Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Winterbanden

    Weet niet hoe het bij jullie zit, maar de wintersloffen staan er bij mij terug onder. Naar wat ik hier allemaal lees zal ik nu héél voorzichtig moeten rijden tot er sneeuw ligt om niet in den decor te belanden.
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

    Comment


    • #92
      Re: Winterbanden

      sorry... dubbele post !
      Last edited by dubbel; 30 oktober 2010, 13:46.

      Comment


      • #93
        Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
        Weet niet hoe het bij jullie zit, maar de wintersloffen staan er bij mij terug onder. Naar wat ik hier allemaal lees zal ik nu héél voorzichtig moeten rijden tot er sneeuw ligt om niet in den decor te belanden.
        De staat (via extra inkomsten) en de bandenindustrie zullen jouw dankbaar zijn. het milieu weer wat minder, want bij deze huidige hoge temperaturen zal je wagen tss. de 0.6 en 0.8 l/100 km meer gaan verbruiken, terwijl het bandenrubber bij deze hoge t° onnodig veel aan 't wegdek blijft kleven. Deze polymeren zijn carcinogenen, waaien weg en bij inademing vooral bij zoogdieren veroorzaken ze.... K
        Last edited by dubbel; 30 oktober 2010, 14:04.

        Comment


        • #94
          Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
          De staat (via extra inkomsten) en de bandenindustrie zullen jouw dankbaar zijn. het milieu weer wat minder, want bij deze huidige hoge temperaturen zal je wagen tss. de 0.6 en 0.8 l/100 km meer gaan verbruiken, terwijl het bandenrubber bij deze hoge t° onnodig veel aan 't wegdek blijft kleven. Deze polymeren zijn carcinogenen, waaien weg en bij inademing vooral bij zoogdieren veroorzaken ze.... K
          Je kan niet voor iedereen goed doen hé De impact op het milieu is verwaarloosbaar in vergelijking met de risico's die je neemt indien je op het verkeerde rubber rijdt.
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #95
            Re: Winterbanden

            Jouw investering is in Vlaanderen....geschat 3 a 4 dagen nuttig op jaarbasis. nml. de dagen dat er sneeuw of ijs ligt, zonder en gestrooit is geweest.
            Bij smeltwater is een ordinaire regenband weeral tienmalen efficienter, om 't overtollige smeltwater af te voeren...zie de test.
            Ja ook bij t° minder dan 1 °C !!!!

            Comment


            • #96
              Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
              Jouw investering is in Vlaanderen....geschat 3 a 4 dagen nuttig op jaarbasis. nml. de dagen dat er sneeuw of ijs ligt, zonder en gestrooit is geweest.
              Bij smeltwater is een ordinaire regenband weeral tienmalen efficienter, om 't overtollige smeltwater af te voeren...zie de test.
              Ja ook bij t° minder dan 1 °C !!!!
              Het is je volste recht om dit allemaal te geloven. doch mijn ervaring (en een tiental publicaties) leren mij iets anders
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #97
                Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                Het is je volste recht om dit allemaal te geloven. doch mijn ervaring (en een tiental publicaties) leren mij iets anders
                No probs...het is je gegunt. Kom veilig de winter door, maar besef dat je wagen en dito uitrusting niet meer of minder kan met een extra laagje winterrubbers. Enkel de fysica wetten van wat kan of mag in bochten, regen, ijzel, sneeuw of bij nacht spelen een rol ! De rest is reclame...waar er slechts enkelen beter van worden.

                Comment


                • #98
                  Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                  No probs...het is je gegunt. Kom veilig de winter door, maar besef dat je wagen en dito uitrusting niet meer of minder kan met een extra laagje winterrubbers. Enkel de fysica wetten van wat kan of mag in bochten, regen, ijzel, sneeuw of bij nacht spelen een rol ! De rest is reclame...waar er slechts enkelen beter van worden.
                  eens meerijden op een besneeuwde of kletsnatte ondergrond met winterbanden?
                  we zullen extra bochtenwerk doen, zo raak je wellicht overtuigd raakt van het nut ervan...

                  doe alvast op voorhand extra ondergoed aan...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                    eens meerijden op een besneeuwde of kletsnatte ondergrond met winterbanden?
                    we zullen extra bochtenwerk doen, zo raak je wellicht overtuigd raakt van het nut ervan...

                    doe alvast op voorhand extra ondergoed aan...
                    Ik zou zeggen , lees mijn vorige postings...volgens de meterologische dienst Belgie...moet je hier in Vlaanderen gemiddeld op 3 a 4 dagen op besneeuwde wegen rekenen per winter.
                    ps. dan moet je nog eens vroeg uit de veren...want 'smorgens volgens dezelfde statistiek vanaf ; 07.00 hr dus zijn er 0 winterdagen in Vlaanderen...dus investeren in een goede regenband, is de beste oplossing voor die, deze in vlaanderen blijven met de auto.
                    Last edited by dubbel; 30 oktober 2010, 16:37.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                      Ik zou zeggen , lees mijn vorige postings...volgens de meterologische dienst Belgie...moet je hier in Vlaanderen gemiddeld op 3 a 4 dagen op besneeuwde wegen rekenen per winter.
                      ps. dan moet je nog eens vroeg uit de veren...want 'smorgens volgens dezelfde statistiek vanaf ; 07.00 hr dus zijn er 0 winterdagen in Vlaanderen...dus investeren in een goede regenband, is de beste oplossing voor die, deze in vlaanderen blijven met de auto.
                      Ik heb ze allemaal heel duidelijk én begrijpend gelezen... en ik versta wat er geschreven staat (begrijpen is iets anders) dus...

                      nu ja, ik lig iig dubbel van jullie reacties!
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                        Ik heb ze allemaal heel duidelijk én begrijpend gelezen... en ik versta wat er geschreven staat (begrijpen is iets anders) dus...

                        nu ja, ik lig iig dubbel van jullie reacties!
                        Ik lig dan weeral dubbel om in dezelfde beeldspraak te blijven, dat ik deze winter weeral tss. de 1200 @ 1500€ kan sparen of het equivalent van een drieweekse vakantie all-in naar een zuiderse bestemming.
                        ps.gedurendere deze drie weken gebruik ik mijn zomerrubbers niet ...

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                          Ik lig dan weeral dubbel om in dezelfde beeldspraak te blijven, dat ik deze winter weeral tss. de 1200 @ 1500€ kan sparen of het equivalent van een drieweekse vakantie all-in naar een zuiderse bestemming.
                          ps.gedurendere deze drie weken gebruik ik mijn zomerrubbers niet ...
                          Hoe kom je aan dat bedrag?
                          Ik wil ook wel drie weken echt profiteren van een zomervakantie voor zo'n prijsje.
                          Last edited by VerSeg; 30 oktober 2010, 21:09.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                            Weet niet hoe het bij jullie zit, maar de wintersloffen staan er bij mij terug onder. Naar wat ik hier allemaal lees zal ik nu héél voorzichtig moeten rijden tot er sneeuw ligt om niet in den decor te belanden.
                            Gisteren terug verse (zomer)rubbers gemonteerd.

                            Ben altijd verbaasd over het verschil tussen nieuw en oud...
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Gisteren terug verse (zomer)rubbers gemonteerd.

                              Ben altijd verbaasd over het verschil tussen nieuw en oud...
                              Zachter rubber en diepere groeven, 't zou erg zijn mocht er geen verschil zijn hé.
                              Rudy,

                              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Dubbel je hebt een punt als jij denkt dat ze alleen nuttig zijn bij sneeuw... dat kan je echt zien. De zomerband raakt de berg niet op, en de persoon met de winterband wel.
                                (we hebben 2 gelijkaardige wagens, de ene stond vast; de andere leek wel een 4x4)
                                (als iedere 4x4 rijder eens winterbanden had geprobeerd, waren er minder overgestapt naar 4x4, en was het milieu veel beter af)

                                Wat de remafstanden betreft bij regenweer, dit heb ik niet nagemeten. Maar bij iedere proef zie je dat winterbanden bij nat en koud weer sneller stoppen... en zijn ze baanvaster. (wat subjectief is)

                                Wat het verbruik betreft, met de winterbanden verbruik ik minder omdat ze ook een maatje smaller zijn... dit heb ik gemeten !

                                Kwa kostprijs zijn ze in mijn geval niet duurder !!! Heb ik nagerekend !!!

                                Wat ik zeker niet zal betwisten, de helft van de auto's heeft standaard te brede zomerbanden !!! En misschien daarom dat de smallere winterband zoveel beter is...
                                baanvaster, minder spoorvorming, enz.

                                Nu als je alle onwetende automobilisten wil uitschelden ga je gang maar...
                                In mijn geval heeft een winterband geen nadelen. Ik vind ze nuttig, ook al gaat het maar om 4 dagen per jaar... Ik moet op mijn werk geraken als plichtsbewuste burger.
                                Niet iedereen heeft de luxe om een dagje vrij te nemen.

                                Ik reken alleen maar op de grip bij sneeuw... De rest heb ik niet echt nodig, in normale omstandigheden houd ik afstand, en heb ik geen extra controle over de auto nodig. (defensief rijden)

                                Dubbel: Wel wagen heb jij ? Iedere voorwielaandrijver met goede zomerbanden, en uitschakelbare esp of dergelijke heeft bij normaal gebruik geen problemen met sneeuw. Maar tijdens de winter heb ik met een audi a3 gereden, omdat de bestuurder de berg niet opkon...esp off.. en 100% controle had ik toch niet... Mijn achterwielaangedreven auto deed het opmerkelijk beter !!! Die reed waar ik hem stuurde... met winterbanden wel te verstaan.

                                Ik begrijp echt niet waarom je blijft doordrammen ? Onwetend ? Ik heb ervaring met zomer en winterband / voorwielaangedreven en achterwiel / en ik vind een 4x4 met zomerbanden veel zinlozer in België dan een goede winterband in de winter...

                                Het is algemeen geweten dat achterwielaangedreven auto's het meeste voordeel hebben aan winterbanden !!! (grip bij sneeuw) Heb je daar geen ervaring mee, dan zou ik het waarderen dat je die discutie stopt... Het is voor die groep van mensen het verschil tussen wel rijden en niet rijden... En dan kom jij echt als dom over !
                                Last edited by Dirk007; 31 oktober 2010, 20:29.

                                Comment

                                Working...
                                X