Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Winterbanden

    Aandelen van Michelin gekocht Verseg?

    Comment


    • #77
      Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Aandelen van Michelin gekocht Verseg?
      Sommigen blijkbaar eerder bij een carrosserie.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Winterbanden

        Neen, ik heb geen aandelen bij de kranten.

        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #79
          Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Bij ijzel doen "winterbanden" helemaal niets.
          Bij 7 graden en geen sneeuw doen winterbanden helemaal niets.
          Bij natte ondergronden doen winterbanden helemaal niets.

          Hersenspoeling werkt......
          Dit moet ik toch wel heel erg ontkennen, paar jaar terug reed ik van het werk naar huis. Had die dag net terug mijn zomerbanden laten steken (iets te vroeg). Ik was wat nat buiten en ik neem een bocht zoals ik hem in de winter altijd vlot had kunnen nemen, ik was toen heel blij dat ik redelijk met een auto kan rijden. Ik schoof los uit die bocht.
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • #80
            Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Ik wil ook nog op een redelijk uur op mijn werk/thuis komen, dus enkel de op/afrit die nodig is.

            Met mijn Bridgestones (fabriek) met moeite 30.000km gedaan, met de Pirelli Zero Rosso (Pirelli die als zacht bestempeld wordt) 40.000 minimum, zelfde rijstijl.

            Heb hem ondertussen wel al eens laten uitlijnen.
            Toch niet slecht, ik heb met de originele op mijn 307 er maar 13.000 gedaan en die waren echt wel compleet weg.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #81
              Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Toch niet slecht, ik heb met de originele op mijn 307 er maar 13.000 gedaan en die waren echt wel compleet weg.
              Dan hebt ge goed uw best gedaan.

              Hier zitten er verschillende met dezelfde wagen zoals ge weet ... de ene doet 10.000km met zijn banden, de andere 40.000km en nog een andere bijna 100.000km.

              Als dat dan ter sprake komt ... dan ligt het volgens die eerste aan de banden dat op niets trekken.
              Inderdaad, speciaal voor hem hebben ze een slechtere reeks gemaakt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #82
                Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dan hebt ge goed uw best gedaan.

                Hier zitten er verschillende met dezelfde wagen zoals ge weet ... de ene doet 10.000km met zijn banden, de andere 40.000km en nog een andere bijna 100.000km.

                Als dat dan ter sprake komt ... dan ligt het volgens die eerste aan de banden dat op niets trekken.
                Inderdaad, speciaal voor hem hebben ze een slechtere reeks gemaakt.
                Die banden waren goed, heel goed zelfs. Die ik nadien van de lease maatschappij opgedrongen kreeg waren veel minder goed op gebied van baanligging toch. Heb daar wel 40.000km mee kunnen doen.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

                Comment


                • #83
                  Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Die banden waren goed, heel goed zelfs. Die ik nadien van de lease maatschappij opgedrongen kreeg waren veel minder goed op gebied van baanligging toch. Heb daar wel 40.000km mee kunnen doen.
                  Ja ... veel hebt ge niet te kiezen bij die banden, accepteren wat ze u opsolferen.
                  Vroeger lukte het al eens dat ze een bepaald type aanrekenden maar er andere op zetten zoals ge overeenkomt met de bandencentrale maar heden lukt zelfs dat niet meer.
                  De prijs, de prijs en nog eens de prijs zeggen ze.
                  Ik heb al eens voorgesteld dat ze die prijs dan factureren en dat ik zelf iets bij leg voor betere banden ... noppes, lukt niet meer.
                  Die ik nu op heb slijten ook niet rap maar ze houden de baan niet in bochten als het nat is. Klein beetje miezel en ik moet in dezelfde bocht tot 50km/u trager rijden dan met andere banden! Als ge van een snelweg komt en ge bent gewoon van een afrit te nemen aan een bepaalde snelheid zonder enig probleem en de volgende keer draait ge daar eens om uw as aan een lage snelheid ... dat noem ik niet bepaald veilig.

                  Ze maken ook veel banden met lage wrijving ... ja, ge verbruikt 0,0003l minder per 100km maar dat spel houdt maar half zo goed de baan als met normale banden.
                  Zelfs snel vertrekken waar nodig lukt niet meer zonder doorslippen ... daarom hebben ze er nu tractiecontrole opgezet om de banden te compenseren denk ik.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Maar ja, als op de eerste brug iedereen voor jou staat te "patineren" kan jij ook niet verder natuurlijk
                    Had dat aan de hand op de brug hier vlakbij. Dus even het besneeuwde fietspad op, iedereen voorbij, boven op de brug terug de weg op, even achteruit en de auto met de zomerbandjes maar even over de top gesleept .
                    Ik had mooi kunnen bijverdienen als ik daar was blijven staan.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Winterbanden

                      Hopelijk zijn de batterijen snel leeg :




                      Er worden hier hele bossen omgelegd, man man man, ego vs. ego precies.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Hopelijk zijn de batterijen snel leeg :




                        Er worden hier hele bossen omgelegd, man man man, ego vs. ego precies.
                        der zitten hier volhouders hee .
                        wel, ik kan 't niet laten het te lezen, maar reageren heb ik al opgegeven..
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #87
                          Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                          reageren heb ik al opgegeven..
                          Precies toch nog niet helemaal?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Winterbanden

                            Net nieuwe zomersloffen besteld, morgen komen er Bridgestones op. Ben benieuwd hoe deze zich verhouden tegenover mijn Pirelli's.


                            En neen, winterbanden zijn geen optie, zaten niet bij de wagen.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #89
                              Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                              Bij ijzel doen "winterbanden" helemaal niets.
                              Bij 7 graden en geen sneeuw doen winterbanden helemaal niets.
                              Bij natte ondergronden doen winterbanden helemaal niets.

                              Hersenspoeling werkt......
                              dit wordt alvast DE uitspraak van 2010, in de categorie "bloopers" dan toch...

                              zal ik u eens op een kletsnat wegdek voorbijrijden op mijn winter bandjes terwijl jij op uw brede zomer sloefen rijdt?

                              eens zien wie van ons beide er het meeste voordeel uithaalt indien er plots hevig op het rempedaal moet worden gedrukt...

                              enfin, kankeren jullie allemaal maar rustig verder over 't feit dat winterbanden een totaal overbodige en nutteloze investering zijn maar kom niet lopen zagen wanneer je binnenkort anderhalf uur moet rijden over 5km omdat het verkeer muurvast zit
                              na een laagje sneeuw van amper 1cm... en het dan weer heel sceptisch in de schoenen van de strooidiensten schuift omdat zij hun werk niet goed gedaan hebben want "ik betaal mezelf blauw aan wegen taksen dus eis ik dat de wegen tijdig worden geruimd"...
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                                Bij ijzel doen "winterbanden" helemaal niets.
                                Bij 7 graden en geen sneeuw doen winterbanden helemaal niets.
                                Bij natte ondergronden doen winterbanden helemaal niets.

                                Hersenspoeling werkt......
                                Nog iemand die er duidelijk geen bal van afweet, en er zeker nooit mee heeft gereden.

                                Comment

                                Working...
                                X