Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Op 100km van huis tijdens de dag en dit 5 dagen per week.
    en krijg je kilometervergoeding..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Sinds gisterenavond terug uit Oostenrijk , ben ik blij dat mijn pa zijn wagen ook met winterbanden is uitgerust.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Als we ervan uit gaan dat die banden 40.000 km. meegaan, en de winterbanden de helft van het jaar meegaan, moet je dus 80.000/5 = 16000 km./jaar rijden om die banden binnen de 5 jaar te "verbruiken".
        Dat is en blijft net de grote fout die gemaakt wordt, winterbanden of andere veiligheidssnufjes koop je niet om op te rijden maar om veiliger en comfortabeler de weg op te kunnen.
        Eigenlijk een beetje als een omnium, die betaal je ook in de hoop nooit nodig te hebben maar het geeft je toch een financiële zekerheid in geval van.
        Zolang je die niet nodig hebt is het weggegooid geld en anders is het een grote winst.

        We gaan de berekening eens herbeginnen in omgekeerde redenering ...
        Als die banden 40.000km mee gaan en je rijdt maar 2000km per jaar en daardoor vind je die banden overbodig wegens de investeringskost, dus je koopt ze niet.
        Bij de eerste gladde dag kan je met je zomerbanden net dat ene meterke minder rap stoppen dan je voorligger die plots een onverwachte hindernis heeft ... dan is uw auto wel een meterke korter.
        Hoeveel denk je dat je dan zou kunnen gewonnen hebben door wel iets te investeren in winterbanden?

        Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die geen winterbanden kunnen betalen doordat de financiële toestand het niet toelaat, daar heb ik alle begrip en respect voor ... maar je gaat me niet zeggen dat mensen die hier zitten zwieren met een paar duizend Euro aan fotomateriaal, dat die geen set winterbanden van 400 of 600€ kunnen permitteren (wat nog geen verplichting is natuurlijk).

        En ja, het blijft een investering dat meestal niet volledig benut wordt door iedereen maar je moet niet enkel de aankoop van de banden zien ... ook hetgeen je ermee (eventueel) kan winnen op andere gebieden zoals veiligheid en comfort.
        Last edited by VerSeg; 11 februari 2013, 10:17. Reden: Ingekort
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Je vergelijking met verzekeringen is 100% correct. Je hebt ook de keuze om al dan niet een omnium te nemen. Of winterbanden.
          De BD-ers hebben waarschijnlijk geen geld voor winterbanden, net OMDAT ze duizenden euro's in hun camera, lenzen en accessoires stoppen
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Wat bewezen diende te worden.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat is en blijft net de grote fout die gemaakt wordt, winterbanden of andere veiligheidssnufjes koop je niet om op te rijden maar om veiliger en comfortabeler de weg op te kunnen.
              Eigenlijk een beetje als een omnium, die betaal je ook in de hoop nooit nodig te hebben maar het geeft je toch een financiële zekerheid in geval van.
              Zolang je die niet nodig hebt is het weggegooid geld en anders is het een grote winst.

              We gaan de berekening eens herbeginnen in omgekeerde redenering ...
              Als die banden 40.000km mee gaan en je rijdt maar 2000km per jaar en daardoor vind je die banden overbodig wegens de investeringskost, dus je koopt ze niet.
              Bij de eerste gladde dag kan je met je zomerbanden net dat ene meterke minder rap stoppen dan je voorligger die plots een onverwachte hindernis heeft ... dan is uw auto wel een meterke korter.
              Hoeveel denk je dat je dan zou kunnen gewonnen hebben door wel iets te investeren in winterbanden?

              Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die geen winterbanden kunnen betalen doordat de financiële toestand het niet toelaat, daar heb ik alle begrip en respect voor ... maar je gaat me niet zeggen dat mensen die hier zitten zwieren met een paar duizend Euro aan fotomateriaal, dat die geen set winterbanden van 400 of 600€ kunnen permitteren (wat nog geen verplichting is natuurlijk).

              En ja, het blijft een investering dat meestal niet volledig benut wordt door iedereen maar je moet niet enkel de aankoop van de banden zien ... ook hetgeen je ermee (eventueel) kan winnen op andere gebieden zoals veiligheid en comfort.
              Als je 25 jaar rijdt zonder winterbanden, en elke 5 jaar nieuwe winterbanen zou moeten gestoken hebben (omdat die dingen maar 4 jaar meegaan), dan heb je dus ergens een 2500€ uitgespaard. Daarmee kan je al een redelijke kost betalen...
              En als je bv. de eerste 4 jaar een omnium neemt, en 8 jaar met een auto rijdt : dan heb je die 3000€ maar de helft van de tijd nodig (want als je in de eerste 4 jaar een ongeval hebt, dan kost het je niets).

              Daar komt nog bij dat de gevolgen van ongevallen in de winter meestal lager zijn dan tijdens andere periodes : ook op winterbanden ben je verplicht om trager te rijden, als je het veilig wel doen. Zij die denken dat je op winterbanden op sneeuw dezelfde grip haalt als op zomerbanden op een droog wegdek, denken ook niet juist. Maar je zou wel de indruk krijgen dat sommigen dat hier wel denken.
              Voor autoverzekeringsmaatschappijen is de winter niet de duurste periode...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • Re: Winterbanden

                [QUOTE=kirsten_dl;3792709]Sinds gisterenavond terug uit Oostenrijk , ben ik blij dat mijn pa zijn wagen ook met winterbanden is uitgerust. [/QUOTE
                Winterbanden op de piste: de inlanders zullen raar gekeken hebben.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Als je 25 jaar rijdt zonder winterbanden, en elke 5 jaar nieuwe winterbanen zou moeten gestoken hebben (omdat die dingen maar 4 jaar meegaan), dan heb je dus ergens een 2500€ uitgespaard. Daarmee kan je al een redelijke kost betalen...
                  Als je één keer zonder winterbanden buiten komt en net dit is de aanleiding dat je die 1 meter te kort komt op dat kind niet te overrijden ... ongevallen zijn niet alleen blikschade hé.
                  Hoe egoïstisch dat jij kan denken met dat ik, ik, ik gedoe ... als ik maar 25 jaar kan rijden zonder winbterbanden, als ik maar 25 jaar geluk heb dat er niets gebeurd is, als ik blablabla ...
                  Er zijn duizenden mensen die jaarlijks het omgekeerde overkomen ... zelfs al zou maar bij 10% van die mensen een set winterbanden kunnen helpen hebben, die 10% zou tenminste gelukkig zijn nu niet gehandicapt te moeten rondlopen of niet de rest van hun leven met een slecht geweten te zitten.
                  Ik wens het u niet toe maar de dag dat jij in de winter een ongeval zal hebben en een expert zou u er op wijzen dat winterbanden veel hadden kunnen voorkomen of beperken, dan zal je wel anders reageren.

                  En jij wil NOOIT meerekenen dat uw zomerbanden dubbel zolang meegaan, uw winterbanden kosten dan al maar de helft meer.
                  En tenzij uw banden versleten zijn zou ik niet inzien waarom winterbanden niet langer dan vier jaar zouden meegaan zolang ze maar correct bewaard worden.
                  Misschien rij je niet veel, maar hoe goed zijn uw zomerbanden dan nog na vier jaar in de winter of zelfs na twee jaar? Of vervang je die ook telkens ze maar in de helft zitten, want dan komt het net even duur uit als eens te wisselen met winterbanden.
                  Als zomerbanden goed zouden zijn in de winter met wat verminderde snelheid ... waarom komen motards dan niet buiten bij winterweer?

                  Daar komt nog bij dat de gevolgen van ongevallen in de winter meestal lager zijn dan tijdens andere periodes : ook op winterbanden ben je verplicht om trager te rijden, als je het veilig wel doen.
                  Kijk de krantenberichten eens na als er een dagje winterweer is en hoeveel zware ongevallen er dan gebeurd zijn ... ook door mensen die veel trager rijden dan bij zomerweer.
                  OK, een winterband voorkomt niet alles maar alles wat helpt is het toch waard om heelhuids te blijven leven, of niet?

                  Zij die denken dat je op winterbanden op sneeuw dezelfde grip haalt als op zomerbanden op een droog wegdek, denken ook niet juist.
                  Staat dat ergens? Heeft ooit iemand van de winterbandenrijders dat aangehaald? Neen, dat zijn commentaren van de anti-winterbandenmannen die dat graag aansmeren.

                  Voor autoverzekeringsmaatschappijen is de winter niet de duurste periode...
                  Spreek eens met je verzekeringsagent en bekijk dan je uitspraak eens opnieuw.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    BNR.nl houdt ondernemend Nederland op de hoogte via live nieuwsradio, de beste artikelen, app en podcasts.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Ik heb vorig jaar een auto in twee versies geprobeerd tijdens de sneeuwperiode ... eentje met 4x4 en zomerbanden en eentje met 2x4 en winterbanden.
                      Die met 4x4 en zomerbanden kon bijlange zo kort niet stoppen als de 2x4, het verschil was enorm en in de bochten was ook die met winterbanden duidelijk de winnaar.
                      Het gaat hen nu niet om het verschil tussen 4x4 en 2x4 aan te kaarten maar om aan te tonen dat een goede bandenkeuze een grotere invloed heeft dan sommigen denken.
                      Ga naar eender welke deftige garage en vraag om een 4x4 wagen te kopen om hier in België beter door de winter te geraken, elke zichzelf respecterende verkoper zal aanhalen dat een goede set winterbanden een betere keuze is.
                      Een 4x4 met winterbanden is natuurlijk ook goed.
                      Gezond verstand doet ook veel maar in onverwachte noodsituaties zegt uw verstand meestal niet veel buiten remmen of uitwijken en net dan komt elk hulpje dat dit kan verbeteren ten goede.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Daar staat de correcte uitleg ...

                        De directeur marketing propagandeert wel winterbanden, omdat ze volgens hem veiliger zijn. “Je hebt meer grip en een kortere remweg, maar je moet wel ook je rijgedrag aanpassen aan de winterse omstandigheden en dat gebeurt te weinig.”
                        Iemand dat zich aanpast (wat niet valt te ontkennen nodig te zijn) heeft dus wel degelijk baat aan winterbanden.

                        En ook dit is duidelijk (al is dit het resultaat in Nederland en niet in België) :
                        Verkeersschade
                        Volgens het Verbond van Verzekeraars zal de sneeuwval van afgelopen dagen tot zo’n twee miljoen euro extra aan verkeersschade leiden
                        Op BNR zei Ron Adams van autoverzekeraar Allsecure dat op 15 januari, na twee dagen sneeuw, ongeveer 30 procent meer schademeldingen binnen zijn gekomen. "Dat is wel uitzonderlijk."


                        Dat niet iedereen zich aanpast is een feit, maar ook daar zorgen werkgevers voor een slechte invloed.
                        De mensen zitten met een planning dat blijft ongeacht het weer en met het excuus afkomen dat het winter is geldt meestal niet want dan komen ze af met het tegenargument "ge hebt toch winterbanden".
                        Velen durven niet ingaan tegen hun baas, er u niets van aantrekken en de veiligheid laten primeren is anders een betere beslissing.
                        Last edited by VerSeg; 11 februari 2013, 13:42.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Wat ik me afvraag over dat artikel:

                          Als iemand met zomerbanden slipt en schade veroorzaakt aan een wagen met winterbanden...
                          telt dit dan mee als schade voor de winterbanden-rijder?

                          en wat als het over onbekende dader gaat?
                          telt dat mee als schade ?
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Wat ik me afvraag over dat artikel:

                            Als iemand met zomerbanden slipt en schade veroorzaakt aan een wagen met winterbanden...
                            telt dit dan mee als schade voor de winterbanden-rijder?
                            Natuurlijk ... het is een wagen dat schade opgelopen heeft en mee in de statistieken komt.

                            en wat als het over onbekende dader gaat?
                            telt dat mee als schade ?
                            Natuurlijk telt dat mee als schade, als rijder met een bedrijfswagen moet elke schade hersteld worden, dus als je de dader niet kent is dit een geval van eigenschade (omnium) en is de vrijstelling voor u.
                            Gelukkig zien sommige bedrijven dit door de vingers en nemen ze die kost ten laste voor het eerste ongeval of zo, maar voor de meesten is dat inderdaad afdokken.
                            Ja ... niet altijd correct voor wie het eerlijk speelt maar misschien zou er anders nog meer misbruik zijn?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Ik bedoel gewoon, dat daar een onderscheid moet zijn...

                              als iemand zonder winterbanden een ongeluk veroorzaakt, met iemand die wel winterbanden heeft...
                              dan heeft die met winterbanden wel schade... maar niet door eigen fout...
                              alleh, lastig uit te leggen...

                              ach, tmaakt eigenlijk niet uit...
                              zelfgemaakte smoutebollen zijn beter als delforge smoutebollen.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als je één keer zonder winterbanden buiten komt en net dit is de aanleiding dat je die 1 meter te kort komt op dat kind niet te overrijden ... ongevallen zijn niet alleen blikschade hé.
                                Hoe egoïstisch dat jij kan denken met dat ik, ik, ik gedoe ... als ik maar 25 jaar kan rijden zonder winbterbanden, als ik maar 25 jaar geluk heb dat er niets gebeurd is, als ik blablabla ...
                                Er zijn duizenden mensen die jaarlijks het omgekeerde overkomen ... zelfs al zou maar bij 10% van die mensen een set winterbanden kunnen helpen hebben, die 10% zou tenminste gelukkig zijn nu niet gehandicapt te moeten rondlopen of niet de rest van hun leven met een slecht geweten te zitten.
                                Ik wens het u niet toe maar de dag dat jij in de winter een ongeval zal hebben en een expert zou u er op wijzen dat winterbanden veel hadden kunnen voorkomen of beperken, dan zal je wel anders reageren.

                                En jij wil NOOIT meerekenen dat uw zomerbanden dubbel zolang meegaan, uw winterbanden kosten dan al maar de helft meer.
                                En tenzij uw banden versleten zijn zou ik niet inzien waarom winterbanden niet langer dan vier jaar zouden meegaan zolang ze maar correct bewaard worden.
                                Misschien rij je niet veel, maar hoe goed zijn uw zomerbanden dan nog na vier jaar in de winter of zelfs na twee jaar? Of vervang je die ook telkens ze maar in de helft zitten, want dan komt het net even duur uit als eens te wisselen met winterbanden.
                                Als zomerbanden goed zouden zijn in de winter met wat verminderde snelheid ... waarom komen motards dan niet buiten bij winterweer?

                                Kijk de krantenberichten eens na als er een dagje winterweer is en hoeveel zware ongevallen er dan gebeurd zijn ... ook door mensen die veel trager rijden dan bij zomerweer.
                                OK, een winterband voorkomt niet alles maar alles wat helpt is het toch waard om heelhuids te blijven leven, of niet?

                                Staat dat ergens? Heeft ooit iemand van de winterbandenrijders dat aangehaald? Neen, dat zijn commentaren van de anti-winterbandenmannen die dat graag aansmeren.

                                Spreek eens met je verzekeringsagent en bekijk dan je uitspraak eens opnieuw.
                                - zomerbanden gaan iets langer mee dan winterbanden. Bij winterbanden is dat eigenlijk na 4 jaar, bij zomerbanden na een 6 jaar. Dat komt door de andere samenstelling van winterbanden. Ik ben niet degene die stelt dat winterbanden maar 4 jaar meegaan, maar de VAB (link). Maar waarschijnlijk weten die mannen toch niet waar ze het over hebben.
                                - Ik hou in mijn berekening rekening met het feit dat die zomerbanden dubbel zo lang meegaan, omdat ze maar de helft van de tijd gebruikt worden. Je moet de berekening maar eens juist bekijken... Die winterbanden kosten dus niet plots de helft.
                                - In winterweer vallen minder zware ongevallen. En zijn meer ongevallen, maar de gevolgen zijn lichter door de lagere snelheden waarmee gereden wordt. Vandaar dat de verzekeringsmaatschappijen liever winterweer hebben dan zomerse omstandigheden, waarbij de automobilist vindt dat er maar gevlamd moet worden.
                                - Dat commentaar staat hier weldegelijk. Zelfs van ene die vindt dat hij op sneeuw en winterbanden sneller stilstaat dan op droog wegdek op zomerbanden.
                                - Bekijk eens de statistieken wanneer de meeste zware ongevallen gebeuren, en wanneer de meeste doden vallen in het verkeer. Die periode is in de zomer (juni, juli). Misschien zelf ook eens met die verzekeringsagent spreken. Er gebeuren inderdaad in totaal MEER ongevallen, dus die agent heeft meer werk, maar de gevolgen van die ongevallen zijn lichter. De uitbetaalde premies zijn dus ook lichter. Ze zijn ook al lichter omdat er bv. meer ongevallen gebeuren waarbij maar 1 voertuig betrokken is...
                                Last edited by polleke_cgc; 11 februari 2013, 17:57.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X