Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Heel veel gezond verstand in de vorige reacties.
    Winterbanden zijn goed,beter dan zomerbanden in de winter.
    Voorkomen is beter dan genezen.
    Zelf ettelijke slipcurssen en wagenbeheersingsessies achter de rug.
    Zelfs met alle electronische snufjes etc.,blijft er één fysisch ding overeindEEN GRIP,GEEN CONTROLE.
    De grens wordt misschien verlegt,maar je moet het niet zoeken.
    Eén advies:rijd preventief,vertrouw niet op al deze hulpmiddelen.Voorkom de situatie waarin je ze nodig hebt.
    Bij zomerbanden zal dit vroeger voorkomen,dan met winterbanden althans in de winter.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Heel veel gezond verstand in de vorige reacties.
      Winterbanden zijn goed,beter dan zomerbanden in de winter.
      Voorkomen is beter dan genezen.
      Zelf ettelijke slipcurssen en wagenbeheersingsessies achter de rug.
      Zelfs met alle electronische snufjes etc.,blijft er één fysisch ding overeindEEN GRIP,GEEN CONTROLE.
      De grens wordt misschien verlegt,maar je moet het niet zoeken.
      Eén advies:rijd preventief,vertrouw niet op al deze hulpmiddelen.Voorkom de situatie waarin je ze nodig hebt.
      Bij zomerbanden zal dit vroeger voorkomen,dan met winterbanden althans in de winter.
      Eigenlijk zou ik na deze reactie het topic kunnen afsluiten want het vat eigenlijk de hele discussie samen....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Eigenlijk zou ik na deze reactie het topic kunnen afsluiten want het vat eigenlijk de hele discussie samen....
        Volledig akkoord

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Toevallig iemand hier met een transportbedrijf ?
          Gewoon omdat ik eens zou willen vragen of alle trucks en opleggers tijdens de winter winterbanden krijgen.
          Een 20-tonner die begint te schuiven ligt me toch iets serieuzer dan een Cliootje.
          Ik rij met een 20-tonner, en nee die banden worden niet vervangen. Ik moet al vies doen eer ik eindelijk eens een versleten of kapotte band vervangen krijg.
          De branche waarin ik zit omvat vooral rijden op kleine en binnenwegen. Heel leuk zo'n bolle weg waar je van links naar rechts schuift terwijl er aan beide kanten grachten zijn of geparkeerde auto's staan
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Eigenlijk zou ik na deze reactie het topic kunnen afsluiten want het vat eigenlijk de hele discussie samen....
            Nu was ik pas begonnen.....grapje hoor.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Ik rij met een 20-tonner, en nee die banden worden niet vervangen. Ik moet al vies doen eer ik eindelijk eens een versleten of kapotte band vervangen krijg.
              De branche waarin ik zit omvat vooral rijden op kleine en binnenwegen. Heel leuk zo'n bolle weg waar je van links naar rechts schuift terwijl er aan beide kanten grachten zijn of geparkeerde auto's staan
              Een retorische vraag is er een waar je in feite het antwoord al op wist.
              Dank aan Zibro voor de bevestiging.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Eigenlijk zou ik na deze reactie het topic kunnen afsluiten want het vat eigenlijk de hele discussie samen....
                Helemaal mee eens...
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Nog NOOIT ene tegengekomen in volle sneeuw op de autostrade die dat deed en ik doe 35.000 per jaar, 't zal dan wel één klinkklare zot geweest zijn....ge moet niet gaan overdrijven he . . .
                  Ik overdrijf helemaal niet maar het is een feit dat de meeste mensen met winterbanden een "Goh, ik kan toch niks tegenkomen want ik heb winterbanden" mentaliteit hebben. Dat soort me een beetje

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Toevallig iemand hier met een transportbedrijf ?
                    Gewoon omdat ik eens zou willen vragen of alle trucks en opleggers tijdens de winter winterbanden krijgen.
                    Een 20-tonner die begint te schuiven ligt me toch iets serieuzer dan een Cliootje.
                    Ik heb geen transportbedrijf en rij ook niet met een vrachtwagen maar ik weet wil dat zij geen winterbanden hebben, zelfs onze strooidiensten rijden vaak zonder winterbanden de winter door...

                    Ook hulpdiensten moeten het vaak zonder deftige winteruitrusting stellen, even verderop in onze straat is de brandweerkazerne gevestigd; ik heb de mannen daarstraks
                    zien uitrukken en ze reden .... juist.... aan een slakkengang (op zomerbanden dus) voorbij voor een dringende interventie.
                    Wie wel op winterbanden rijden zijn de privé wagens van de brandweermannen.

                    oei, er passeerde net een wagen die vlot door de sneeuw reed, zal zeker ene zonder winterbanden zijn...

                    edith zegt; of ene die "denkt" dat hij op zijn zomerrubber evengoed op de weg kleeft als bij droge omstandigheden.
                    Last edited by kirsten_dl; 20 januari 2013, 15:03. Reden: n.v.t.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Ik overdrijf helemaal niet maar het is een feit dat de meeste mensen met winterbanden een "Goh, ik kan toch niks tegenkomen want ik heb winterbanden" mentaliteit hebben. Dat soort me een beetje
                      Ik denk dat je niet moet veralgemenen. Dezelfde overtuiging vond je indertijd toen ABS en andere 3-letter-veiligheidssystemen gemeengoed werden.
                      En, ja, er zijn mensen die zich veilig of onoverwinnelijk wanen met één of ander (of meerdere) systemen die eigenlijk moeten gebruikt worden als een hulpmiddel. ABS dient om de paniekrem (alles dichtslaan zonder nadenken) te counteren, niet om op minimale afstand tegen je voorligger te plakken. Ook zo met de winterband. De bedoeling is niet dat je per se harder gaat rijden, wel dat je aan dezelfde snelheid een hogere veiligheid hebt. Alleen dan is zoiets zinvol.

                      Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • Er zijn mensen die tweemaal zo hard rijden met winterbanden. Ik rij rustig in de sneeuw, op gewone baantjes 40km/u. Ik wil 50 rijden, dus zal ik één band monteren. Iemand een idee welk wiel ik het best wissel?


                        Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Er zijn mensen die tweemaal zo hard rijden met winterbanden. Ik rij rustig in de sneeuw, op gewone baantjes 40km/u. Ik wil 50 rijden, dus zal ik één band monteren. Iemand een idee welk wiel ik het best wissel?


                          Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                          Het middenste, anders trekt uw auto scheef.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                            En dan heb je natuurlijk ook de complete zotten die inhalen aan 120km/h op de autosnelweg, bij sneeuwval. Maar hé, ze hebben winterbanden hoor!!
                            Snelheid schatten is nu wel geen exacte wetenschap he...als ge 70 of 80 rijdt en er komt links een auto voorbij hoe weet je dan precies hoe hard die auto rijdt?

                            Afhankelijk van het soort sneeuw (het is niet altijd exact even glad) is de snelheid hier op de snelwegen 90 à 120. 100 a 110 is meestal wel comfortabel te doen, het is tenslotte maar rechtdoor rijden en op een autostrade waar je goed zicht vooruit hebt kan er niet veel plots opduiken.
                            Als je zelf rijdt te glibberen op zomerbanden dan lijken de snelheden van sommige andere chauffeurs misschien ook wel "zotter" dan ze zijn.

                            Ik weet wel toen ik nog in Belgie werkte en ik al eens 's morgens 75km moest pendelen via voornamelijk secundaire wegen dat het altijd een ramp was om lange rijen traagrijders in de sneeuw voorbij te komen. En als je ze dan al eens inhaalt aan 70 of 80 op een baan waar je 90 mag dan krijg je een hoop gesticulaties en getoeter want "welke zot rijdt mij hier voorbij!?!"
                            Gebeurt énkel in Belgie (en NL) overigens, nog nooit ergens anders meegemaakt.

                            Deze "zot" heeft ondertussen vaker in de sneeuw gereden dan de gemiddelde Belg op 50 jaar ziet zonder één accident of uitglijder, toch bizar aangezien het volgens velen zo'n gevaarlijke snelheden zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Het middenste, anders trekt uw auto scheef.
                              Moet ik weer onder de auto kruipen, in de sneeuw!!

                              Ik zal de vraag opnieuw stellen in de lente, dan is het warmer om op het asfalt te liggen

                              Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                                Snelheid schatten is nu wel geen exacte wetenschap he...als ge 70 of 80 rijdt en er komt links een auto voorbij hoe weet je dan precies hoe hard die auto rijdt?
                                Toen ik begin augustus 2009 terug kwam uit Denemarken was er tussen Puttgarden en Lübeck een wolkbreuk. Je zag geen hand voor ogen. Toch staken velen me links voorbij. Het ging door mijn hoofd dat ze toch wel veeeeel beter zomerrubber hadden dan ik. Bovendien veeel beter ruiten en veeeeeeeeeeeel beter ruitenwissers. Voor de mierenneukers : mijn banden hadden iets van een 8000 km (Conti), mijn ruitenwissers waren nieuw (Bosch) en mijn voorruit is van Mercedes
                                Ik weet precies hoe hard die auto's reden : veel te hard.
                                Ongetwijfeld zijn winterbanden in winterse omstandigheden beter dan zomerbanden, niemand die dat hier betwist of betwistte in heel deze idiote discussie. Het zou verdorie wel érg zijn als ze geen beter resultaat zouden ressorteren in winterse omstandigheden. Maar wat me stoort is de betweterigheid van mensen die gewild of ongewild de illusie creëeren dat winterbanden niet meer onderhevig zouden zijn aan de wetten van de fysica en dat iedereen met zommerrubber 5 km/h rijdt.
                                Als er mensen zijn die -gewoon uit zelfbehoud- nut kunnen hebben van winterbanden zijn het de motards. Wie hier legt winterbanden ? Ik niet.
                                Diegene die de meeste kilometers afleggen in winterse omstandigheden zijn truckers en buschauffeurs en ik durf te beweren dat die géén banden wisselen in de winter. Het kost immers gewoon een kapitaal.
                                Winterbanden vervangen geen gezond verstand, zeer tot spijt van wie het benijdt.

                                Gisteren en vandaag mijn allerbeste winterbanden gemonteerd. Ik ben thuis gebleven en ben gaan wandelen.
                                Meteen kunnen we de discussie starten over de grip van de zomer en winterzolen van bergschoenen

                                Comment

                                Working...
                                X