Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows vista vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows vista vraag

    Ik heb vorige week een nieuwe pc gekocht en werk dus voor het eerst met vista en ben dus nog wat aan het zoeken want het is even wennen.

    - bij het opstarten van de pc opent automatisch het venster van mijn configuratie scherm, hoe kan ik dat uitschakelen zodat hij dat niet opent tijdens het opstarten maar gewoon op mijn bureaublad komt.


    Google, hoe kan ik de geschiedenis van google automatisch laten wissen want nu onthoud hij alle adressen waar ik al naar zocht.
    Als ik nu dus klik op het berichtenvenster om iets in te geven bij google dan toon hij een lijst wat ik al heb opgezocht en dat is vervelend.
    Kan ik dat ergens aanvinken ?

    vraag 3, als ik een pagina of website bezoek dan opent hij die steeds in een klein venster en moet ik telkens de pagina groter maken.
    Ik werk nu wel met een 22 inch wide screen en vroeger een 19 icnc.
    wat ik vroeger deed bij dat probleem was de pagina uitrekken door het bij de zijkanten te pakken en uit te trekken en dan bovenaan op de taakbalk met rechts te klikken en kiezen voor sluiten, bij een volgend bezoek was die dan automatisch over mijn volledig scherm te zien maar met die 22 inch blijkt dat niet te werken of ligt dit bij vista ?

  • #2
    Re: windows vista vraag

    Je eerste vraag: ik denk dat je het welkomstscherm bedoelt. Dat kan je verwijderen door onderaan links een vinkje te vewijderen.
    Als het echt het configuratiescherm is wat verschijnt dan weet ik niet direct de oplossing.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: windows vista vraag

      en voor vraag 3 : open eens je browser, zet hem in de juiste grootte en sluit dan je browser. Normaal zou ie de volgende keer moeten openen in de laatst gekozen grootte.
      BD0910BE

      Comment


      • #4
        Re: windows vista vraag

        Wat welkomscherm krijg je weg door links onderaan het vakje "openen bij opstarten (of zoiets)" uit te vinken.

        Zo te horen werk je met Internet Explorer. De opties voor IE kan je vinden in het configuratiescherm bij Internet opties (auto aanvullen, browsing history, ...)

        het antwoord om je scherm steeds gemaximaliseerd te hebben moet ik je schuldig blijven maar het valt te proberen om rechts te klikken op het icoon (of shortcut) en daar te kiezen om het venster steeds gemaximaliseerd te openen. Dit werkte echter niet bij vroegere versies van IX en moest men de registry aanpassen.

        ik gebruik Firefox

        Comment


        • #5
          Re: windows vista vraag

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          het antwoord om je scherm steeds gemaximaliseerd te hebben moet ik je schuldig blijven maar het valt te proberen om rechts te klikken op het icoon (of shortcut) en daar te kiezen om het venster steeds gemaximaliseerd te openen.
          De enige oplossing is maar 1 venster openen, dit op het formaat zetten zoals je het wilt en dan dat enig venster afsluiten.
          De volgende keer start die met het formaat zoals die het laatst afgesloten werd.
          Sluit je een verkleind venster als laatste, dan zal de volgende keer een verkleind venster openen.
          Zie antwoord kpr.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: windows vista vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door odil Bekijk bericht
            Google, hoe kan ik de geschiedenis van google automatisch laten wissen want nu onthoud hij alle adressen waar ik al naar zocht.
            Als ik nu dus klik op het berichtenvenster om iets in te geven bij google dan toon hij een lijst wat ik al heb opgezocht en dat is vervelend.
            Kan ik dat ergens aanvinken ?
            Heeft google een berichtenvenster ? bedoel je firefox misschien ?

            of de google toolbar ? dan kan je hier terecht: http://www.google.com/support/firefo...n&answer=45118

            als je de firefox adresbalk suggesties bedoelt, dan kan je dit doen om deze niet meer te zien: http://www.askvg.com/how-to-disable-...la-firefox-30/
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: windows vista vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              Heeft google een berichtenvenster ? bedoel je firefox misschien ?
              Ik bedoel hiermee de balk waar je bij google de zoekopdrachten invoert.

              Als ik hier een woord intyp verschijnt er een lange lijst met al mijn vorige zoekopdrachten en dat wil ik niet.
              Je kan dat ergens aanvinken (heb ik ooit gedaan op mijn oude pc) maar weet niet meer waar.
              Dacht ergens in mijn taakbalk onder extra.

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Je eerste vraag: ik denk dat je het welkomstscherm bedoelt. Dat kan je verwijderen door onderaan links een vinkje te vewijderen.
              Als het echt het configuratiescherm is wat verschijnt dan weet ik niet direct de oplossing.

              -het is het configuratiescherm.
              pc start op en komt dus op het bureaublad en dan verschijnt er op het bureaublad een venster met het configuratiescherm die ik dan moet verwijderen door rechtsboven op het bekende kruisje te klikken.
              Niet dat dit erg is maar moest ik dat ergens kunnen aanvinken zodat ik dit configuratiescherm niet meer krijg bij het opstarten zou dit mooi zijn.


              -Het probleem met de geschiedenis van google is opgelost en zat inderdaad onder extra.
              trouwens gevonden met google zelf



              Wil je die geschiedenis wissen, dan moet je het dus in die richting zoeken. Start IE op, ga naar het menu EXTRA en kies INTERNET-OPTIES. Open het tabblad INHOUD, en druk op de knop AUTOAANVULLEN. Druk vervolgens op FORMULIEREN WISSEN en bevestig driemaal met OK.

              Wil je voortaan vermijden dat IE die geschiedenis bijhoudt, verwijder op dit tabblad dan meteen het vinkje naast (AUTOAANVULLEN GEBRUIKEN VOOR) FORMULIEREN.
              Last edited by odil; 28 augustus 2008, 10:21.

              Comment


              • #8
                Re: windows vista vraag

                Moest het andere nog interesseren om hun zoekgedrag te verbergen voor huisgenoten (ik ga niet vragen over welke soort websites het gaan )

                When you use Google sites, apps, and services, some of your activity is saved in your Google Account. You can find and delete this activity in My Activity, and you can stop saving most activity at any
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: windows vista vraag

                  Het ging er mij niet om dat mijn huisgenoten niet mogen zien op welke website's ik kom, want ik kom nooit op websit'es die niet gezien mogen worden
                  Het was voor mij ambetant dat als je een zoekopracht deed je dan ook een ellenlange lijst te zien kreeg met je eerdere zoekopdrachten.

                  Ik heb het kunnen oplossen door wat ik poste in mijn vorig bericht.
                  Dat van je browser geschiedenis wissen dat wist ik al. maar toch bedankt.

                  Comment

                  Working...
                  X