Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 5 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 137

Discussie: Windows 8 update

Standaard Re: Windows 8 update

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Sorry maar als je een paar GB gaat vervangen in een systeem, dan is er meer vervangen dan het zichtbare.
    Om te vergelijken zou je dus ook de voordelen van het onzichtbare moeten kennen.

Het is als een facelift van een auto, is het nuttig te wachten op de nieuwe versie met andere koplampen, LED-achterlichten en andere velgen?
    Of telt het onzichtbare verschil zoals lager verbruik, sneller optrekken, hoger koppel, nieuwe Euro-norm, betere veiligheid en dergelijke ook?
    Een update is vaak meer dan het zichtbare en dat zijn punten waar vaak onterecht geen rekening mee gehouden wordt.
    Dat klopt. Je hebt nog altijd mensen die geen updates uitvoeren, omdat alles zogezegd goed werkt. Maar die dan raar opkijken, als ze meer last hebben van virussen en aanverwanten dan anderen. Hier worden alle updates geïnstalleerd, en heb behoorlijk weinig last van dergelijke rommel.

Ook met die 8.1 : zorg dat je drivers na de installatie terug up to date zijn, en veel problemen zullen er niet meer zijn. In veel gevallen is dat gewoon eens op update klikken, en je PC opstarten en er is al veel kans dat alle problemen weg zijn. en @Red Falcon : Het nu al een misbaksel noemen lijkt me wat kort door de bocht. Je hebt compleet geen aanraakscherm nodig om makkelijker te werken met windows 8 dan met 7...
    Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 22 oktober 2013 om 11:20
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Het nu al een misbaksel noemen lijkt me wat kort door de bocht. Je hebt compleet geen aanraakscherm nodig om makkelijker te werken met windows 8 dan met 7...
    Je eerste zin kan ik beamen. Maar je tweede zin: als zeker, na meer dan een jaar, het overgrote deel van alle gebruikers (met non-touch screens) blijven steen en been klagen over allerlei onhebbelijkheden dan schort er iets.

Van Win 3.1 naar 3.1 naar 95 naar 98 naar ME naar 2000 naar XP naar 7 waren EVOLUTIES.
    Windows 8 voor op een non-touch screen is een komplete REVOLUTIE.
    En dan de zogezegde terugkeer van de fameuze startknop, daar waar IEDEREEN die ze terugwou, ze wilde met de vroegere functionaliteit (of jij ze nu nuttig vind of niet doet hier niet terzake) en niet de lege doos die ze er van gemaakt hebben. Dat is al die miljoenen "klagers" vierkant in het gezicht uitlachen. De makers van ClassicShell en aanverwanten lachen alvast in hun vuistje.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Hier ook.

Ik heb ook eens in IE 11 gekeken, ik gebruik IE eigenlijk zelden, en ik vind nergens meer hoe je zoekmachines kunt toevoegen, want voor Microsoft bestaat er blijkbaar enkel nog Bing.
    Die gasten worden met de dag irritanter.
    Is thans toch niet zo moeilijk hoor.

Tools (Alt-X)
    Manage Add-ons
    Search Providers

En viola, hier kun je dan je eigen zoekmachine instellen.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Tot nu toe maar 1 probleem ondervonden met Win8.1.

PhotoME werkt nog wel, maar bij elke opstart geeft hij een foutmelding ivm niet kunnen schrijven van een settings file. Ik heb nog niet gezocht naar een oplossing daar ik het programma toch bijna niet meer gebruik daar ik het forum nu met Firefox bekijk.

Maar.... ik heb zo een vermoeden dat ze bij M$ inderdaad weer eens een steek hebben laten vallen, want ik lees toch ook wel veel problemen bij anderen op verschillende fora. Ik mag nog van geluk spreken dat al mijn printers en de rest van de randapparaten dadelijk werkten bij mij.
    Mvg,
    Rudy Mas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Is thans toch niet zo moeilijk hoor.

Tools (Alt-X)
    Manage Add-ons
    Search Providers

En viola, hier kun je dan je eigen zoekmachine instellen.
    Ik kom dan terecht in "Internet Explorer Gallery". Weer niks te vinden over Google zoekmachine. Enkel iets over "Visueel zoeken".
    Dus laat maar, als ik iets wil zoeken via Google zal ik wel Chrome of Firefox gebruiken.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik kom dan terecht in "Internet Explorer Gallery". Weer niks te vinden over Google zoekmachine. Enkel iets over "Visueel zoeken".
    Dus laat maar, als ik iets wil zoeken via Google zal ik wel Chrome of Firefox gebruiken.
    Ik heb er zopas 10 seconden naar gezocht (en had daarbij geen Google nodig ): in de adresbalk staat links een vergrootglasje (loupe). Vlak daarnaast een pijltje naar beneden. Klik. Onderaan rechts staat "Toevoegen". Moet ik er verder nog een tekeningetje bij maken .
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    Moet ik er verder nog een tekeningetje bij maken .
    Misschien wel . Ik kom altijd in dat "Visueel zoeken" terecht. Daar moet ik vermoedelijk inloggen op een Gallery account ? Hallo zeg, binnenkort een account om Win8 te openen, eentje voor Outlook, eentje voor add-ons, eentje voor apps, eentje voor Word....

Ik herinner me dat, als je in Win7 voor "zoekmachines toevoegen" koos, je gewoon een lijst met allerlei zoekmachines voorgeschoteld kreeg. Google zat daar wel na de meest onbenullige zaken, maar het stond er wel.
    Maar geen nood, IE interesseert me toch maar matig.
    Laatst gewijzigd door nete; 22 oktober 2013 om 16:42
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Maar je tweede zin: als zeker, na meer dan een jaar, het overgrote deel van alle gebruikers (met non-touch screens) blijven steen en been klagen over allerlei onhebbelijkheden dan schort er iets.
    Sinds de eerste dag van Windows 8 goed gewend geraakt aan de nieuwe look, wel de eerste paar uurtjes wat zitten zoeken waar een en ander stond of hoe je iets kon aanpassen ... maar daar zijn sites en info genoeg over te vinden.
    Probleem is dat veel mensen niets willen lezen en nooit iets opzoeken, dan kan je blijven klagen.
    Echter de overstap van 8 naar 8.1 maakt het nog veel gemakkelijker op met een niet-touchscreen te werken.
    Enkele kleine extra dingetjes zoals een pijltje naar beneden of naar boven laat direct veel meer zien dan voordien.
    PS ... dit bericht is getypt op een toestel met touchscreen waarvan het touchscreen enkel de dag van aankoop eens getest werd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Kijk gewoon eens of in de zaken die aangepast zijn, er zaken zijn die je nodig hebt. IE 11 zou bv. al een goeie reden kunnen zijn...
    IE is nooit een goede reden....

Toch wel... IE is sinds versie 9 echt met een heel pak verbeterd, ook qua snelheid. Chrome en aanverwanten heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt (hoewel ik het staan heb, voor het geval dat...).
    En die google moet je gewoon toevoegen via die "explorer galerie". Google.be staat daar tussen. Vroeger was er een andere methode, maar die was veel te ingewikkeld en is allang verdwenen (dan moet je "zoeken" in je zoekmachine naar "TEST", en die link invullen, enz., enz... : gelukkig dat ze dat hebben laten varen).

Windows 8 een Revolutie noemen, vind ik er evengoed over. Er is in vergelijking met windows 7 1 zaak echt veranderd : dat startmenu, zijn tegeltjes geworden. Voor de rest, zit alles wat ook in windows 7 zat nog altijd in windows 8 (of je zou het moeten jammer vinden dat die "speedindex" verdwenen is ).
    Je kan nu ook met apps werken. Maar als je dat niet wil, dan heb je die tegels eigenlijk nooit nodig. Met windows 8.1 start ik mijn PC op in de desktop. De enige keer dat ik een tegel zie, is om een programma op te starten : maar dat doe ik niet door op een tegel te duwen, maar door de eerste paar letters van het programma in te tikken en op enter te klikken...
    De nieuwe store van windows 8.1 heb ik zelfs nog niet gezien : moet ik toch ook eens dringend aan beginnen .

Men verwijt een VW al jaren dat zijn Golf gelijk blijft : ik kan je nochtans verzekeren dat die nieuwe Golf VII wel een behoorlijke revolutie is, alleen zie je er bijna niets van... Maar als ze er in slagen om een platform te maken dat tegelijk 7% lichter, sterker en bruikbaar is voor alle modellen van mini-kar, tot grote familiewagen, dan is dat nuttiger dan wat optische opsmuk...
    Laatst gewijzigd door polleke_cgc; 22 oktober 2013 om 17:50
    Groeten,

Polleke

Misschien had ik dit eerder moeten vragen. Gebruik je IE11 als App of de desktop versie?

Mijne uitleg is die voor de desktop versie, de App versie gebruik ik zelf bijna nooit.
    Mvg,
    Rudy Mas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    IE is nooit een goede reden....
    Als we het over een update hebben van een Microsoft product, dan bekijken we natuurlijk de delen van dat product en niet van de concurrentie.
    En met de jaren is IE er steeds beter op geworden, zeker de laatste versies.
    IE is ook helemaal geen slecht product ... en als er eens iets vastloopt of een fout geven, durf dan ook eens te kijken welke plug-in van een derde partij dat het euvel eventueel veroorzaakt ... het is niet altijd (zelfs niet vaak) IE zelf dat aan de oorzaak ligt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Misschien had ik dit eerder moeten vragen. Gebruik je IE11 als App of de desktop versie?

Mijne uitleg is die voor de desktop versie, de App versie gebruik ik zelf bijna nooit.
    Ik gebruik geen apps, dus de desktopversie.
    Ik zou IE11 wel eens willen uittesten, maar ik wens nu eenmaal Google als zoekmachine, en dat vind ik nergens (heb geen goesting om daarvoor speciaal weer een "Gallery account" te gaan aanmaken (vermoed dat dat nodig is om stomweg een zoekmachine te kunnen selecteren).
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Ik gebruik geen apps, dus de desktopversie.
    Ik zou IE11 wel eens willen uittesten, maar ik wens nu eenmaal Google als zoekmachine, en dat vind ik nergens (heb geen goesting om daarvoor speciaal weer een "Gallery account" te gaan aanmaken (vermoed dat dat nodig is om stomweg een zoekmachine te kunnen selecteren).
    Met deze link zou het moeten lukken: http://www.iegallery.com/nl-be/Addons/Details/6218
    Mvg,
    Rudy Mas

Met deze link zou het moeten lukken: http://www.iegallery.com/nl-be/Addons/Details/6218
    Gelukt ! Bedankt.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Hmmm, ik had er de afgelopen dagen niet opgelet, maar ik denk dat ik ook slachtoffer ben van een vervelende bug in Windows 8.1.

Zijn er hier nog mensen die hun PC niet meer in slaap zien gaan als je hem een tijdje onbeheerd achterlaten?

Normaal zou mijne PC na ongeveer 30 minuten moeten sluiten in de slaap mode, maar dat doet hij niet meer. Ik had de afgelopen dagen zo intens bezig geweest op mijn PC dat ik op de Slaap Button klikte als ik stopte met werken. Maar het 's morgens start mijn PC altijd van zijn eigen op om enkele taken uit te voeren. De afgelopen dagen was ik dan ook al op en begon ik zelf ook weer te werken op mijn PC.

Echter, deze morgen had ik de PC niet nodig, maar toen ik iets na 9 de PC bekeek, merkte ik dat hij nog opstond. Normaal zou die rond 8:30 terug van zijn eigen in slaap mode moeten gaan. Ik heb de PC dan even een restart laten doen, en toen afgewacht wat hij deed. Een dik uur later was hij nog altijd niet in slaap mode.

Na wat zoeken via Google, kwam ik op ontelbare berichten van mensen die hetzelfde probleem hebben.

Voor ik de mogelijke oplossingen ga proberen, wou ik gewoon eens horen of iemand anders dit probleem ook heeft gehad en al heeft opgelost. Zodoende dat ik niet al die verschillende 'oplossingen' die ik via Google heb gevonden moet uittesten.

Niet dat ik vandaag er de tijd voor heb, maar misschien dat ik dan morgen wat tijd kan uitsparen als hier al iemand een juiste oplossing heeft gevonden.

Van wat ik gelezen heb, was dit een bug die er al inzat sinds de preview versie, maar je zou denken dat ze die tegen de release er wel zouden hebben uitgehaald. Vreemd hoe ze bij Microsoft soms hunne kop in het zand steekt voor zulke onhebbigheden in hun OS.
    Mvg,
    Rudy Mas

up naar 8.2 ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    up naar 8.2 ?
    En hoe zijn je instellingen voor die slaapstand (in energiebeheer) ?
    Hier laat ik mijn pc ingeschakeld, tot ik het ding zelf afsluit . Dus heb hier geen last van . De slaapstand zelf werkt in elk geval wel...
    Groeten,

Polleke

En hoe zijn je instellingen voor die slaapstand (in energiebeheer) ?
    Hier laat ik mijn pc ingeschakeld, tot ik het ding zelf afsluit . Dus heb hier geen last van . De slaapstand zelf werkt in elk geval wel...
    De instellingen stonden op mijn 3 toestellen hetzelfde. Enkel de laptop wil nog in sleep gaan, de andere twee blijven gewoon doordraaien, de ganse dag lang, als ik ze zelf niet uitschakel of op sleep zet.

Daar ik toch al wat tijd had gevonden, heb ik enkele van de oplossing op het Internet al toegepast.

IPv6 uitschakelen. -> was geen oplossing voor mij.
    Al de mappen die ik share verwijderd en dan Homegroup uitgeschakeld. Hielp ook niet.
    Homegroup helemaal vanaf 0 ingesteld met een nieuw paswoord. Helpt ook al niet.

Om zeker te zijn dat het mijn netwerkkaart niet is, heb ik deze nu uitgeschakeld en ben ik aan het wachten om te zien of hij uitschakelt. Ik heb de sleep timer nu wel op 10 minuten gezet, om het lange wachten wat in te korten.

Nu is het niet zo erg als mijn desktop blijft opstaan, maar een beetje energie besparing is toch altijd leuk meegenomen.
    Mvg,
    Rudy Mas

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    up naar 8.2 ?
    Zolang zullen we wel niet moeten wachten... hoop ik.

Met Windows 7, in het heel begin, heb ik dat ook eens voorgehad... geloof ik. Is veel te lang geleden. M$ heeft dat toen via een update opgelost een maandje of 2 later. Hopelijk gaan ze dat ook doen voor 8.1, en anders, tja, dan zal ik nog een extra schedule toevoegen aan mijn systeem om de PC in slaap te zetten rond 8:30 's morgens. Dan is hij toch altijd klaar met zijn morning-tasks.
    Mvg,
    Rudy Mas

Soms kan dat slaapprobleem (als de instellingen tenminste juist zijn) opgelost worden met een BIOS-update.
    Afhankelijk wat de oorzaak is tenminste.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Soms kan dat slaapprobleem (als de instellingen tenminste juist zijn) opgelost worden met een BIOS-update.
    Afhankelijk wat de oorzaak is tenminste.
    Is het eerste wat ik meestal doe, maar ik heb al de laatste versie geïnstalleerd. Of... er zou nog een nieuwe moeten komen om het probleem op te lossen.

Tot nu toe is het enkel nog mijn Desktop die niet automatisch in sleep mode wil gaan, bij de Netbook is het probleem verholpen door een update van de driver van de netwerkkaarten (LAN en Wi-Fi) te installeren.

Bij de desktop is het echter een ander probleem. De netbook ging in sleep mode nadat ik mijn netwerkkaarten op disable had gezet, bij de desktop hielp dat echter niet. Dus nog wat verder zoeken... morgen.
    Mvg,
    Rudy Mas

Ik zal ook maar even de oplossing voor mijn probleem melden zeker. Moest er ooit iemand hetzelfde probleem hebben en zich, net zoals ik, rot zoeken naar een oplossing.

In mijn geval had ik bijna alle oplossingen die ik op het Internet had gevonden al geprobeerd, maar wat ik ook deed, het probleem bleef zich voordoen, totdat ik gisterenavond via Google op het forum van Oracle's VirtualBox kwam.

Bleek dat er daar ook enkele dit probleem hadden en die hadden ontdekt dat het aan de bridged network drivers lag van VirtualBox.

En toen ging er inderdaad een lichtje branden. Na installatie van Win 8.1 bleek mijn VirtualBox inderdaad niet meer te werken. De netwerk driver was verdwenen en zodoende wilde mijn andere OS'en niet meer opstarten daar ze die bridged network driver niet meer konden vinden. Dus had ik maar een herinstallatie van VirtualBox gedaan, wat ik nu gezien beter niet had gedaan.

Wel, na verwijdering van het programma gisterenavond, bleek mijn probleem opgelost. EINDELIJK!

Het enige goede van dit alles, is dat ik nu toch de laatste nieuwe versie van de BIOS op mijn PC heb draaien en al de nieuwste drivers. Ik merk wel geen verschil, maar ja, een nieuwere BIOS versie wil meestal toch wel zeggen dat ze een foutje hebben gevonden in de vorige, of iets extra hebben toegevoegd.

In mijn geval was Microsoft deze keer eens niet in de fout gegaan. In feite, zij hadden hun werk heel goed gedaan door de 'slechte' bridged network driver van Oracle te verwijderen. Het is enkel spijtig dat Microsoft geen extra boodschappen in hun OS steken als ze zoiets doen. Gewoon even een berichtje van, 'wij hebben driver x verwijderd omdat hij anders problemen veroorzaakt.' zou voor de meeste mensen problemen nadien kunnen vermijden.

Och ja, mijn probleem is nu opgelost en ik kan eindelijk terug op mijn gemak slapen. Ik ben zo ene die als er een probleem is met één van zijn toestellen, er continu aan blijft denken tot het opgelost is, en zeker als het gaat over één van mijn PC's.
    Laatst gewijzigd door Rudy Mas; 25 oktober 2013 om 13:44 Reden: Typo aangepast
    Mvg,
    Rudy Mas

Rudy, al de makers van software en hardware hebben lang voor 8.1 uitkwam het OS gekregen, tijd zat om te kijken of hun product nog naar behoren werkte.
    Als ze hun soft- of hardware niet aanpassen is dat toch niet de schuld van M$.
    Ik zie dat Canon en Asus ondertussen al nieuwe drivers hebben, maar hoe zit het met de rest?
    Bij mij zit 8.1 in de koelkast en dat voor nog een hele tijd, tot de problemen zijn opgelost.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Rudy, al de makers van software en hardware hebben lang voor 8.1 uitkwam het OS gekregen, tijd zat om te kijken of hun product nog naar behoren werkte.
    Als ze hun soft- of hardware niet aanpassen is dat toch niet de schuld van M$.
    Ik zie dat Canon en Asus ondertussen al nieuwe drivers hebben, maar hoe zit het met de rest?
    Bij mij zit 8.1 in de koelkast en dat voor nog een hele tijd, tot de problemen zijn opgelost.
    Daarom dat ik ook schreef: "In mijn geval was Microsoft deze keer eens niet in de fout gegaan..." maar zij wisten er blijkbaar wel van dat de bridged network driver van Oracle's VirtualBox niet compatible was, anders zouden ze die bij de upgrade niet hebben verwijderd. Echter, een klein berichtje laten zien, tijdens of na de installatie, zou wel problemen nadien kunnen vermijden.

Het gebeurd nu soms eenmaal dat bij een upgrade van het OS, soms enkele programma's niet meer werken nadien en dan moet je die gewoon opnieuw installeren. Dat had ik dus ook gedaan toen ik merkte dat VirtualBox niet meer werkte. Echter, hierdoor kreeg ik dus dat probleem met de slaap functie.

Natuurlijk is het nu aan Oracle om met een update te komen die wel werkt. De laatste nieuwe versie heeft al enkele aanpassingen gekregen voor Windows 8.1, maar de bridged network driver is nog steeds niet goed. Zolang je enkel de NAT network driver installeert, is er geen probleem, maar ik heb die bridged versie nu eenmaal nodig.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen enkel probleem. Mijn printers (HP en Canon) werken heel goed. Zelfs afdrukken over het netwerk is geen probleem meer, terwijl ik in Windows 8 altijd een foutmelding kreeg als ik een setting van de HP inkjet printer wou veranderen. Dus dat probleem hebben ze dus ook al opgelost.

Voor de rest ben ik wel heel tevreden met Win8.1. Mijn Laptop en Netbook hebben nooit problemen gehad, en wat er op de desktop gebeurde was uiteindelijk de schuld van mij en Oracle die hun software niet op tijd heeft aangepast.

Ik heb zelfs ondervonden dat de Homegroup netwerk ondersteuning in Win8.1 nog beter is geworden. Printers die worden aangetroffen in het netwerk worden nu automatisch op al je systemen geïnstalleerd. Dit maakt het voor iedereen stukken gemakkelijker denk ik.

En het is ook leuk dat ze je nu de mogelijkheid geven om rechtstreeks op te starten naar de desktop. Deze wordt door mij toch nog altijd het meeste gebruikt, en zeker op mijn netbook. Apps werken daar niet op door de resolutie, of ik zou de regedit truc moeten gebruiken om mijn resolutie toch hoger te kunnen brengen. Maar op de netbook heb ik geen apps nodig, dus laat ik die liever in de originele resolutie staan zodat het beeld niet te klein wordt. Ik zie niet meer zo scherp als enkele jaren geleden.
    Mvg,
    Rudy Mas

Pagina 5 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Security Update Windows XP SP3
    Door enero in forum Chit Chat
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 6 december 2012, 22:03
  2. Update 4 van 10 in Windows 7....
    Door Alfa Centauri in forum Chit Chat
    Reacties: 20