Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless probleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wireless probleempje

    Ik heb sinds een paar dagen een bizar probleem: mijn notebook (XP Home SP3) heeft een Atheros wireless kaartje en dat werkte maanden perfect samen met mijn Linksys router.

    Nu worden er bij het opstarten helemaal geen draadloze netwerken gevonden. Als ik dan ga kijken bij draadloze netwerken en daar geavanceerde opties kies, dan staat steeds "draadloos netwerk automatisch configureren" uitgevinkt. Vink ik het aan dan werkt alles perfect, tot ik reboot.
    Zeer frustrerend natuurlijk. Iemand enig idee waarom dat bewuste vinkje steeds verdwijnt ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Wireless probleempje

    Bekijk eens of de service Wireless Zero Configuration automatisch opstart.

    Ga naar "My Computer" op je desktop, klik rechts en ga naar "Manage" (engelse versie).
    Onder "Services and applications" vind je de services.
    Zoek hierin de "wireless zero configuration" en zet in de properties het "startup type" op Enabled / "Automatically".
    Start eveneens de service of herstart beter de PC als test.

    In het Nederlands maar dan op een andere manier :
    Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ %SystemRoot%\system32\services.msc /s, en klik op OK.
    Dubbelklik op Wireless Zero Configuration.
    Klik in de lijst Opstarttype achtereenvolgens op Automatisch en op Toepassen.
    Klik in het gedeelte Status van service op Start en klik op OK.

    Als dat niet lukt :
    1. Run the registry editor.
    2. Open this key:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\WZCSVC
    3. Create a DWORD value named "Start" and set it to 2 (if existing, check if the value is 2)

    Dit is maar een van de mogelijkheden hé, het kan ook aan iets anders liggen natuurlijk.
    Updats of aanpassingen gedaan aan uw systeem / software?

    Bekijk ook eens of uw WiFi-kaarje toevallig geen twee keer in apparaatbeheer staat.
    Last edited by VerSeg; 4 april 2009, 01:26.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Wireless probleempje

      Bedankt voor uw grondige analyse. Ik heb alles nagecheckt, blijkt allemaal goed te staan. Toch wil die service bij het booten niet opstarten. Er moet dus iets zijn dat het opstarten verhindert. Het heeft trouwens altijd gewerkt tot ik woensdagmorgen de notebook opstart en met het probleem geconfonteerd wordt. Eer ik gevonden had waar de oorzaak zat....

      We zoeken verder.
      Last edited by nete; 4 april 2009, 08:26.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Wireless probleempje

        Je kan een "system restore" (systeemherstel) proberen...en terugplaatsen naar een datum voor het probleem...te vinden via "start" dan "bureau accessoires" en "systeemwerkset".

        Comment


        • #5
          Re: Wireless probleempje

          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Je kan een "system restore" (systeemherstel) proberen...en terugplaatsen naar een datum voor het probleem...te vinden via "start" dan "bureau accessoires" en "systeemwerkset".
          Dat heeft het dus gefikst. Vraag me nu niet hoe het probleem ontstaan is. Je zet 'savonds de computer af en 's anderendaags zit je ermee.
          Verseg en Portmixus: je hebt er ene te goed
          Last edited by nete; 4 april 2009, 09:16.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Wireless probleempje

            Je moet gewoon er voor zorgen dat de software van de netwerk kaart uw draadloze netwerken niet beheerd maar wel windows zelf en dat is wat VerSeg probeerd uit te leggen.

            Als je het icoontje van uwe software van de netwerk kaart rechtsonder klikt met de rechter muisknop dan kan je daar kiezen voor zoiets als..LAat Windows mijn draadloze netwerk beheren...Dan zijn uw problemen gedaan volgens mij..En dat werkt 9 keer van de 10. Wat je ook kan doen dat is de firmware van je router updaten. Wil ook wel eens helpen bvb met routers van D-Link die ook altijd dat probleem; hebben .
            Probeer het maar eens en misschien werkt het bij jou ook wel.

            Euh en die system restore die kan je wel telkens doen maar je probleem gaat hoogst waarschijnlijk weer terug komen...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Wireless probleempje

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Je moet gewoon er voor zorgen dat de software van de netwerk kaart uw draadloze netwerken niet beheert maar wel windows zelf en dat is wat VerSeg probeert uit te leggen.
              Maar dat is al altijd zo geweest hoor. En de instellingen die Verseg aangaf stonden juist.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Wireless probleempje

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Maar dat is al altijd zo geweest hoor. En de instellingen die Verseg aangaf stonden juist.
                Het is goed mogelijk dat met een of andere update iets aangepast werd. Door een system restore te doen is dit nu wel opgelost maar de kans dat het terugkomt is zeer groot.
                Als je netwerkkaart bijvoorbeeld eigen software heeft om die te beheren dan wordt die service van Windows uitgeschakeld en heb je het aangehaalde probleem.
                Dit is maar een voorbeeld hé, er kunnen verschillende oorzaken zijn natuurlijk.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Wireless probleempje

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Het is goed mogelijk dat met een of andere update iets aangepast werd. Door een system restore te doen is dit nu wel opgelost maar de kans dat het terugkomt is zeer groot.
                  Dat ga ik nu even in het oog houden.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment

                  Working...
                  X