Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
    En daarna nog een verplichting voor 4X4 wagens of rupsbanden bij sneeuwval en verplicht slipschool volgen.

    Ach, als het toch maar 2 dagen per jaar sneeuwt zal je ook niet veel last hebben van zo'n verbod. En je hebt gelijk een goed excuus om niet te gaan werken (of veel te laat te komen)

    In grote delen van Duitsland krijgen ze niet meer sneeuw dan in Belgie, en daar bestaat de geweldig logische regel dat winterbanden verplicht zijn in winterse omstandigheden waarom kan dat dan niet in BE?
    De Duitsers hebben een verkeersbeleid waar de rest van Europa niet aan kan tippen, maar zoiets kan natuurlijk enkel in een land waar niet over alles geklaagd en gezaagd wordt.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      't Is het moment om de sneeuwbanden te testen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Eigenlijk is het vrij simpel he, winterbanden in de winter zijn altijd beter dan zomerbanden in de winter, iemand die dat ontkent is een gewoon een domme idioot, maar ik denk niet dat iemand van de tegenstanders dat hier beweert.
        of je er het geld wil aan geven of niet, moet je voor jezelf uitmaken. ik heb na 36 jaar rijden, 2 jaar geleden dus, de eerste keer winterbanden laten leggen en wil ze echt niet meer missen, ik zag toen ook op tegen de prijs maar ze zijn hun geld dubbel en dik waard, trouwens, de levensduur van je zomerbanden verlengt met de helft, dus spaar je daar ook al een som geld uit.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          Ach, als het toch maar 2 dagen per jaar sneeuwt zal je ook niet veel last hebben van zo'n verbod. En je hebt gelijk een goed excuus om niet te gaan werken (of veel te laat te komen)
          Wij zijn op pensioen, dus ik moet niet gaan werken, maar anders zou ik ook wel winterbanden kopen.
          Maar verplichten in Vlaanderen is een brug te ver vind ik....sorry.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
            Wij zijn op pensioen, dus ik moet niet gaan werken, maar anders zou ik ook wel winterbanden kopen.
            Maar verplichten in Vlaanderen is een brug te ver vind ik....sorry.
            Ik weet niet of je hiermee wil zeggen dat je niet rijdt tijdens winterse toestanden. Het vermijden van rijden in moeilijker omstandigheden tast ook de ervaring aan op glad wegdek. Rijden is ook een deel routine en zich daardoor ook zekerder voelen.
            Ben overigens ook tegen 'een verplichting', in Vlaanderen althans.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Winterbanden

              En dan heb je natuurlijk ook de complete zotten die inhalen aan 120km/h op de autosnelweg, bij sneeuwval. Maar hé, ze hebben winterbanden hoor!!

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                En dan heb je natuurlijk ook de complete zotten die inhalen aan 120km/h op de autosnelweg, bij sneeuwval. Maar hé, ze hebben winterbanden hoor!!
                Nog NOOIT ene tegengekomen in volle sneeuw op de autostrade die dat deed en ik doe 35.000 per jaar, 't zal dan wel één klinkklare zot geweest zijn....ge moet niet gaan overdrijven he . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                  Ach, als het toch maar 2 dagen per jaar sneeuwt zal je ook niet veel last hebben van zo'n verbod. En je hebt gelijk een goed excuus om niet te gaan werken (of veel te laat te komen)

                  In grote delen van Duitsland krijgen ze niet meer sneeuw dan in Belgie, en daar bestaat de geweldig logische regel dat winterbanden verplicht zijn in winterse omstandigheden waarom kan dat dan niet in BE?
                  De Duitsers hebben een verkeersbeleid waar de rest van Europa niet aan kan tippen, maar zoiets kan natuurlijk enkel in een land waar niet over alles geklaagd en gezaagd wordt.
                  Dé nagel op de kop!

                  Ondertussen zijn we aan dag 13 toe wat sneeuwval betreft voor België dus afkomen met het fabeltje dat "ik voor die paar dagen per jaar geen winterbanden monteer" is imho dikke BS.
                  En 't is trouwens niet enkel om op een besneeuwde onderlaag te rijden, winterbanden dienen niet uitsluitend daar voor.

                  en ik zie de zomerbanden maniakken aan slakkentempo voorbijrijden, er ligt amper 2 cm kraakverse sneeuw in onze straat...
                  seffes kan ik weer naar buiten om er ene te duwen die niet meer voor of achteruit raakt...

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  't Is het moment om de sneeuwbanden te testen.
                  ik zie de zomerbanden maniakken aan slakkentempo voorbijrijden, er ligt amper 2 cm kraakverse sneeuw in onze straat...
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Nog NOOIT ene tegengekomen in volle sneeuw op de autostrade die dat deed en ik doe 35.000 per jaar, 't zal dan wel één klinkklare zot geweest zijn....ge moet niet gaan overdrijven he . . .
                    ik weet niet waar jij rijd maar ik kom zo regelmatig van die zotten tegen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                      ik weet niet waar jij rijd maar ik kom zo regelmatig van die zotten tegen.
                      E313 dagelijks.....een gokje, jij hebt geen winterbanden?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        E313 dagelijks.....een gokje, jij hebt geen winterbanden?
                        Neen inderdaad ik heb geen winterbanden maar ik ben wel overtuigd van het nut ervan en ben van plan ze aan te schaffen ook. Maar als ik de reacties van sommige winterbandenfanaten hier lees dan heb ik toch mijn bedenkingen aan het gezond verstand van die mensen. En dat heb je toch wel nodig om veilig door het verkeer te komen zowel winter en zomer.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rorxy Bekijk bericht
                          Maar als ik de reacties van sommige winterbandenfanaten hier lees dan heb ik toch mijn bedenkingen aan het gezond verstand van die mensen. En dat heb je toch wel nodig om veilig door het verkeer te komen zowel winter en zomer.
                          Dat is een redenering waar ik ook 100% achtersta...:-)
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Grappige discussie
                            Er is toch niemand die beweert dat winterbanden tijdens winterse omstandigheden niet beter zijn dan zomerbanden?
                            Dus, we weten ondertussen dat winterbanden beter zijn dan zomerbanden tijdens winterse omstandigheden.
                            Ermee rijden is in belgie nog niet verplicht, dus ieder doet wat hij wil, einde discussie toch?

                            Met mijn vorige wagen had ik niet zoveel last van rijden in winterse omstandigheden met mijn zomerbanden. Met die wagen had ik een goede ligging en ik kon daar zeer goed mee anticiperen.
                            Nu rijd ik een eerste winter met mijn nieuwe wagen en ik moet vaststellen dat het met deze veel moeilijker gaat in dit weer.
                            Met deze wagen zou ik toch wel veiliger kunnen rijden met winterbanden, maar helaas werkt de portefeuille nog niet mee.
                            Voor een volgende winter ga ik er toch proberen voor te zorgen dat ik me zo'n set kan aanschaffen.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Toevallig iemand hier met een transportbedrijf ?
                              Gewoon omdat ik eens zou willen vragen of alle trucks en opleggers tijdens de winter winterbanden krijgen.
                              Een 20-tonner die begint te schuiven ligt me toch iets serieuzer dan een Cliootje.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Dat is een redenering waar ik ook 100% achtersta...:-)
                                En ik ben het altijd roerend eens met Francis, zo ook hier

                                Comment

                                Working...
                                X