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                  Rond je verjaardag krijg je altijd wensen of aanbiedingen,zoals een coupon van 10 euro van een leverancier waar je klant bent, enz..
                  Niets aan de hand.
                  Dus vind je het niet abnormaal dat bol.com (of het leek er toch erg op) ook iets doet,
                  namelijk een gratis GSM . Ik was die vergeten te claimen en moest wel 1 euro betalen voor transport.
                  Maar bol.com heeft al mijn gegevens, en als je dan plots opnieuw je visa kaart moet ingeven,
                  dat is toch raar. Vooral als die URL plots verandert in iets totaal onbekend.
                  Ik heb getracht die phishing aan Bol.com door te geven, maat die hebben daar geen link voor (of ik heb hem niet gevonden).
                  Paul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Heb je die mail niet doorgestuurd naar die kamer van gerechtsdeurwaarders?
                    Ik heb die mail doorgestuurd naar safeonweb.be.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                      @DPaul.

                      Zoals Black B@ndit: safeonweb.be

                      Comment


                      • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik heb die mail doorgestuurd naar safeonweb.be.
                        Dan gebeurt er 9/10 niets mee, tenzij er vele mensen doet melden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Heb je die mail niet doorgestuurd naar die kamer van gerechtsdeurwaarders?
                          Dat zou het beste zijn waar men er zeker eens zou naar kijken. [emoji106]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            Rond je verjaardag krijg je altijd wensen of aanbiedingen,zoals een coupon van 10 euro van een leverancier waar je klant bent, enz..
                            Niets aan de hand.
                            Dus vind je het niet abnormaal dat bol.com (of het leek er toch erg op) ook iets doet,
                            namelijk een gratis GSM . Ik was die vergeten te claimen en moest wel 1 euro betalen voor transport.
                            Maar bol.com heeft al mijn gegevens, en als je dan plots opnieuw je visa kaart moet ingeven,
                            dat is toch raar. Vooral als die URL plots verandert in iets totaal onbekend.
                            Ik heb getracht die phishing aan Bol.com door te geven, maat die hebben daar geen link voor (of ik heb hem niet gevonden).
                            Paul
                            Ik krijg gelijke mails, ook bol.com en verder in mail onderwerpen " transactie voltooit " en " er staat ongebruikt goed voor u klaar " en allerlei andere, iedere keer van aanbiedingen.be. Al meermaals doorgestuurd naar safeonweb.Al antwoord gekregen in de zin van, ooit deelgenomen aan een enquête, of een item gekocht en mail achtergelaten, of abo op een nieuwsbrief? Dan moet u zich afmelden, wij kunnen dat niet stoppen. De bedoeling van deze mails is door te betalen van die 1€ soms minder 0.75 enz een verbintenis om een abo. op hun services van ongeveer €65 per maand die ze zelf innen van uw rekening. Als je in de mail, na een blank gedeelte naar onder verder scrolt staat een uitleg ( wat juridisch blabla) en waarom. Volgens mijn zoeken, hebben ze een postbus in Zweden en kan je daar uw beklag doen. De mails komen op gmail binnen met logo van een briefomslag. Ze spelen op de hebzucht, en de gratis of €1 items ga je nooit krijgen.
                            Last edited by guido.g; 21 oktober 2020, 11:05.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                              Vandaag kreeg ik ook een mailtje dat ik mijn gratis geschenk moest reserveren bij Bol.
                              En in een ander mailtje proberen ze mij wijs te maken dat ik een cadeaubon van 500 euro krijg voor den Action (met zoveel geld kan je daar de winkelkar een paar keer vol laden).

                              Je moet natuurlijk wel altijd op de link klikken die in het mailtje zit, anders krijg je niets.
                              Maar als ik al zie dat het e-mail adres niets te maken heeft met Bol of Action, en dat er onder de link ook iets helemaal anders zit dan weet ik dat ik daar zeker niet verder op in mag gaan.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                                Ik heb getracht die phishing aan Bol.com door te geven, maat die hebben daar geen link voor (of ik heb hem niet gevonden).
                                Paul
                                Misschien geen link, maar wel genoeg info om te weten dat als je zoiets krijgt je dat best (virtueel) vertikaal klasseert: https://www.bol.com/nl/klantenservic...91104/nepmails

                                Comment

                                Working...
                                X