Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woon/werk verkeer en werken in het buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Woon/werk verkeer en werken in het buitenland

    Ik woon in West-Vlaanderen, op een boogscheut van de Franse grens. Ik werk in Tourcoing, net over de Franse grens dus.

    Iemand die wat weet van fiscaliteit qua inbrengen van woon/werk verkeer in de belastingen ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Woon/werk verkeer en werken in het buitenland

    Als dat zo weinig km zijn, is het forfait dan niet de interessantste keuze?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Woon/werk verkeer en werken in het buitenland

      31 km enkele reis... Plus ik verhuis volgend jaar, beetje dieper in West-Vlaanderen en dan wordt het een dikke 50 km enkele reis.
      En is tussen 2 landen, dus wellicht andere regeling op fiscaal vlak dan wanneer je gewoon in België woont en ook werkt.

      Doe zelf mijn belastingen via tax on web, maar zoek naar info om wat fiscaal voordeel te doen. Ben zelf geen cijferman (daarom dat ik vertaler ben). Misschien best eens een boekhouder raadplegen dan...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Woon/werk verkeer en werken in het buitenland

        Tenzij je een heel uitgebreide boekhouding bijhoudt van afgelegde kilometers, brandstofkosten etc is de forfait de betere keuze. Minder werk en boekhouding, en meestal ook meer opbrengst dan wanneer je zelf je kosten zou bewijzen.
        Maar voor alle zekerheid best inderdaad laten narekenen.

        Comment


        • #5
          Re: Woon/werk verkeer en werken in het buitenland

          Woon-werkverkeer is ook een soort van forfaitaire berekening, in die zin dat je 0.15 euro per km mag aftrekken als je gebruik maakt van je eigen auto.
          Als je nog een autolening hebt geldt die in verhouding beroep t.o.v. de totale gereden kilometers voor 100% mee. Dat is dan ook alles.

          dus 31 km x 2 x0.15 x 210 (?) werkdagen = 1.953 euro
          en 50km x 2 x 0.15 x 210 = 3150 euro

          Vergelijk dit met je belastingaanslag en je weet dadelijk of je er voordeel uit haalt

          Comment

          Working...
          X