Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

    Ik ben hier een laptop met Windows 10 aan het updaten - hij was van mijn overleden vader, maar de laptop heeft dus al iets meer dan 2 jaar niet gedraaid.
    Telkens als ik de laptop afsluit begint hij updates te doen.
    Kan ik ergens zien hoeveel hij er nog wil doen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

    Naar mijn weten niet echt, je kunt alleen de komende updates detecteren / zien vanop het punt waarop windows bij is, dus maar 1 stap vooruit.

    En er zijn ook updates bij waarbij eerst een setje van het totaal wordt binnen gehaald, wordt afgewerkt, gereboot wordt en dan wordt de update afgerond en moet je weer rebooten.

    Comment


    • #3
      Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Naar mijn weten niet echt, je kunt alleen de komende updates detecteren / zien vanop het punt waarop windows bij is, dus maar 1 stap vooruit.

      En er zijn ook updates bij waarbij eerst een setje van het totaal wordt binnen gehaald, wordt afgewerkt, gereboot wordt en dan wordt de update afgerond en moet je weer rebooten.
      Hmn, ik dacht van wel, vroeger heb ik ooit eens gezien dat je bepaalde minder noodzakelijke updates kon skippen ....maar ik vind het niet...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

        Ik heb dit zelf onlangs voorgehad met een oude & trage laptop van mijn zoon (ook 2 jaar niet meer opgestart geweest) die ik wou gebruiken als test-pc in combinatie met Arduino IoT hardware.
        Het heeft ettelijke dagen geduurd voordat de pc de laatste update had geinstalleerd.
        Daar moet je helaas doorheen.
        Soms bleef de PC verschillende uren in updating windows modus met dat blauw scherm en de percentage indicator.
        Niet afzetten omdat je denkt dat die is blijven hangen want na de heropstart begint het spelleke opnieuw.

        Er is helaas geen update stap die je direct naar een soort van geacummuleerde laatste stand brengt.

        Langs de andere kant heb je wel ergens een mogelijkheid om een complete herinstallatie te doen met verlies van alle data.
        Bij die oude pc van mijn zoon heeft het, ter info, niet gewerkt. Er ontbrak een soort van herstel-file.

        Geduld dus
        Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
        M.v.g. Marc

        Comment


        • #5
          Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

          Yep vroeger kon je zien noodzakelijk / niet noodzakelijk, dat heb je volgens mij onder w10 niet meer, in ieder geval niet in de home versie.

          maar dat zij ook niets want na noodzakelijk kon ook weer een noodzakelijke volgen.

          Comment


          • #6
            Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

            Mijn laptop wordt niet veel gebruikt, als ik die nodig heb, dan haal ik vooraf de updates binnen via "instellingen" -> "Bijwerken en beveiliging".
            Dat gaat beter dan af te wachten tot de laptop of pc er zelf aan begint.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

              Je ziet toch welke updates er gaan gedaan worden bij "settings">"Update and Security" vanaf de startknop. (zie ook post hier boven, in het NL).
              Bij de home versie heb je pech maar mocht het een Pro zijn kan je de updates uitstellen (tevens 1 van de redenen dat ik bij mijn nieuwe PC voor de Pro gegaan ben, op de laptop heb ik mij helaas al te veel geërgerd aan de eigen wil van Win10).
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Mijn laptop wordt niet veel gebruikt, als ik die nodig heb, dan haal ik vooraf de updates binnen via "instellingen" -> "Bijwerken en beveiliging".
                Dat gaat beter dan af te wachten tot de laptop of pc er zelf aan begint.
                Dat klopt dat je dat kan doen, maar je weet dan niet of er na die update niet nog een update gaat volgen.
                Onlangs net hetzelfde gedaan ... manueel bijwerken gekozen en na het uitvoeren nog eens geprobeerd en daar stond de volgende al.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

                  Het beste wat je kan doen, als je een oude Windows 10 PC terug in gebruik neemt, is niet gewoon alle updates laten uit te voeren, maar dadelijk overschakelen naar de laatste versie van Windows 10. Dit kun je snel en eenvoudig doen door de Media Creation Tool te downloaden.

                  Link: https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

                  Dit programma zorgt ervoor dat je een upgrade doet naar de laatste versie van Windows 10 + updates voor deze versie, zonder dat je software of data verliest. (Het probleem van het wissen van OneDrive data is reeds een tijdje opgelost voor deze laatste versie.)
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

                    Wow, goede tip! Dank je, Rudy.
                    Ik denk dat ondertussen alles gedaan is, maar het kan wellicht geen kwaad om dat nog eens te runnen,

                    Het is wel een Windows Home.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows update(s) - ergens zichtbaar hoeveel ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Wow, goede tip! Dank je, Rudy.
                      Ik denk dat ondertussen alles gedaan is, maar het kan wellicht geen kwaad om dat nog eens te runnen,

                      Het is wel een Windows Home.
                      Sorry, enkele dagen niet veel on-line geweest.

                      Misschien heb je het al geprobeerd, maar het werkt dus ook voor de Home versie. Het programma kijkt welke versie je hebt en download dan de upgrade die van toepassing is voor jouw systeem. Ik persoonlijk, ik download meestal de ISO-bestanden, zodat ik die download dan op meerdere toestellen kan gebruiken. Ik heb op al mijn toestellen de Pro versie draaien. Dit bespaart mij dan toch weer enkele GB in verbruik.
                      Mvg,
                      Rudy Mas
                      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                      Comment

                      Working...
                      X