Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8

    Zou ik het goed gelezen hebben dat Windows 8 32-BIT meer dan 4GB geheugen zou ondersteunen?
    Een upgrade zou kunnen vanaf Windows XP en zou in voorbestelling maar € 59,99 kosten, dit is een groot verschil met Windows 7.


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Windows 8

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Zou ik het goed gelezen hebben dat Windows 8 32-BIT meer dan 4GB geheugen zou ondersteunen?
    Een upgrade zou kunnen vanaf Windows XP en zou in voorbestelling maar € 59,99 kosten, dit is een groot verschil met Windows 7.


    Grtz, RF
    Ik denk dat je dit fout gelezen hebt, aangezien 32bit 4GB is. Er is dus een technische limiet, onafhankelijk van het besturingssysteem.

    Persoonlijk zou ik toch nog wachten tot er wat reviews zijn over de release. Bij Microsoft is het zo dat je best 1 release kan skippen, wegens experimenteel.

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8

      Inderdaad fout gelezen. De 32bit versie is gelimiteerd op 4GB. Tenzij je de windows kernel aanpast...

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8

        Zoveel van software ken ik nu ook niet, maar wat bedoelen ze dan met het volgende:

        "Physical Address Extension (PAE), NX processor bit (NX) en Streaming SIMD Extensions 2 (SSE2) verwijzen naar functies van de processor.
        PAE zorgt dat 32-bits processors meer dan 4 GB fysiek geheugen kunnen adresseren op daarvoor geschikte versies van Windows en is vereist voor NX".
        EDIT: Onder W7 32-BIT wordt toch maar 3,5GB herkend.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8

          PAE zorgt er inderdaad voor dat 32 bit processoren in totaal meer dan 4GB geheugen kunnen gebruiken. Er blijft wel een limiet van maximaal 4GB addresseerbaar geheugen per proces.

          Blijkbaar bevatten de 32 bit versies van Windows inderdaad code om meer dan 4GB aan te spreken, maar wordt dat door Microsoft uitgeschakeld om licensieredenen: zie http://www.geoffchappell.com/notes/w...nse/memory.htm

          Comment


          • #6
            Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
            PAE zorgt er inderdaad voor dat 32 bit processoren in totaal meer dan 4GB geheugen kunnen gebruiken. Er blijft wel een limiet van maximaal 4GB addresseerbaar geheugen per proces.

            Blijkbaar bevatten de 32 bit versies van Windows inderdaad code om meer dan 4GB aan te spreken, maar wordt dat door Microsoft uitgeschakeld om licensieredenen: zie http://www.geoffchappell.com/notes/w...nse/memory.htm
            Die 4 GB grens voor 32 bit systemen is wel om technische redenen. Maar dan voornamelijk omdat het pagen tussen geheugenblokken nogal snelheidsvertragend werkt. Het is zonder problemen mogelijk met een 32 bit systeem om meer geheugen te bereiken, maar enkel door telkens te switchen tussen blokken die wel adresseerbaar zijn. Wat dus allesbehalve ideaal is. Er zijn inderdaad 32 bit serveredities geweest die dat wel gebruikten, maar zoals iedereen weet is alle huidige serversoftware van microsoft 64 bit.
            En vandaag is er eigenlijk geen enkele reden meer om nog te blijven bij een 32 bit systeem. 64 bit kost je geen cent meer : dus het vandaag nog gebruiken is niet meer nodig (behalve in een aantal uitzonderingsgevallen).

            Windows 7 32 bit herkent weldegelijk de volledige 4 GB, maar laat er een 400 MB van vallen, wat zou te maken hebben met drivercompatibiliteit.
            Je kan je 32 bit windows trouwens zo instellen dat in plaats van 2 GB voor applicaties, je 3 GB kan forceren, maar dat is ook enkele nuttig voor applicaties die dat echt nodig hebben.
            Last edited by polleke_cgc; 23 oktober 2012, 11:43.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Windows 8

              Ik heb hier nog een ouwe trouwe Core 2 Quad Q6600 op een MSI mobo en die kan geen 64-BIT aan.
              Nu draait W7 32-BIT (ik heb de 64-BIT versie ook) erop en die heeft aan dat er 3GB geheugen inzit terwijl er in werkelijkheid 4GB inzit.
              Vandaar dat ik dacht dat W8 wel die 4GB ging gebruiken, niet dus.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Windows 8

                Jouw Proc. is een 64bit, dus waarom zou je geen 64bit kunnen draaien ?

                Of je veel winst gaat hebben is een andere zaak. Nu heb je iets van een 3,2GB.
                De reden waarom je een stuk verliest is niet helemaal drivercompatibilteit, maar heeft te maken met het feit dat je CPU nog andere geheugenlocaties moet adresseren dan je werkgeheugen.
                Last edited by Eanx; 23 oktober 2012, 22:00.
                Nikon shooter - Samyang fan

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 8

                  Ik draai Windows 7 nu.
                  Kan ik die instellingen opslaan met alle software die ik nu gebruik bij een zuivere, verse installatie van Windows 8?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ik draai Windows 7 nu.
                    Kan ik die instellingen opslaan met alle software die ik nu gebruik bij een zuivere, verse installatie van Windows 8?
                    Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat het mogelijk is om Windows 8 opnieuw te installeren met behoud van alle andere software en data die op de computer staat.
                    Maar ik denk dat je niet van Windows 7 naar Windows 8 kan upgraden zonder alles te verliezen..

                    Misschien zal dat in de toekomst dus wel gaan als er weer een nieuwe versie komt.
                    Bij den Aldi hebben ze volgende woensdag al een laptop met Windows 8, maar ik heb pas een nieuwe laptop gekocht die tot het einde van zijn levensduur wel op Windows 7 zal blijven draaien.
                    Als je een nieuw besturingssysteem installeert dan heb je hier en daar toch weer een stukje software of hardware dat problemen geeft, en dat vermijd ik liever.
                    Dat was ook zo toen ik deze computer kocht, het was onmogelijk om de oude scanner te laten werken op Windows 7, daarom heb ik toen een nieuwe moeten kopen.

                    Het besturingssysteem dat op de computer staat als ik die koop, dat blijft er mij mij dus op staan.
                    Als alles werkt zoals het moet, waarom zou je dan weer geld uitgeven?
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als alles werkt zoals het moet, waarom zou je dan weer geld uitgeven?
                      Nieuwsgezind he Bart, nieuwsgezind . . . ben ook zo . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ik heb hier nog een ouwe trouwe Core 2 Quad Q6600 op een MSI mobo en die kan geen 64-BIT aan.
                        Nu draait W7 32-BIT (ik heb de 64-BIT versie ook) erop en die heeft aan dat er 3GB geheugen inzit terwijl er in werkelijkheid 4GB inzit.
                        Vandaar dat ik dacht dat W8 wel die 4GB ging gebruiken, niet dus.


                        Grtz, RF

                        Een Q6600 is wel degelijk een 64-bit CPU


                        edit: had de post van 'eanx' nog niet gezien Zal nu wel duidelijk zijn dat het een 64-bit CPU is zeker
                        Last edited by Bottie; 23 oktober 2012, 18:25.
                        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 8

                          Alleen jammer dat windows updates altijd behoorlijk duur zijn, hoewel Microsoft deze keer toch pogingen doet (15€ bij een onlangs gekochte PC, 60 voor een upgrade, 100 (of 149) voor een OEM (afhankelijk of je al dan niet de pro neemt).
                          Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook het besturingssysteem laat staan dat er oorspronkelijk opstaat. Vroeger deed ik wel geregeld een update (heb hier nog windows 3.1, windows 95, windows 98 en een windows vista ultimate liggen), maar nu zal dat niet snel meer gebeuren...
                          Vermoedelijk komt er ergens begin volgend jaar een nieuw desktopke, waar normaal dus wel de 8 op zal komen (en er vermoedelijk ook niet meer af zal gaan...).
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 8

                            Inderdaad, na controle zou 64-BIT geïnstalleerd kunnen worden, en toch kreeg ik bij de eerste installatie poging het bericht dat die uitvoering niet geschikt was voor mijn systeem.
                            Op de CD van MSI staan alle drivers voor 64-BIT.
                            Nu, ik kan het nogmaals proberen te installeren, eerst nog een backupschijf zien te vinden.


                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Inderdaad, na controle zou 64-BIT geïnstalleerd kunnen worden, en toch kreeg ik bij de eerste installatie poging het bericht dat die uitvoering niet geschikt was voor mijn systeem.
                              Op de CD van MSI staan alle drivers voor 64-BIT.
                              Nu, ik kan het nogmaals proberen te installeren, eerst nog een backupschijf zien te vinden.


                              Grtz, RF

                              Ik heb hier een Q6600 op Win7 64-bit draaien, weliswaar op een Asus-moederbord, maar dit mag geen enkel probleem vormen.
                              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                              Comment

                              Working...
                              X