Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Spijtig dat ze dit na 1 april weer uitschakelen.
    Da's ook een vreemde datum om zoiets uit te schakelen. Na 1 april kan er toch nog nachtvorst zijn. Naar het schijnt loopt er in Vissenaken een nieuw proefproject. Ik kom daar wel eens op visite.
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      Oorspronkelijk, bij de opening van de ring rond Antwerpen, was het viaduct bij het sportpaleis uitgerust met een verwarmd wegdek. Hoelang het gewerkt heeft weet ik niet maar toen vond Ebes dat betaalbaar want men moest ergens heen met de overproductie uit de kerncentrales. Dat is ook de oorzaak dat wij zoveel verlichting hebben op de autowegen.
      Misschien een ideetje om hiermee terug te beginnen ipv veel te moeten betalen om de stroom kwijt te geraken aan het buitenland nu er weer overproductie is door de windmolens en de zonnepanelen die teveel renderen met die winderige, zonnige en koude periode. Alé, verlichting terug volle bak en alle wegen verwarmen, we worden nog verwend...
      Maar serieus.., wat een gekke situatie is dat hier toch.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
        Om weer op de winterbanden terug te komen: als we de wegen eens zouden verwarmen, 10°C, dan hebben we geen winterbanden meer nodig, en moet er ook geen zout meer worden gestrooid. Ik denk dat ik een genie ben, al zeg ik het zelf.
        Genie zou ik je niet willen noemen. Hier in Nederland zijn we volop bezig met het aanleggen van verwarmde fietspaden. Levert geld op: geen strooiapparatuur nodig, geen hoge ziektekosten door ongelukken, geen schade aan voertuigen.

        www.rtvoost.nl: de website voor het regionale nieuws uit Overijssel, de programmas van RTV Oost en veel meer...


        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Misschien een ideetje om hiermee terug te beginnen ipv veel te moeten betalen om de stroom kwijt te geraken aan het buitenland nu er weer overproductie is door de windmolens en de zonnepanelen die teveel renderen met die winderige, zonnige en koude periode.
        Als onze verwarmde fietspaden af zijn, is er te praten over een schappelijk prijsje als jullie nog eens wat over hebben.

        Jan

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Verwarmde fietspaden? Meen je dat nu? waarvoor is zoiets in 's hemelsnaam nuttig? Kost handenvol geld en zal waarschijnlijk, op langere termijn, zeer schadelijk zijn voor het milieu.
          Mijn gedacht gaat dan meteen naar de opwarming van de aarde.

          Gisteren las ik een artikel in GVA over Noord-Korea; daar ruimen ze sneeuw met borstels gemaakt van takken en wordt nooit zout gestrooid wegens te schadelijk voor het milieu.
          Het mag dan misschien wel, volgens sommige mensen, een zeer "achterlijk" land zijn met een dictator als leider maar op dat gebied zijn ze onze westerse wereld wel ver voor.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Gisteren las ik een artikel in GVA over Noord-Korea; daar ruimen ze sneeuw met borstels gemaakt van takken en wordt nooit zout gestrooid wegens te schadelijk voor het milieu.
            Tja, hier is men fier om te kunnen verkondigen hoeveel duizenden tonnen zout er méér gestrooid zijn dan vorig jaar.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Winterbanden

              OK.. ze mogen er af, de winter is voorbij....
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                OK.. ze mogen er af, de winter is voorbij....
                Dachten we begin maart bij + 18° ook hé
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                  Verwarmde fietspaden? Meen je dat nu? waarvoor is zoiets in 's hemelsnaam nuttig? Kost handenvol geld en zal waarschijnlijk, op langere termijn, zeer schadelijk zijn voor het milieu.
                  Er wordt gebruik gemaakt van ’Warmte Koude Opslag’ (WKO). "Met behulp van een zogeheten ’asfaltcollector’ in het wegdek kan de warmte die in zomer wordt opgeslagen in de ondergrond in de winter weer worden afgegeven, en omgekeerd. Met als resultaat: koeler asfalt in de zomer en dus warmer asfalt in de winter”

                  Kosten van zo’n WKO-systeem voor de maatschappij lager zullen uitvallen dan de huidige werkwijze met strooien. "Ongevallen brengen veel extra kosten met zich mee. Statistieken laten zien dat 5 tot 10 procent van de fietsongevallen is toe te schrijven aan gladheid.

                  Jan

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    ...Noord-Korea; daar ruimen ze sneeuw met borstels gemaakt van takken en wordt nooit zout gestrooid wegens te schadelijk voor het milieu.
                    Het mag dan misschien wel, volgens sommige mensen, een zeer "achterlijk" land zijn met een dictator als leider maar op dat gebied zijn ze onze westerse wereld wel ver voor.
                    Probeer jij hier eens duizenden mensen te vinden die vrijwillig kilometers (snel)weg gaan ruimen. N-Korea kan dit enkel zo doen, net omdat er een dictator aan de macht is, en je dan mensen, in het beste gevalvoor een hongerloon, kunt laten werken in de slechtste omstandigheden. Waarschijnlijk hebben zo niet eens strooizout, als je ziet wat ze allemaal aan basisproducten moeten invoeren.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                      Verwarmde fietspaden? Meen je dat nu? waarvoor is zoiets in 's hemelsnaam nuttig? Kost handenvol geld en zal waarschijnlijk, op langere termijn, zeer schadelijk zijn voor het milieu.
                      Mijn gedacht gaat dan meteen naar de opwarming van de aarde.

                      Waarom niet ? Ze verwarmen wel de graslanden van de voetbalvelden.
                      het idee van de fietspaden zou wel heel goed zijn voor de fietsende jeugd en ook ouderen. Want dit stukje weg wordt NOOIT geruimd noch gestrooid buiten enkele uitzonderingen na. En als ik op de weg fiets word ik verwoed van straat af getoeterd of gereden of krijg ik een golf smeltzoutwater kado gedaan.

                      PS. Op een paar uitzonderingen na, wordt dit steevast de langst lopende thread ooit .... misschien kunnen we hen nu ook effen hebben over zomerbanden en het nut ervan ?
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        ......................
                        PS. Op een paar uitzonderingen na, wordt dit steevast de langst lopende thread ooit .... misschien kunnen we hen nu ook effen hebben over zomerbanden en het nut ervan ?
                        Met het huidige klimaat hier hebben zomerbanden totaal geen nut meer.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Gisteren las ik een artikel in GVA over Noord-Korea; daar ruimen ze sneeuw met borstels gemaakt van takken en wordt nooit zout gestrooid wegens te schadelijk voor het milieu.
                          Het mag dan misschien wel, volgens sommige mensen, een zeer "achterlijk" land zijn met een dictator als leider maar op dat gebied zijn ze onze westerse wereld wel ver voor.
                          Ook op het gebied van oorlogvoering zijn ze hun tijd ver voorruit. Die kernwapens zijn slechts afleiding. Het schijnt dat ze in het geniep een sneeuwballengevecht voorbereiden.

                          Jan

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Waarschijnlijk hebben ze gewoon geen zout, en geven ze er andere redenen aan.

                            Eerlijk, ik zou niet graag zien dat ze in België beginnen met sneeuw vegen met takken. Ik kan niet echt geloven dat dat de meest efficiënte manier zou zijn....
                            Nu, als je hier een daar een atoombom laat ontploffen is de sneeuw ook weg.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                              Om weer op de winterbanden terug te komen: als we de wegen eens zouden verwarmen, 10°C, dan hebben we geen winterbanden meer nodig, en moet er ook geen zout meer worden gestrooid. Ik denk dat ik een genie ben, al zeg ik het zelf.
                              De IJslanders passen dit idee al jaren toe voor trottoirs en opritten.
                              Tot voor een paar jaar lagen in Hveragerdi de hoofdtoevoer en afvoerbuizen van huis naar huis gewoon boven de grond.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                afgaande op de vorige reacties lijkt het alsof nog heel veel mensen geen moer geven om het milieu?!
                                Liever tonnen zout strooien op fietspaden en autowegen dan een alternatieve manier zoeken om sneeuw te ruimen?
                                Trouwens snap ik nog altijd niet waarom er in de eerste plaats sneeuw moet worden geruimd? Ik wist niet dat sneeuw een gevaarlijke ziekte is waaraan je kan sterven?!
                                Ik zie mijn buren nog zo bezig; ze spraken nog maar over sneeuw in de media en ze stonden al gewapend met borstel, sneeuwschop en emmer zout klaar om de "vettige" boel te elimineren...

                                @ mnoach; er zijn nochtans genoeg werkzoekenden en profiteurs die ze op dergelijke manier aan het werk kunnen zetten hoor; wat mij betreft mogen ze hiervoor zelfs een extra vergoeding ontvangen.
                                Ik spreek dan niet over snelwegen ruimen, dat doen ze in België ook helemaal verkeerd trouwens, maar wel over fiets en voetpaden.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X