Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Worden lakens niet meer gemaakt ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Worden lakens niet meer gemaakt ?

    Heel raar, iedereen heeft hoeslakens, maar in de zomer kan het goed warm zijn en dan slaapt men meestal onder een fris lakentje om toch iets op zich te hebben.
    Tenzij ik niet meer mee ben met mijn tijd

    Er zijn dekbedden winter/zomer en 4 seizoenen, maar denk als het echt warm is dat zelfs een zomerdekbad nog wat te warm is.
    Onlangs zocht ik in wat winkels naar gewone lakens, maar het waren allemaal hoeslakens en dekbedden.
    Toevallig was ik zondag in Gent en zag dat Ikea dicht was maar meubelen Weba was open en idem, geen lakens te bespeuren.

    Zelfs op Ali-Express gezocht en allemaal hoeslakens, hebben jullie daar ook al op gelet
    Enkel in de Action nog eens uitzonderlijk een verwaaide witte gevonden.

    Worden gewone lakens niet meer gemaakt ?
    Last edited by KevinVdd; 20 juli 2020, 14:27.

  • #2
    Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

    Ik heb even gezocht op Bol.com, daar kan je nog gewone lakens vinden (maar tussen die gewone lakens zitten er ook "lakens" die er op de foto uitzien als een dekbedovertrek, let dus goed op voor je ze bestelt).
    Last edited by Black B@ndit; 20 juli 2020, 14:45.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

      Je kan toch gewoon het dekbed uit het hoeslaken halen?

      Comment


      • #4
        Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Je kan toch gewoon het dekbed uit het hoeslaken halen?
        Ja, maar dan heb je 2 lagen stof ipv 1 laag. Simpelste is gewoon naar de stoffenhandel en daar linnen of katoen gaan halen. Rechte zoom eraan en je hebt een laken.

        Comment


        • #5
          Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

          Af en toe in de Aldi, heb hier 2 sets liggen voor die reden
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Je kan toch gewoon het dekbed uit het hoeslaken halen?
            Een hoeslaken is voor rond de matras, rond het dekbed zit een dekbedovertrek.

            Als men een “set” hoeslakens koopt, dan zit daar toch een bovenkaken bij?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

              Tegenwoordig zijn gewone laken zeldzaam. Het zijn hoeslakens en dekbedovertrekken.

              Voor mij is het nog altijd een laken en een deken (of 2) en eventueel sprei, geen dekbed voor mij. Hoeslakens zijn handig (ik ben niet de handigste).

              Comment


              • #8
                Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                Je kan er nog vinden in de Collishop van Colruyt.
                Dirk C.

                Comment


                • #9
                  Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                  Bij de winkels van Zeeman in alle maten: ik heb er vorige week nog gekocht. In de zomer lig ik meestal onder een linnen laken want een dekbed is te warm. Ik gebruik ze ook om de zon uit uit de keuken te houden die tegen de avond onder de zonwering op de ramen schijnt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Bij de winkels van Zeeman in alle maten: ik heb er vorige week nog gekocht. In de zomer lig ik meestal onder een linnen laken want een dekbed is te warm. Ik gebruik ze ook om de zon uit uit de keuken te houden die tegen de avond onder de zonwering op de ramen schijnt.
                    Een echt linnen laken bij de "zeeman"?
                    Bij mijn weten, en ik ben van de streek, is een linnen laken gemaakt van vlas en zo'n laken is erg duur, zeer koel in de zomer en moet nog altijd in het stijfsel na het wassen (vanzeneigens) en glad gestreken worden.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Een echt linnen laken bij de "zeeman"?
                      Bij mijn weten, en ik ben van de streek, is een linnen laken gemaakt van vlas en zo'n laken is erg duur, zeer koel in de zomer en moet nog altijd in het stijfsel na het wassen (vanzeneigens) en glad gestreken worden.
                      Strijken tot daar aan toe, maar stijfsel???? Ik ben misschien van de ouwe stempel maar zover ga ik toch niet. Lijkt me ook niet prettig om in te slapen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Een echt linnen laken bij de "zeeman"?
                        Bij mijn weten, en ik ben van de streek, is een linnen laken gemaakt van vlas en zo'n laken is erg duur, zeer koel in de zomer en moet nog altijd in het stijfsel na het wassen (vanzeneigens) en glad gestreken worden.
                        Sorry; ze zijn niet van linnen maar van katoen. Linnen kan ook niet voor die prijs.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                          En ook katoen slaapt heel aangenaam als het warm is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Strijken tot daar aan toe, maar stijfsel???? Ik ben misschien van de ouwe stempel maar zover ga ik toch niet. Lijkt me ook niet prettig om in te slapen.
                            Toch wel hoor linnen lakens gingen in stijfsel en werden nadien, nog licht vochtend zijnde, gestreken. Stoomstrijkijzer bestond toen niet eens.
                            Was zo thuis en was zo in de wasserijen hoor. Daar waren de lakens wel droog maar die rol waar ze mee gestreken werden gaf stoom af.
                            En ondanks dat stijfsel was te lekker slapen onder deze lakens.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Worden lakens niet meer gemaakt ?

                              Een tweetal jaar geleden enkele sets beddengoed aangekocht (voor een nieuw bed van iets groter formaat) bij https://www.bedsupply.eu/
                              Zeer tevreden over prijs en kwaliteit, en ze hebben er ook lakens in katoen, satijn, flanel én linnen.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X