Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.1 is beschikbaar ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

    Veralgemenen ga ik niet doen maar met alle vorige Windows-versies waren vele mensen geneigd om voor hun meest gebruikte programma's een snelkoppeling te maken op het bureaublad.
    Windows 8 is met zijn startscherm eigenlijk niets anders dan een desktop met snelkoppelingen ... die je kan aanpassen zoals jij het wil.
    Buiten de iets andere layout is er eigenlijk niet veel verschik ... in zicht misschien wel door die blokvorm, maar daarom niet echt minder handig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      De Modern UI is wel onderhanden genomen en je kan daar nu titels toevoegen boven een verzameling apps.
      Dat kan je toch altijd in Windows 8?
      Is in elk geval het eerste dat ik gedaan heb.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

        Wat ik handig vind aan de 8.1 is vooral het resizen van de metrotiles en swipe up voor alle app's.
        Mijn computerervaring is veel rustiger geworden met de metro-interface (beter geordende app's, onder categoriën, niets meer op de desktop,...).
        Ik gebruik 99% van de tijd de metro Explorer 10 en gebruik zelfs de build-in app's zoals messaging, maps en skydrive.

        Met de metro-interface is de windows-ervaring in het algemeen veel 'sleeker' geworden.

        Comment


        • #19
          Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat kan je toch altijd in Windows 8?
          Is in elk geval het eerste dat ik gedaan heb.
          Huuh?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat kan je toch altijd in Windows 8?
            Is in elk geval het eerste dat ik gedaan heb.
            Hoe doe je dat dan? Ik kan dat in ieder geval nog niet met Win8. Ik bedoel dus echt een titel geven boven aan een groep apps.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #21
              Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Hoe doe je dat dan? Ik kan dat in ieder geval nog niet met Win8. Ik bedoel dus echt een titel geven boven aan een groep apps.
              Als ge uw blokjesscherm hebt, dan klik je rechtsonder in de hoek op het minteken, alles word dan verkleind ... dan klik je rechts op de groep dat je een naam wil geven en krijg je onderaan een balk met een knop "Naam aan groep geven"
              In die verkleinde weergave kunt ge uw groepen ook van volgorde veranderen door ze te verslepen naar waar je wil.

              Last edited by VerSeg; 15 september 2013, 11:13.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                Wat ik lees is dat de meeste Win 8 gebruiken met een program om start terug op zijn oude plaats te zetten.
                Maar is Win 8.1 dan niet de update waar je zelf kan kiezen of je het terug wil zoals vroeger bij de oudere windows versies
                waar je kon kiezen klassiek menu ???

                Comment


                • #23
                  Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als ge uw blokjesscherm hebt, dan klik je rechtsonder in de hoek op het minteken, alles word dan verkleind ... dan klik je rechts op de groep dat je een naam wil geven en krijg je onderaan een balk met een knop "Naam aan groep geven"
                  In die verkleinde weergave kunt ge uw groepen ook van volgorde veranderen door ze te verslepen naar waar je wil.
                  Bedankt voor deze tip! Ik heb dit scherm zelf nog maar 1 of 2 keer gezien door verkeerd te klikken. Ik had beter hier ook even wat rond gekeken.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                    In plaats van op dat minteken te klikken kunt ge ook ctrl inhouden en scrollen om te verkleinen ... dan bekomt ge hetzelfde.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      In plaats van op dat minteken te klikken kunt ge ook ctrl inhouden en scrollen om te verkleinen ... dan bekomt ge hetzelfde.
                      Tof!
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                        'k zou weleens graag willen weten hoe ik in Frankrijk sneller kan surfen op internet via Windows 8 want de verbinding werkt echt heel traag.

                        Of past deze vraag niet in dit topic ?
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                          Maar is Win 8.1 dan niet de update waar je zelf kan kiezen of je het terug wil zoals vroeger bij de oudere windows versies
                          waar je kon kiezen klassiek menu ???
                          Nee, klassiek menu is sinds Win8 "als des duivels" voor Microsoft.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Nee, klassiek menu is sinds Win8 "als des duivels" voor Microsoft.
                            Dan zal ik wel bij win 7 blijven
                            Heb win 8 maar vond de overgang nogal moeilijk ben oude stempel vrees ik.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              Dan zal ik wel bij win 7 blijven
                              Heb win 8 maar vond de overgang nogal moeilijk ben oude stempel vrees ik.
                              ClassicShell o.a. geeft je de klassieke startknop en bijhorende mogelijkheden voor 99% terug.

                              Windows 8 is wel de beste Windows ooit hoor ! Ze hebben alleen de kolossale fout gemaakt om een 90% tablet georiënteerd OS te willen doordrukken op non-touchscreen PC's. Vandaar een enorme tegenkanting, zowel van particulieren als van bedrijven.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Windows 8.1 is beschikbaar ...

                                Ik begrijp echt niet waarom mensen persé die startknop + zijn menu nodig hebben, om met een windows PC te kunnen werken. Ik vind dat ding echt heel slecht werken. Het alternatief dan windows 8 brengt is een stuk makkelijker, en de 8.1 doet het nog beter. Persoonlijk ben ik heel content dat die startknopdraak eindelijk van mijn windowsscherm is verdwenen. Je hebt die gewoon nergens voor nodig.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X