Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 172 van 179 EersteEerste ... 72 122 162 168 169 170 171 172 173 174 175 176 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.276 t/m 4.300 van 4470

Discussie: Winterbanden

Standaard Re: Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Tussen voor en achter (4X4) zie ik tot nu toe weinig verschil tussen voor en achter ... maar zal ook wel veel beïnvloed worden door het soort wegen dat men meeste doet (veel of weinig bochten).
    Zal ook wel kloppen wat je zegt, ik zou het niet weten, ik doe dat reeds ruim 40 jaar.
    Wat ik wel weet is dat mijn Subaru’s veel gelijkmatiger hun banden verslijten dan mijn Mercedes,
    ondanks dat ik deze op dezelfde manier wisselde.

Standaard Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Zal ook wel kloppen wat je zegt, ik zou het niet weten, ik doe dat reeds ruim 40 jaar.
    Wat ik wel weet is dat mijn Subaru’s veel gelijkmatiger hun banden verslijten dan mijn Mercedes, ondanks dat ik deze op dezelfde manier wisselde.
    Maar uw Mercedes was vermoedelijk geen permanente 4X4?

En hoe zit de verhouding bij Subaru tussen voor en achter wat aandrijving betreft?
    Is dat 60/40 of 50/50?
    Hoogste achter bedoel ik.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Maar uw Mercedes was vermoedelijk geen permanente 4X4?

En hoe zit de verhouding bij Subaru tussen voor en achter wat aandrijving betreft?
    Is dat 60/40 of 50/50?
    Hoogste achter bedoel ik.
    Geen idee wat de verhouding is Freddy, het enige wat daar over geschreven is
    laat mij veronderstellen dat het 50/50 is, het is ook een actief systeem dat ingrijpt als een van de wielen
    grip verliest, kan je zelfs opvolgen op een apart scherm.
    SYMMETRICAL ALL-WHEEL DRIVE (AWD)

Het Symmetrical AWD van Subaru verdeelt de kracht naar alle wielen voor een betere tractie op natte en gladde wegen. Door in een horizontaal symmetrisch vlak te liggen, heeft dit systeem een uitgebalanceerd en laag zwaartepunt voor een stabielere en veiligere rit.
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 30 maart 2019 om 21:29

Standaard Winterbanden

Over banden zeggen ze wel niets, al zal er zeker wel een verschil zitten tussen de verschillende wagens.
    Niet slecht zo op nat.
    Audi heeft ook zo een demo op een skipiste ... schans oprijden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Opgelet met verschillende banden op een 4 wiel aangedreven auto, zolang je die maar op 2 wielen laat aandrijven is er niets aan de hand, maar als de 4 wielen tegelijk aangedreven worden kunnen verschillende banden (en dan vooral het verschil in de omtrek van de banden) voor vroegtijdige slijtage zorgen in de aandrijving. Wat je dan bespaart door de bijna versleten banden helemaal op te rijden zal je in veelvoud moeten achterlaten in de garage als er daardoor iets kapot gaat in de aandrijving.

Dat is toch wat ik er over heb gehoord, ik ben geen 4x4 expert, maar verschillende banden voor en achter, of op één as versleten banden en de andere as nieuwe banden kunnen voor heel dure reparaties zorgen.
    Niet elk 4x4 systeem is hetzelfde, sommige systemen zullen daar misschien geen probleem mee hebben.
    Dit is inderdaad geen fabeltje.
    Jaren geleden was er een topic hier of elders,over problemen met de visco van de Land Rover Freelander.
    Daar was het probleem inderdaad verschillende soort banden.
    Voor zover ik mij herinner,na wat opzoeken, was(meen ik)in de handleiding gespecifieerd dat er geen verschillende banden mochten gemonteerd worden.Dat joeg de visco naar de filistijnen.
    Techniek,afstellingen etc.veranderen natuurlijk etc.De Freelander is ook niet meer in het aanbod.Discovery's hadden daar blijkbaar geen problemen mee.
    Als het niet specifiek in de handleiding vermeld staat,dan zal er ook geen probleem zijn.

Zou iemand hier ingetrapt zijn?
    https://www.youtube.com/watch?v=2t09qfrYwok

Ik heb de mijne deze morgen geblazen met r134a, dan blijven ze koeler Bart. :-)

Opgelet met verschillende banden op een 4 wiel aangedreven auto, zolang je die maar op 2 wielen laat aandrijven is er niets aan de hand, maar als de 4 wielen tegelijk aangedreven worden kunnen verschillende banden (en dan vooral het verschil in de omtrek van de banden) voor vroegtijdige slijtage zorgen in de aandrijving. Wat je dan bespaart door de bijna versleten banden helemaal op te rijden zal je in veelvoud moeten achterlaten in de garage als er daardoor iets kapot gaat in de aandrijving.

Dat is toch wat ik er over heb gehoord, ik ben geen 4x4 expert, maar verschillende banden voor en achter, of op één as versleten banden en de andere as nieuwe banden kunnen voor heel dure reparaties zorgen.
    Niet elk 4x4 systeem is hetzelfde, sommige systemen zullen daar misschien geen probleem mee hebben.
    Ik kan dat bevestigen via een vriendin met een Landrover Freelander2. Bandencentrale in T***T plaatste twee nieuwe banden, ik weet niet meer waar maar in het boekje staat waar dan de oude horen te komen, langs voor of langs achter. Cecile wist dat niet maar de bandencentrale nog minder. Resulaat : visco aan gort. En dan gingen de paraplu's open. In het kort : ze heeft mogen betalen want ze werd geacht om de bandencentrale daarvan op de hoogte te brengen... het was DUUR. Geef toe : op de remtest bij de keuring wordt je OOK verwacht om te zeggen dat het een permanente 4x4 is, maar ja, de keuring hé...

Ik heb een inschakelbare 4X4 en ik gebruik die ENKEL wanneer ik hem nodig heb. Dat gebeurde al heel dikwijls, voornaamste reden : brandstofbesparing. Sorry aan de mensen die ik hiermee tegen de haren instrijk en ik ga ZEKER niet het nut ontkennen van 4x4 en winterbanden, zeker niet. Maar euh, hier in ons Vlaanderen, is die 4x4 niet een beetje overkill ????

Ik heb het uitgehouden tot ong. 2'30"
    Amerikanen ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Sorry aan de mensen die ik hiermee tegen de haren instrijk en ik ga ZEKER niet het nut ontkennen van 4x4 en winterbanden, zeker niet. Maar euh, hier in ons Vlaanderen, is die 4x4 niet een beetje overkill ????
    Voor de meeste mensen is dat misschien zo, maar het verschil in baanhouding is toch redelijk groot en betere baanhouding betekent meer veiligheid.
    In bochten merkt men toch goed het verschil in baanhouding en daar moet men nog niet gek voor doen.
    Ook als je op een natte baan vertrekt, dan heb je al snel doorslapende banden ... al is dat niet met elke wagen even snel.
    Met een 4x4 heeft men daar helemaal geen last van.
    Overkill of niet, het blijft een voordeel.
    Moet het permanent zijn of eentje dat alleen tussenkomt wanneer nodig zal ik even achterwege laten want de niet permanente komt heel snel tussen.
    Vooral op een wagen met wat vermogen is dat toch geen overbodige luxe, tenzij men wil gaan driften.
    Zelf al alle versies gehad ... voorwielaandrijving, achterwielaandrijving, niet permanente 4x4 en permanente 4x4, de voorkeur is oplopend in de volgorde dat hier staat.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Bahhh ... op het einde staat het er toch duidelijk bij voor wie twijfels heeft.
    In elk geval werd er veel tijd en moeite in gestoken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Voor wie deze nog niet kende, hier kan je omrekenen hoe je banden gelijk kan houden in diameter,
    kan handig zijn voor wie breder of smaller wil gaan enz. je kan er ook het verschil in omloop percentage op aflezen
    bv. voor een thuiskomertje op een AWD of continue 4X4

https://www.gbshop.nl/content/inform...berekening.htm

Hetzelfde van GOCA- autokeuring http://www.goca.be/nl/banden

kan handig zijn voor wie breder of smaller wil gaan
    Rekening houdend met wat toegelaten is volgens het gelijkvormigheidsattest natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Rekening houdend met wat toegelaten is volgens het gelijkvormigheidsattest natuurlijk.
    Uiteraard Freddy, maar op deze manier vond ik een thuiskomertje 135/90/R17 strookt met de omtrek van een wiel met maten 225/55/R17.
    Probleem was dat de auto geleverd werd met zo een herstel kit en de bergruimte niet diep genoeg om een volwaardig wiel in op te bergen.
    omloopsnelheid wijkt maar 0,67% af, waar tot 1,5 à 2% het maximum is voor een AWD vierwiel aangedreven auto.

Uiteraard Freddy, maar op deze manier vond ik een thuiskomertje 135/90/R17 strookt met de omtrek van een wiel met maten 225/55/R17.
    Probleem was dat de auto geleverd werd met zo een herstel kit en de bergruimte niet diep genoeg om een volwaardig wiel in op te bergen.
    omloopsnelheid wijkt maar 0,67% af, waar tot 1,5 à 2% het maximum is voor een AWD vierwiel aangedreven auto.
    Ik dacht dat de afwijking volgens de voorschriften zelfs voor elk voertuig maar -2% of +1,5% mocht zijn.

Een 225/55 is normaal 123,75 mm hoog.
    Een 135/90 is normaal 121,5 mm hoog.
    Inderdaad een miniem verschil van 2,25 mm ... tenzij uw standaard banden al op hun einde zitten natuurlijk, dan is het verschil iets groter (tot 9,65 mm).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Dit is inderdaad geen fabeltje.
    Jaren geleden was er een topic hier of elders,over problemen met de visco van de Land Rover Freelander.
    Daar was het probleem inderdaad verschillende soort banden.
    Voor zover ik mij herinner,na wat opzoeken, was(meen ik)in de handleiding gespecifieerd dat er geen verschillende banden mochten gemonteerd worden.Dat joeg de visco naar de filistijnen.
    Techniek,afstellingen etc.veranderen natuurlijk etc.De Freelander is ook niet meer in het aanbod.Discovery's hadden daar blijkbaar geen problemen mee.
    Als het niet specifiek in de handleiding vermeld staat,dan zal er ook geen probleem zijn.
    Vooral BMW heeft daar met zijn Xdrive al serieuse problemen mee gehad... ik ken persoonlijk 3 mensen die een X drive hebben (hadden ) en bij alle 3 was de tussenbak naar de haaien op minder dan 150.000km... oorzaak werd makkelijk bij verkeerde banden gelegd door dealers ( of slijtage daarvan ) , hun tussenbakken kunnen daar echt niet tegen...

Zelf altijd met voortrekkers gereden en de laatste paar jaar vierwielaandrijving, de volgende zal dat laatste zeker en vast terug hebben , is toch een stuk aangenamer rijden dan voorwieltractie mijns inziens.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Binnenkort ben ik aan nieuwe banden toe, 60.000 Km gedaan met de originele op mijn continue vier wiel aangedreven auto.
    En voor deze auto niet meteen van plan winterwielen met banden bij te kopen.
    Volgens de info die ik kreeg in de bandencentrale zijn de enig toegelaten AW banden nog enkel deze van Michelin.
    Niet goedkoop, maar blijkbaar wel een van de beste AW banden op de markt, Michelin crossclimate 225/55r17.
    Iemand ervaring mee?

Mijn Touran heeft 220.000 km en het tweede stel zomerbanden is er bijna door, met mijn eerste stel winterbanden kan ik nog de winter door.
    Allemaal Michelins.
    Beide stellen moeten dus volgend jaar vervangen worden.
    Alhoewel de kans bestaat dat ik ze niet meer oprij en ik beter 1 stel AW banden koop ga ik dat toch niet doen.
    Ze zijn slechter in beide seizoenen en kosten meer.

Ik doe weinig km en heb 4matic maar kies toch voor winterbanden .Mijn banden zullen nu waarschijnlijk niet verslijten door km maar door ouderdom.
    Francois

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ze zijn slechter in beide seizoenen en kosten meer.
    Volgens uw bevinding zijn die dure Michelin crossclimate banden dus niet goed palombian?
    Mijn bandenleverancier waar ik ruim 40 jaar kom, (nu onder de groep Qteam) zegt nogthans dat
    dit de beste op de markt zijn, en dat bijna alle mensen die véél kilometers doen voor deze gaan,
    iets dieper profiel waardoor ze gemiddeld 10% meer kilometers doen dan met een vergelijkbare band.
    Graag bevindingen door mensen die deze effectief liggen hebben.

Zoek anders eens op bandentest op het duitse ADAC.
    François

Amaaaai i Hoe de seizoenen hier in ijltempo elkaar verdringen; de zomer is nog niet afgekoeld of er wordt al over winterprodukten gepraat.
    Deze middag zag ik in Colruyt al Sinterklaas-chokoladeposturen liggen Foei !! Da's toch vlug !!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
    Amaaaai i Hoe de seizoenen hier in ijltempo elkaar verdringen; de zomer is nog niet afgekoeld of er wordt al over winterprodukten gepraat.
    Deze middag zag ik in Colruyt al Sinterklaas-chokoladeposturen liggen Foei !! Da's toch vlug !!!
    In de kledingwinkels ziet ge al jassen met (nep)bont ...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten