Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Ik heb deze zomer een nieuwe wagen gekocht en vond het nu verantwoord om nieuwe velgen mét winterbanden aan te schaffen.
    Wat ben ik blij dat ik ze nu heb : het geeft alvast een veiliger gevoel. Ik rij misschien niet harder dan vroeger maar wel veel geruster. Ik zit meer relaxed achter het stuur en zie er ook niet tegenop om een ritje te doen.
    Ik ben alvast gelukkig met mijn winterbanden en aangezien mijn wagen nieuw is zal ik ze vele winters kunnen blijven gebruiken. Ik doe een 20.00 km per jaar en doe meestal een jaar of 10 met dezelfde wagen.
    Ondertussen liggen mijn zomerwielen rustig in mijn kelder en verslijten ze niet.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      ....... dus zal ik één band monteren. Iemand een idee welk wiel ik het best wissel?
      doe net als ik, verwissel alleen je reserveband.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
        Ik denk niet dat het daarmee te maken heeft, ik reed achter iemand die 30km/u reed, dit is geen waanzinnige snelheid denk ik ... toen die nieuwe dan voor ons zat reden we plots 25
        Een mens ziet toch niet als je winterbanden hebt of niet? Winterbanden of zomerbanden, ik blijf defensief rijden.
        Omdat mensen nu éénmaal kuddebeesten zijn; ze horen éénmaal zeggen dat winterbanden chauffeurs héél snel rijden op de sneeuw en automatisch is iedere wagen die iets sneller rijdt een winterbanden terrorist.

        Ik zie dat kuddebeesten gedrag hier vaak genoeg op de parking naast mijn woning van mijn garagist/huisbaas; wanneer eentje zich dwars parkeert dan volgt de rest mooi mee,
        wanneer eentje zich achterstevoren parkeert dan... enzoverder...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          oeps, dubbele post
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            oeps, dubbele post
            valt in dit topic niet op hoor.
            lees maar eens hoeveel keer hetzelfde verhaal hier al reeds is neer geschreven..
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              valt in dit topic niet op hoor.
              lees maar eens hoeveel keer hetzelfde verhaal hier al reeds is neer geschreven..
              grt,bouk.
              Die zit, dat is een juiste opmerking.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Kan zijn maar verklaar jij mij dan eens hoe het komt dat bij de minste sneeuwval in België onmiddellijk gigantische files en verkeerschaos ontstaan?
                Kijk eens naar onze buurlanden, en nee niet het recente voorbeeld vanuit Nederland aanhalen, waar veel meer sneeuw valt en waar alles vlot verdergaat?

                Kan dat misschien aan de ervaring liggen die chauffeurs bijeen hebben gesprokkeld? Of misschien wel door een andere reden?

                Feit is dat mensen verdraaid hard zagen en klagen op de strooidiensten, de Staat, Wegen en Verkeer, openbare vervoersmaatschappijen maar zelf te laks zijn
                om ook maar enig initiatief te nemen zoals het aankopen van ... juist!
                En waarom mag dat voorbeeld van Nederland niet aangehaald worden ? Het ging daar niet over enkele honderden kilometer, maar over meer dan 1000...
                Nog altijd een vreemde manier van discusiëren : het past niet in mijn opinie, dus weg ermee...
                In België is toen tot max. 19 cm. sneeuw gevallen (in mijn Harelbeke was het een goeie 10cm.). Gisteren nog een 4 cm erbij, en nog altijd geraakt mijn karretje er redelijk vlot door.
                Bij de bakker stond wel een madamke die haar BMW niet voorzien had van winterbanden : die geraakte zelfs haar erf niet af... (maar ik verdenk haar er wel van dat ze geen krak in autorijden was...).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  valt in dit topic niet op hoor.
                  lees maar eens hoeveel keer hetzelfde verhaal hier al reeds is neer geschreven..
                  grt,bouk.
                  Sommigen harthorigen hebben dit misschien wel nodig.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Sommigen harthorigen hebben dit misschien wel nodig.
                    Je bedoelde allicht hardhorigen
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Je bedoelde allicht hardhorigen
                      Inderdaad, hoe goed je ook oplet, toch schuilt er af en toe nog een blooper in.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        doe net als ik, verwissel alleen je reserveband.
                        grt,bouk.
                        Hé, dat ik daar niet aan gedacht heb...
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          doe net als ik, verwissel alleen je reserveband.
                          grt,bouk.
                          Niet helemaal juist, Bouk !
                          Juister is ; "doe net als ik, Laat Corien je reserveband verwisselen"

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            ..........................Ik wil 50 rijden, dus zal ik één band monteren. Iemand een idee welk wiel ik het best wissel?
                            Bij een BMW heb je geen keuze.
                            Altijd achteraan.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Niet bij de mijne, vierwielaandrijven met winterbanden. Defensief gereden, en geen enkel probleem gehad - wel een paar keer resultaten van onaangepast rijgedrag moeten ontwijken

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Omdat mensen nu éénmaal kuddebeesten zijn; ze horen éénmaal zeggen dat winterbanden chauffeurs héél snel rijden op de sneeuw en automatisch is iedere wagen die iets sneller rijdt een winterbanden terrorist.
                                de meesten rijden niet sneller, enkel diegene dat geen aangepast schoeisel hebben rijden met een slakkengangetje.
                                daarmee het snelheid verschil.

                                grts
                                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                                www.korandoke.be

                                Comment

                                Working...
                                X