Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

    Moet dit toch even kwijt, ik krijg de mogelijkheid om op het einde van m'n studie af te studeren in Zuid Afrika!

    Ook al moet ik nog 2jaar hard doorleren... lijkt het me wel écht interessant om 5 maanden in Zuid Afrika te werken.
    Daar krijg je dan ook uitermate goed de kans van de werkgevers om het land te verkennen, en we gaan dan met groepen studenten 3x naar het Kruger Park

    Als ik daar heen ga, gaat de camera natuurlijk mee

    Maar goed, zover ben ik nog lang niet ... maar het is wel 'n extra motivatie om goed door te leren!

  • #2
    Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

    Doen
    Geef er een lap op.
    Ga d'r voor....
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

      Vergeet niet dat de steden daar aangeschreven staan als zijnde de meest geweldadige van de wereld. Je moet daar echt niet veel doen om daar overvallen , gecarjacked... te worden.
      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

        Jaja, dat werd ook verteld.

        Er zijn echter bepaalde zones waar je niet moet komen (no-go zones), de studentenwijken zijn echter vrij fatsoenlijk, je moet alleen niet je laptop ofzo voor het raam laten liggen..

        Comment


        • #5
          Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

          Oorspronkelijk geplaatst door Basvdl Bekijk bericht
          Ook al moet ik nog 2jaar hard doorleren... lijkt het me wel écht interessant om 5 maanden in Zuid Afrika te werken.
          Daar krijg je dan ook uitermate goed de kans van de werkgevers om het land te verkennen, en we gaan dan met groepen studenten 3x naar het Kruger Park
          Nu maak je ons toch ook wel wat nieuwsgierig over de aard van je studies.
          Kan je een tipje van sluier oplichten en ons vertellen voor wat je studeert ?
          Jan Akkermans
          (BD1097BE)
          Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

            Tof zeg!! Als dat geen motivatie is om je best te doen....

            Maak je vooral geen zorgen over de veiligheid ginder. Er is idd. heel veel criminaliteit (en ook statistieken daarover, dingen die in andere landen die nog gevaarlijker zijn al eens 'ontbreken'), maar je komt terecht in een omgeving waar men je ongetwijfeld wegwijs zal maken over de do's & don'ts. De Zuidafrikanen zijn paranoia wat veiligheid betreft, niet onlogisch als je minder dan 20 jaar geleden in een extreem veilig land woonde (althans voor blanken). Een onbezonnen toerist loopt een veel hoger risico om op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te verzeilen dan jij.

            En nu, terug achter de boeken!!!

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

              worden die studiejaren erkend voor diploma of erkenning?
              erik, Nikon materiaal

              'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

              Comment


              • #8
                Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
                Nu maak je ons toch ook wel wat nieuwsgierig over de aard van je studies.
                Kan je een tipje van sluier oplichten en ons vertellen voor wat je studeert ?
                Ik doe Information Management, nieuwe versie van Bedrijfskundige Informatica.

                De laatste 5 maanden van de opleiding zijn stage, daar moet je dan een scriptie over schrijven etc.
                Eventueel zou ik ook nog in zuid afrika mijn master-degree kunnen halen .

                En idd, die 5 maanden staan érg mooi op mijn CV later... werken in het buitenland is altijd goed! Alles op de bedrijven is daar engels-talig, dus dat is 'n plus hé

                Comment


                • #9
                  Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                  Is niet alleen mooi op je CV hoor, is ook gewoon erg verrijkend! Ik heb vorig jaar 4 maanden onderzoeksstage mogen lopen in Schotland. Een ander land, andere culturen, je leert ongelooflijk veel bij, echt zelfstandig zijn, je plan trekken... Zeker een aanrader
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                    Criminaliteit klopt. Er worden naast veel overvallen ook veel inbraken in huizen gepleegd waar buitenlanders wonen.
                    Laat je niet weerhouden maar hou even met 1 ding rekening.
                    Een reisverzekering is maximaal 60 dagen geldig. Dus neem even de goede maatregelen/voorzorgen.
                    http://www.fotohans.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                      Ik heb een doorlopende reisverzekering, die ik al 2jaar heb ofzo .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Basvdl Bekijk bericht
                        Ik heb een doorlopende reisverzekering, die ik al 2jaar heb ofzo .
                        Tegenwoordig (= al enkele jaren) mag je met een jaar-reisverzekering maximaal 3 maanden onafgebroken in het buitenland verblijven. Blijf je langer, dan moet je per maand extra enkele tientallen Euro bijbetalen. Dit maakt een reisverzekering tegenwoordig veel duurder dan vroeger, maar België blijft uiteindelijk wel één van de goedkoopste landen in dit segment.

                        Als je natuurlijk Nederlander bent, dan heb ik niets gezegd. Maar als je Belg bent en het klopt wat je zegt, dan ben ik zeer benieuwd welke verzekering je wel hebt. Onrechtstreeks ken ik wel enkele honderden geïnteresseerden. Dus kan je dat eens nakijken en laten weten?

                        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                          Groot misverstand, ik spreek even over NL. Een doorlopende reisverzekering wil zeggen dat je het hele jaar verzekerd bent als je op vakantie gaat echter deze vakantie mag aaneengesloten niet langer duren dan 60 dagen.
                          Ik behandel voor mijn werk reisverzekeringschades en voor zover ik weet zijn alle polissen op dit punt gelijk. Bekende kleine lettertjes.

                          Hier staan vrijwel alle polissen (linker bekende windowsmapje openklappen)
                          Kijk bv eens onder ABN begripsomschrijving artikel 1 (60 dagen) er zijn er idd ook met 90 dagen, blijft dus zaak omeerst je polis goed door te nemen.
                          Last edited by Hansel; 9 mei 2007, 18:33.
                          http://www.fotohans.eu

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hansel Bekijk bericht

                            Hier staan vrijwel alle polissen (linker bekende windowsmapje openklappen)
                            Kijk bv eens onder ABN begripsomschrijving artikel 1 (60 dagen) er zijn er idd ook met 90 dagen, blijft dus zaak omeerst je polis goed door te nemen.
                            Da's nogal eens een link zeg
                            Benieuwd of zoiets in België ook bestaat.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wooohooo Afstuderen in Zuid Afrika =)

                              hmmm, dan moet ik dat tegen die tijd maar eens even goed onder de loep nemen

                              Wist niet dat je max. 60 dagen in het buitenland mocht zijn.

                              Overigens, ik ben Nederlander

                              Comment

                              Working...
                              X