Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 8

    Net even hier de dev preview op een laptop geïnstalleerd.

    Woaw, de nieuwe Metro interface is best aanpassen.
    En komt volgens mij best tot zijn recht op een touchscreen (tablet, touchpc,..), voor de standaard pc omgeving mis ik wel een beetje de klassieke omgeving, maar misschien is dit wennen. Je kan overigens wel overschakelen naar de klassieke omgeving en dan krijg je de nieuwe verkenner met ribbon te zien.

    Voor systeembeheerders is die Interface niet echt super, dus ik hoop dat je relatief eenvoudig kan omschakelen naar de klassieke desktop.




    Er zitten wel enkele handige features op, zoals dubbel view in een scherm (zie screenshot).



    Deze post is trouwens gemaakt in IE 10 preview.


    Nieuwe Taskmanager



    Social Apps


    Het opstarten gebeurt nu in een kleine 10 seconden.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: Windows 8

    Op dit topic abonneer ik me . . . kan ik de ontwikkelingen wat opvolgen . . . tegen wanneer is men van plan dit systeem uit te brengen, in de loop van volgend jaar of zo?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Het opstarten gebeurt nu in een kleine 10 seconden.
      dat doet een mac book air nu al vlugger
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        dat doet een mac book air nu al vlugger
        Begin ni, hé!

        Vraagje à TS: die "dubbel view in een scherm", is dat zoiets als Exposé op Mac? (link naar Wiki)
        Last edited by LesC; 16 september 2011, 10:52.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Windows 8

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Op dit topic abonneer ik me . . . kan ik de ontwikkelingen wat opvolgen . . . tegen wanneer is men van plan dit systeem uit te brengen, in de loop van volgend jaar of zo?
          Nog geen officiële release date dacht ik. Zal wel ergens Q1 of Q2 2012 zijn.

          Als je zelf even wil spelen:
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Begin ni, hé!

            Vraagje à TS: die "dubbel view in een scherm", is dat zoiets als Exposé op Mac? (link naar Wiki)
            Neen, da's de manier om met twee apps gelijktijdig te werken, net zoals je nu twee vensters in die posities zou zetten (maar dan zonder de randjes)

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Begin ni, hé!

              Vraagje à TS: die "dubbel view in een scherm", is dat zoiets als Exposé op Mac? (link naar Wiki)
              Natuurlijk staan de Mac fanboys weer te springen bij dit soort topics


              /On-Topic
              Die dubbel view (ik dacht dat dit 'Snap' feature is) is eigenlijk 2 applicaties naast elkaar.
              Je kan effectief werken in beide applicaties.

              Meer nieuws ivm de Metro interface:
              Grootste vernieuwing in Windows 8 is de Metro-interface, die zowel op tablets met een touchscreen als op laptops en desktops de standaard-interface is. Tweakers.net bekeek wat de nieuwe interface precies inhoudt.


              http://www.youtube.com/watch?v=p92Qf...ayer_embedded#!
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

              Comment


              • #8
                Re: Windows 8

                Aha! Toch nog iets anders dus!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 8

                  Heb die windows 8 zoals gewoonlijk onder virtualbox geïnstalleerd, en dat werkt zonder al teveel problemen (onder VM-ware zou het niet werken). Op een goeie 20 minuten was het zaakje geïnstalleerd.
                  Voorlopig werken de guest additions nog niet, maar de gasten van virtualbox zullen dat wel oplossen (je krijgt een melding : verkeerde versie van windows ).

                  Die metro-interface vervangt gewoon de startknop en je kan er dus ook HTML-5 apps in draaien. Heb er niets op tegen eigenlijk, maar het zal wel wat wennen worden.
                  Die door sommigen gehate lint-interface wordt dus nog wat verder doorgetrokken (dus nu ook in de verkenner). Ik heb er eigenlijk ook niets op tegen. In software met veel functies zorgt die voor een veel rustiger interface (en je vindt het ding dus terug in veel CAD programma's (autocad, inventor, pro-e (creo nu), ... maar ook bij een simpele winzip).

                  Het wordt met veel poeha aangekondigd, maar eigenlijk vind ik de veranderingen niet zo groot : meestal zal je toch met je "oude" programma's blijven werken, en dan is het eigenlijk windows 7...
                  En het heeft natuurlijk het voordeel dat een gebruiker van phone 7 en latere windows 8 tabletten een identieke interface krijgt voorgeschoteld voor het "metro"-werk...

                  Als je IE-10 gebruikt binnen Metro, heb je geen addons en dus ook geen flash. Die heb je wel als je IE-10 op de "gewone" interface gebruikt. IE 10 is nu blijkbaar wel standaard 64 bit, dus hopelijk zijn de snelheids-issues van IE 9, 64 bit opgelost (maar IE 9 32 bit eigenlijk sneller was).

                  Die dubbele view heb ik wel nog niet aan de praat gekregen : normaal moet je slepen vanaf de linkerzijkant en even wachten, maar dat doet niet veel... Misschien dat virtualbox daar toch een probleempje heeft... (ik gebruik het ding met de muis dus).
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 8

                    Windows werkt wel onder VMWare maar dan onder de VMWare 8 (beta).

                    Dat van die 'snap' view gaat dus niet lukken omdat hij je border niet kent eh, misschien als je virtualbox seamless runt...
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 8

                      Er zijn twee versies: 3,6 en 4,8 giga.
                      Past die 4,8 op één DVD?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Er zijn twee versies: 3,6 en 4,8 giga.
                        Past die 4,8 op één DVD?
                        DVD's zijn zo jaren 2000 Theo..

                        Bootable USB stick
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          DVD's zijn zo jaren 2000 Theo..

                          Bootable USB stick
                          Heb ik niet
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 8

                            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            dat doet een mac book air nu al vlugger
                            Gebruik makend van een SSD zeker?

                            Dat een OS snel opstart is mooi meegenomen maar het is vooral nadien tijdens het werken dat een snelle respons van alles belangrijk is ... opstarten doe je normaal maar één keer per dag (of per maand voor sommigen) en dat is niet het belangrijkste.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 8

                              Waarom is dat opstarten altijd zo belangrijk?

                              Ik vind het juist handig om mijn koffie te gaan halen en dan als ik terug ben kan ik inloggen.


                              Sorry maar als je tegenwoordig al niet meer 10 à 30 seconden kunt wachten op je computer die boot dan is het wel erg aan het worden. Vraag mij af in wat voor een staat jullie allemaal zijn als je naar je werk of huis rijdt (wat toch wel langer dan 10 seconden zal zijn).
                              Maar daarom heb je dan zeker een snelle opstart nodig zodat je 's avonds toch nog vroeg kan vertrekken


                              Mvg

                              Steven
                              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                              Comment

                              Working...
                              X