Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Dan pak je de Aston, of 't Golfke GTI van de dochter.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      En als't dan regent?
      145km/h rijden. (mythbusters hebben dit getest).
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        145km/h rijden. (mythbusters hebben dit getest).
        Dan neem ik mijn paraplu mee.
        Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
        Member of Han Fan Clan

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          wederom de winterbanden bezitters vervloek tijdens onze reis van Yerseke naar huis.
          de winterband bezitters rijden je dan voorbij op de linker rijstrook waar de meeste sneeuw en water ligt.
          daarna ziet de niet winterband bezitter gewoon even niet waar hij of zij rijd door die mafketels die je links voorbij scheuren.
          laat het maar weer snel zomer worden.
          grt,bouk.
          Dan rijden ze jou voorbij met zomerbanden.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Dan rijden ze jou voorbij met zomerbanden.
            als reeds bekend, heb ik alleen (als test) om het reservewiel een winterband.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              als reeds bekend, heb ik alleen (als test) om het reservewiel een winterband.
              grt,bouk.
              Dan heb je, wanneer je in de winter lek rijdt, 1/4de van 30% meer grip. Mooi meegenomen...
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Morgenvroeg vertrek ik vanuit Spanje naar België, dikke 2000km op zomerbanden. Geen plaats en zin om in de koffer 4 stuks 18" velgen met winterbanden mee te sleuren. 'k Zal in de plaats wat goed weer meebrengen (het is hier nu om 9h 's morgens al 23° in de schaduw).

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                  Dan heb je, wanneer je in de winter lek rijdt, 1/4de van 30% meer grip. Mooi meegenomen...
                  tja..je moet toch ergens beginnen hè.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Morgenvroeg vertrek ik vanuit Spanje naar België, dikke 2000km op zomerbanden. Geen plaats en zin om in de koffer 4 stuks 18" velgen met winterbanden mee te sleuren. 'k Zal in de plaats wat goed weer meebrengen (het is hier nu om 9h 's morgens al 23° in de schaduw).
                    Mijn zoon had dat ook beloofd als hij zaterdag van Kenia kwam , hij was alleen de temperaturen vergeten mee te brengen.Hij kwam bibberend buiten in Zaventem van +40° naar -0° in amper een 12uur ( vliegen ) was veel.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      als reeds bekend, heb ik alleen (als test) om het reservewiel een winterband.
                      grt,bouk.
                      Toch nog altijd beter dan zo een pechwieltje met een dikke brommerband.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik rij nu terug 2 weken met mijn gewone banden. Moet zeggen dat ik wel de lage temperatuur van de ondergrond gewaar word in het gedrag van de banden. Je voelt goed dat de wagen minder grip heeft op de weg. Op plaatsen waar mijn stabiliteitscontrole systeem normaal niet ingrijpt doet die dat nu wel. Dus voor diegenen die nog zouden twijfelen, een winterband met zachtere gom plakt beter aan de weg bij lage temperaturen.
                        Deze van mij gaan er volgende week af Pol, en ik moet eerlijk zijn, het zal terug een ervaring van stilte zijn, bij het afremmen
                        laten mijn winterbanden zich wel goed horen op een droog wegdek, van de motor hoor ik zowiezo niets beneden de 3.000 rpm.
                        je weet gewoon niet dat daar een motor inzit op lage toeren, en aan 120 Kmh en in zesde versnelling is het toerental een 2.100 rpm.
                        Dus het wordt weer stil in de auto.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Deze van mij gaan er volgende week af Pol, en ik moet eerlijk zijn, het zal terug een ervaring van stilte zijn, bij het afremmen
                          laten mijn winterbanden zich wel goed horen op een droog wegdek, van de motor hoor ik zowiezo niets beneden de 3.000 rpm.
                          je weet gewoon niet dat daar een motor inzit op lage toeren, en aan 120 Kmh en in zesde versnelling is het toerental een 2.100 rpm.
                          Dus het wordt weer stil in de auto.
                          Bij mij ligt dit wel wat anders. Ik heb gekozen voor de sportieve kant en dus laag profielbanden die toch al wat meer geluid produceren dan comfortprofiel. Daarbij nog een Performance-uitlaat, die het geheel nog wat muzikaler maakt. Maar het plezier is er niet minder om. Zaterdag een dagje Francorchamps en met zomerbanden.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Toch nog altijd beter dan zo een pechwieltje met een dikke brommerband.
                            Ik had zelfs geen pechwieltje, nada, niks, mottebollen. Maar wel Run Flats (run crap), en dat gecombineerd met laagprofiel is steeds op kasseien rijden. Nu ik terug met gewone banden rijd, althans tijdens de zomer is het comfort wat beter. Maar ja, wat wil je, een sportief afgeveerde wagen en rijcomfort zijn twee tegenstijdige zaken. Dus ik heb mij ook zo'n pechwieltje aangeschaft dat ik in de koffer leg als ik grotere uitstappen doe, 't is maar voor het geval dat...
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Maar ja, wat wil je, een sportief afgeveerde wagen en rijcomfort zijn twee tegenstijdige zaken. ...
                              Je vraagt je af waarom het type vering waar de legendarische Citroën DS mee was uitgerust, niet verder ontwikkeld werd. Super comfortabel én super baanvast.

                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                Je vraagt je af waarom het type vering waar de legendarische Citroën DS mee was uitgerust, niet verder ontwikkeld werd. Super comfortabel én super baanvast.

                                Walter
                                De hydropneumatische vering (voor het eerst gebruikt in de Traction, de 15H) is wel degelijk doorontwikkeld, maar ik vermoed dat de kost te hoog is tov stalen vering. Ik denk dat de echte Citroënrijder (zoals ik, overigens) dit erg betreurt, en niet meer zo aan het merk gebonden is.
                                Enkel de C6 en de topmodellen C5 hebben nog hydropneumatische vering.
                                Spijtig.
                                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                                Comment

                                Working...
                                X