Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Koen, je slaat de nagel op de kop. En ik ben nu even heel serieus en -met mate- ironisch : als we bepaalde trollen moeten volgen dan kunnen we de verzekering verder ook laten afhangen van het maximaal vermogen (check), het gewicht van de wagen (check), de leeftijd van de chauffeur, het al dan niet dragen van een bril, het al dan niet aanwezig zijn van een (permanente, inschakelbare of intelligente) 4x4 aandrijving, de maat van de banden, het al dan niet aanwezig zijn van nightvision, de leeftijd van de wagen, het feit dat hij met propere ramen uit een garage komt (ik heb hier deze morgen nogal wat zien rondcrossen), en, ook zeer belangrijk : het al dan niet dragen van hoge hakken in de auto
    Vorige week met de wagen van mijn overbuurvrouw naar de technische keuring gereden omdat ze doodziek op de zetel lag en haar wagen voor 10 maart gekeurd moest worden.
    Banden vooraan compleet versleten, ik denk dat de banden amper 0,3mm profieldiepte hadden, uiteraard werd haar wagen hiervoor afgekeurd.
    Weet je wat de reactie was toen ik de wagen bij mijn buurvrouw afleverde?
    "Dat het allemaal smeerlappen zijn op de autokeuring en dat het één grote geldklopperij is"
    ze sprong recht uit haar zetel en was precies in één klap genezen.
    "Ik had nog makkelijk 5000km kunnen rijden met mijn banden, vorig jaar erdoor op mijn banden en nu, 500km later wordt hij afgekeurd?!!"

    mentaliteit mannekes, mentaliteit en verantwoordelijkheidszin zijn erg ver te zoeken bij sommige Belgen...

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Om even serieus op deze in te hakken:

    Hoeveel mensen maken lampen, motorkap, dak en koffer sneeuwvrij?
    velen vergeten welk gevaar dat mee brengt.

    Lampen: niet zichtbaar
    motorkap: word even warm, en sneeuw kan plots op voorruit glijden = even blind rijden.
    Dak: kan bij remactie plots op voorruit glijden, of na warmte uit de auto plots op achterligger waaien
    koffer: achterligger kan plots een lading krijgen...

    maar evengoed hoeveel mensen hun ramen en spiegels echt sneeuwvrij maken...
    soms net genoeg om "iets" te zien...
    nog zo'n schande van België, zwaar beboeten en cursus veilig rijden laten volgen die ze uit eigen zak betalen en niet op kosten van de maatschappij
    voor wie zijn auto niet sneeuw en ijsvrij maakt.

    In Duitsland en Oostenrijk zijn ze daar zeer streng op, auto moet volledig sneeuw en ijsvrij zijn voor je ermee de weg op gaat.
    Zo niet kan je een ferme boete (80€ te Duitsland) krijgen bij inbreuk hierop.

    Maar een trol en/of intelligente Belg heeft aan zo'n nutteloze zaken geen boodschap en interesse.
    Zolang we onze pintjes maar kunnen drinken en feestjes bouwen, toch?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Om even serieus op deze in te hakken:

      Hoeveel mensen maken lampen, motorkap, dak en koffer sneeuwvrij?
      velen vergeten welk gevaar dat mee brengt.

      Lampen: niet zichtbaar
      motorkap: word even warm, en sneeuw kan plots op voorruit glijden = even blind rijden.
      Dak: kan bij remactie plots op voorruit glijden, of na warmte uit de auto plots op achterligger waaien
      koffer: achterligger kan plots een lading krijgen...

      maar evengoed hoeveel mensen hun ramen en spiegels echt sneeuwvrij maken...
      soms net genoeg om "iets" te zien...
      Inderdaad, dit hangt soms de spuigaten uit. Een paar weken terug op een zondagmorgen vertrok een buur met volledig besneeuwde ramen vanop het voetpad met de neus in tegengestelde richting geparkeerd. Hij was de straat volledig aan het oversteken toen ik aankwam gereden en bij remmen zeker tegen hem was gegleden. Ik wou dus niet remmen en na lang getoeter had de man eindelijk begrepen dat ie beter naar achter maar door vrije ruiten had gekeken.
      De man had allicht gedacht dat er vanuit een doodlopende straat geen wagens komen aangereden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Stop met je poging om mij het zwijgen op te leggen. (je laat ALWEER merken dat je dus gewoon mensen hun posts niet leest, maar gewoon je eigen mening propagandeert)
        Ik rijd met winterbanden, mijn vader rijd met winterbanden door mijn toedoen, mijn vriendin rijdt op winterbanden,
        mijn schoonouders en schoonrboer rijden op winterbanden. DUS IK KEN DE VOORDELEN.
        Maar ik ken ook de NADELEN van mensen zoals jij die blind overtuigd en gevaarlijk rijden omdat ze goed rubber hebben en zich daardoor heer en meester willen voelen.
        Idem hier makker, als een ander niet leest wat er geschreven staat waarom zou ik het dan wel moeten doen?
        Ben tenslotte ook maar een intelligente Belgische trol die alle goede raad en ervaringen letterlijk en figuurlijk naast zich legt en negeert.

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Daar is een simpele oplossing voor:
        verhuizen naar waar het beter is.
        Maar ik heb een vermoeden dat je zelfs daar te klagen zal hebben

        en als je geen hand voor ogen ziet, hoe kan je dan super ogen hebben?
        Ben ermee bezig en aan het werken, zoiets vraagt en kost nu éénmaal tijd...
        Ik zal ginds zeker geen klagen hebben net zoals hier trouwens; ik klaag immers nooit, ik stel gewoon zaken vast.

        tsja... straf hé wat mijn ogen betreft?!!


        nog een filmpje: https://vimeo.com/60573119
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Idem hier makker,
          Kirsten... ik heb plots het licht gezien: JE HEBT GELIJK...
          KIRSTEN VOOR PRESIDENT!

          Alleh succes met de verhuis!
          (zorg wel dat de verhuiswagen op winterbanden rijdt he)

          En om het finaal te maken:

          .
          Last edited by Koeno; 12 maart 2013, 15:45. Reden: Ik moest nog iets toevoegen
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Zeer juist. Trollen horen thuis in de trollenbak.
            Op radio 2 had inspecteur de Caluwé het deze morgen oa nog over winterbanden die geen sneeuwbanden zijn.
            Jammer dat een Freddy Loix, een Guy Colsoul, een Robert Droogmans geen fotovrienden zijn en dus hier niet aanwezig.
            Maar ik durf stellig te beweren dat, zelfs àls ze hier aanwezig zouden zijn, bepaalde trollen het nog véél beter zouden weten.
            We hebben het dan toch over die dingen mag ik hopen ...
            http://en.wikipedia.org/wiki/Snow_tires

            Want ik heb voorlopig mud and snow banden, maar zonder het winter tekentje, wat enkel helpt om te remmem op verse sneeuw en niet te vergelijken valt met spikes. Daar kan je hier gewoon niet mee rijden.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Jammer dat een Freddy Loix, een Guy Colsoul, een Robert Droogmans geen fotovrienden zijn en dus hier niet aanwezig.
              Maar ik durf stellig te beweren dat, zelfs àls ze hier aanwezig zouden zijn, bepaalde trollen het nog véél beter zouden weten.
              Als je beweert tegen 200 kmh over besneeuwde wegen te rijden, dan kunnen deze mannen jou niets leren.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Om even serieus op deze in te hakken:

                Hoeveel mensen maken lampen, motorkap, dak en koffer sneeuwvrij?
                velen vergeten welk gevaar dat mee brengt.

                Lampen: niet zichtbaar
                motorkap: word even warm, en sneeuw kan plots op voorruit glijden = even blind rijden.
                Dak: kan bij remactie plots op voorruit glijden, of na warmte uit de auto plots op achterligger waaien
                koffer: achterligger kan plots een lading krijgen...

                maar evengoed hoeveel mensen hun ramen en spiegels echt sneeuwvrij maken...
                soms net genoeg om "iets" te zien...
                Ik moet toegeven dat ik het dak meestal niet sneeuwvrij maak omdat ik er niet aan kan :/ Al de rest doe ik wel en ik heb al gemerkt dat het met xenons wat moeilijker is omdat die niet warm worden.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik moet toegeven dat ik het dak meestal niet sneeuwvrij maak omdat ik er niet aan kan :/ Al de rest doe ik wel en ik heb al gemerkt dat het met xenons wat moeilijker is omdat die niet warm worden.
                  Nog nooit van een (opstap)laddertje gehoord?


                  @ Koeno; ga jij maar voor President, politiek gezever interesseert mijn totaal niet, ik hou mij liever met echte en nuttige zaken bezig (zoals bijvoorbeeld fotografie).
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Was vandaag een gezellig dagje : Had vorige week afgesproken om vandaag mijn auto binnen te doen voor zijn 90.000 km. onderhoud. Ik vertrek voor een ritje van 6 km (!), waar ik 1u40 min (!) heb over gedaan. Dat is in elk geval mijn nieuw traagheidsrecord.
                    Heb maar 1 auto gezien die was weggeslipt (de oorzaak van de file heb ik niet gezien, lag nog wat verder...). Die kerel stond dwars op de middenberm geparkeerd (van een 2+2 vaksbaan). Hoe hij daar is geraakt, weet ik niet (want die berm is vlotjes 20 cm. hoog en met beton afgeboord). Zal waarschijnlijk door de te lage snelheid op zijn winterbanden geweest zijn... In elk geval hinderde hij daar niemand, want zijn auto was net dezelfde breedte van de middenberm...

                    Moet eerlijk zeggen dat ik zowel met mijn Golfje, als met de vervangwagen (een UP) helemaal geen problemen heb gehad. Nochtans hoorde je geregeld de sneeuw tegen de onderkant van de wagen slepen (dus er lag een behoorlijk laagje). Ik heb deze keer niemand gezien die problemen had om te vertrekken (en in zo'n file moet je dat redelijk wat doen). Wel kon je duidelijk voelen dat die UP minder stabiel op de weg ligt dan een Golf (maar het gewicht van dat ding is daar een makkelijke verklaring voor).

                    En de verzekering laten afhangen van de uitrusting van de auto's lijkt me er ook behoorlijk over. De auto's moeten voldoen aan de homologatie. En zij die dat niet veilig genoeg vinden, kunnen dat uitbreiden door hun auto uit te rusten met wat veiligheidsitems.
                    Het is een veel beter gedacht om bestuurders een goeie rijopleiding te geven : dat zal heel wat meer opleveren...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Als je beweert tegen 200 kmh over besneeuwde wegen te rijden, dan kunnen deze mannen jou niets leren.
                      als je op mij doelt; IK reed geen 200km/u maar tegen 140km/u over het besneeuwde wegdek hé, het was een Duitser met een Porsche GT3 RS.
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        als je op mij doelt; IK reed geen 200km/u maar tegen 140km/u over het besneeuwde wegdek hé, het was een Duitser met een Porsche GT3 RS.
                        En dat met banden die 30% meer grip hebben dan zomerbanden, die blijkbaar geen grip hebben op een besneeuwd wegdek. 30% op "geen grip" is nog altijd "geen grip"...
                        Binnenkort gaan we toch nog weten hoe die auto op die middenberm is geraakt...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Ik ben iig héél blij met mijn super ogen want tijdens onze trip naar Oostenrijk begin februari zag je op de grens Oostenrijk/Duitsland werkelijk geen hand voor uw ogen
                          door de zeer hevige sneeuwval en toch bleef iedereen, ondanks de 10cm sneeuwlaag op de Autobahn, vlot doorrijden.
                          Nu ben ik eigenaar van een flinke 4x4 met daarop m/s banden en mede daardoor kan ik bij weer als vandaag toch vlot rijden. (als de gewone wagens niet vastzitten en de weg versperren)

                          Maar als je geen hand voor je ogen ziet en er ligt een pak sneeuw ,en je rijdt dan nog snel dan ben je volgens mij een gevaar voor je medemens.
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Nu ben ik eigenaar van een flinke 4x4 met daarop m/s banden en mede daardoor kan ik bij weer als vandaag toch vlot rijden. (als de gewone wagens niet vastzitten en de weg versperren)

                            Maar als je geen hand voor je ogen ziet en er ligt een pak sneeuw ,en je rijdt dan nog snel dan ben je volgens mij een gevaar voor je medemens.
                            Maar toch steeds véél minder gevaarlijk dan iemand die in dezelfde omstandigheden op zomerbanden rijdt.

                            en al helemaal wanneer je met banden rondrijdt zoals mijn http://forum.belgiumdigital.com/f59/winterbanden-335716-102.html#post3818754]overbuurvrouw.

                            en ook minder gevaarlijk dan al diegene, en dat zijn er verdomd veel, vertrekken met een niet ijsvrije of besneeuwde voor en achterruit.
                            Een oppervlakte ter grote van een sigarettenpakje vrijgemaakt op de voorruit en weg zijn ze... de rest zal er tijdens het rijden wel vanaf vliegen zeker?
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Wie had ooit gedacht dat winterbanden op 13 maart nog actueel zouden zijn. Vorige week was het hier in de Kempen nog 18 graden, afgelopen nacht -13 graden.
                              In Parijs kwamen ze ondanks hun winterbanden nog geen kleine heling op en stond heel het verkeer stil.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                hoe zit het eigenlijk met die bandenspray voor meer grip bij sneeuw..?
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X