Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    De IJslanders passen dit idee al jaren toe voor trottoirs en opritten.
    Tot voor een paar jaar lagen in Hveragerdi de hoofdtoevoer en afvoerbuizen van huis naar huis gewoon boven de grond.
    Die hebben geisers. Warm water komt zo uit de grond.

    Erg praktische tip!

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      @ mnoach; er zijn nochtans genoeg werkzoekenden en profiteurs die ze op dergelijke manier aan het werk kunnen zetten hoor; wat mij betreft mogen ze hiervoor zelfs een extra vergoeding ontvangen.
      Ik spreek dan niet over snelwegen ruimen, dat doen ze in België ook helemaal verkeerd trouwens, maar wel over fiets en voetpaden.
      Ik ben op dit ogenblik werkzoekend, en kan het maar weinig appreciëren om in één adem met profiteurs te worden vernoemd.
      In België kun je mensen niet dwingen om te werken, dat is het verschil met N-Korea.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
        Die hebben geisers. Warm water komt zo uit de grond.
        Zo simpel is het daar nu ook weer niet, geloof me....

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Bah, wij hebben koud water uit de lucht. Poepsimpel. Maar dat geiserwater is niet zo vanzelfsprekend, natuurlijk.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
            Ik ben op dit ogenblik werkzoekend, en kan het maar weinig appreciëren om in één adem met profiteurs te worden vernoemd.
            In België kun je mensen niet dwingen om te werken, dat is het verschil met N-Korea.
            Ik wist het hé dat er iemand zich persoonlijk aangevallen zou voelen... dat was dus niet mijn bedoeling.

            In België kan je evengoed mensen dwingen om te werken; 't is gewoon dat niemand dit op zijn geweten en/of kerfstok wil.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Bon, nu terug naar de winterbanden ... zoals het topic begon.
              De zomerbanden terug er op laten zetten se en eens gevraagd hoe lang vooraf ze een bestelling willen zien voor nieuwe winterbanden voor mijn volgende wagen.
              Blijkt dat winterbanden verkrijgen vanaf nu geen probleem meer mag zijn en dat er dus voldoende productie en voorraad is.
              Echter kan je met moeite een afspraak krijgen voor een wissel en willen ze in de toekomst enkel nog wissels uitvoeren in combinatie met een tweede set velgen zodat het voor hun sneller gaat.
              Voor volgende winterperiode zit hun planning nu al vol tot november.
              Blijkbaar een goede branche dat niet snel failliet zal gaan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Echter kan je met moeite een afspraak krijgen voor een wissel en willen ze in de toekomst enkel nog wissels uitvoeren in combinatie met een tweede set velgen zodat het voor hun sneller gaat.
                Hiermee gaan ze toch in hun eigen vingers snijden. Ik heb al vier jaar een drietal sets velgen met banden. Met een minimum aan investering wissel je zelf wielen en bezoek je dus geen bandencentrale meer zolang er geen nieuwe banden vandoen zijn. Niet echt slim dus vanuit het oogpunt de handelaar.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Ik heb net gebeld voor een afspraak voor de wissel.
                  8 Mei mag ik langskomen...

                  Een tweede set velgen is geen optie, want firmawagen, en die betalen geen extra velgen.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Deze van mij gaan er volgende week af Pol, en ik moet eerlijk zijn, het zal terug een ervaring van stilte zijn, bij het afremmen
                    laten mijn winterbanden zich wel goed horen op een droog wegdek.
                    Met twee weken vertraging is het er dan toch van gekomen, terug op zomerbandjes.

                    Ik heb ondertussen ook nog eens naar het rembeslag gekeken, vooraan nog een dikke 4mm en achter 7mm, en dat na 106.000 Km met
                    nog steeds de eerste blokken.

                    Foto van verleden jaar.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Op zomerbandjes en met nieuwe blokken Geert. 't Zal dus wat minder zijn dan 106K.





                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Op zomerbandjes en met nieuwe blokken Geert. 't Zal dus wat minder zijn dan 106K.
                        Dat is natuurlijk een heel ander verhaal hé Pol.
                        Zo een mooie wagen gaan afrossen op een circuit is toch zonde Pol,
                        heb je daar dan speciale remschijven op zitten?

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Dat is natuurlijk een heel ander verhaal hé Pol.
                          Zo een mooie wagen gaan afrossen op een circuit is toch zonde Pol,
                          heb je daar dan speciale remschijven op zitten?
                          Ja Geert, afrossen is dat niet. Die wagen is daarvoor gemaakt. Vering is speciaal en remmen zijn Brembo's, gemaakt voor BMW.



                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            bij mij liggen er net mijn zomersandalen op , winterbotten gaan op rust.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Zag ik deze zomer : vooral buitenlanders met winterbanden .....
                              Begin Juni Luxemburg :50 procent nog met wintersloefkes ...

                              Que ?
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                het is volledig waar dat je de mensen niet kunt dwingen om te werken , daarom dat er zoveel misbruik gemaakt wordt van het systeem door vele onder ons ,
                                daarom ook dat ze en max erop moesten zetten als je werkzoekende bent ,na die bepaalde periode geen uitkering meer en iedereen over dezelfde kam geschoren ,
                                dan zal er wel een pak minder van ons sociaal systeem misbruik gemaakt worden .
                                hoor geregeld dat werkzoekende met gezin 1200 € per maand krijgen ,wij die gaan werken elke dag hebben dan iets meer en moeten nog belastingen betalen ,
                                en alle andere dingen die ze van ons loon afhouden .
                                Het zou mss geen slecht idee zijn om werkzoekende en gevangen in de winter fietspaden of andere nuttige onderhoudswerken laten uitvoeren ,en ja laat ze daar maar extra voor betaald
                                worden ben ik volledig mee eens ,dan dragen ze toch al iets terug bij aan de maatschappij in plaats van alleen maar geld te kosten .


                                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                                Ik ben op dit ogenblik werkzoekend, en kan het maar weinig appreciëren om in één adem met profiteurs te worden vernoemd.
                                In België kun je mensen niet dwingen om te werken, dat is het verschil met N-Korea.
                                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                                Comment

                                Working...
                                X