Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 pc of laptop 32 bits....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 7 pc of laptop 32 bits....

    Op zoek naar zo een ouder toestel.....enig idee waar dit nog te vinden is? Een HDMI poort is wel een must......
    Waarom ik dit nog nodig heb niet zo belangrijk .....het heeft te maken met een programma dat nog 16 bits is en enkel daarop nog werkt.
    Last edited by Franciskine; 11 juni 2020, 19:39.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

    Ik veronderstel windows?

    Virtuele machine lijkt mij de beste oplossing.

    Op van die beurzen ga je nog wel wat vinden. En je kan op een redelijk recente pc/laptop nog wel een XP installeren. Maar of je dan HDMI gaat hebben is een andere vraag. Vandaar dat ik voor een virtuele machine zou gaan. Virtualbox kan je relatief gemakkelijk doen draaien. Ik gebruik dat ook onder een 64-bit linux voor een XP te kunen gebruiken voor een antiek programma. Voordeel van een virtuele machine is dat je die ook kan "verhuizen".

    Comment


    • #3
      Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

      HDMI is erg laat in computerlandschap gekomen voor schermtechnologie. Vroeger waren er daar veel problemen mee.

      Zoals reeds gezegd lijkt een VM op een moderne pc de betere oplossing.

      Comment


      • #4
        Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

        Ik heb op een Acer met i3 processor Windows 7 32 bit geïnstalleerd....het enige probleem is de juiste drivers vinden voor deze Travelmate P276.
        Op de Acer website zijn enkel de 64 bits drivers te vinden, omdat dit origineel geïnstalleerd werd op deze laptop.
        Als ik nu VM moest gebruiken, en zowel Windows 10 als Windows 7 32 bit zou installeren....dan gaan alle drivers wel werken onder Windows 10 maar niet als ik Windows 7 32 bit opstart vrees ik. En dan sta ik nog geen stap verder.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

          Een adapter van VGA naar HDMI (of omgekeerd) kan je vinden @ 10 tot 15€ op Amazon en Ali.
          Dan kan je eender welke oude laptop gebruiken die zelf geen HDMI aansluiting heeft.
          Verleden jaar op een computerbeurs een HP 15" met HD 350Gb en perfecte batterij voor 100€ gekocht. Zelfs nog 6 maanden garantie erbij .

          Comment


          • #6
            Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Een adapter van VGA naar HDMI (of omgekeerd) kan je vinden @ 10 tot 15€ op Amazon en Ali.
            Helaas, geen VGA aansluiting op de AIO, enkel USB en zo'n adapter naar HDMI werkte helaas niet..


            Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              HDMI is erg laat in computerlandschap gekomen voor schermtechnologie. Vroeger waren er daar veel problemen mee.
              Maar ondertussen toch al een goede 15 jaar of zo? [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

                VGA is analoog.
                HDMI is digitaal.

                Van VGA naar HDMI zal niet gaan imo.
                Omgekeerd wel.

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Van VGA naar HDMI zal niet gaan imo.
                  Omgekeerd wel.
                  omzetter van VGA naar HDMI : 12,99€

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    omzetter van VGA naar HDMI : 12,99€
                    https://es.grandado.com/products/vga...SABEgL7pvD_BwE
                    Ik bedoelde dus de gangbare adapters die meestal bij een GPU kaart zitten...etc.

                    Dit is geen gewone adapter, daar zit al electronica (omvormer) in en dan gaat natuurlijk alles.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

                      Vandaar dat een virtuele machine handig is. Dan gebruik je de drivers van het onderliggende OS voor zaken zoals video. Maar je moet wel drivers hebben voor de hardware op het onderliggende OS.

                      Ik weet niet of het bvb zou lukken om een pci kaart waar in de recente OS'en geen drivers meer voor zijn aan te sturen vanuit een OS dat draait in een virtuele omgeving. Als dat programma dan dadelijk die kaart wil aanspreken op low-level dan vrees ik voor problemen. Werd in de tijd van DOS bvb veel gedaan voor RS-232 poorten.

                      Comment


                      • #12
                        Windows 7 pc of laptop 32 bits....

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        VGA is analoog.
                        HDMI is digitaal.

                        Van VGA naar HDMI zal niet gaan imo.
                        Omgekeerd wel.
                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Ik bedoelde dus de gangbare adapters die meestal bij een GPU kaart zitten...etc.

                        Dit is geen gewone adapter, daar zit al electronica (omvormer) in en dan gaat natuurlijk alles.
                        In beide gevallen heeft men inderdaad een actieve converter nodig en beiden kunnen werken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 7 pc of laptop 32 bits....

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Ik bedoelde dus de gangbare adapters die meestal bij een GPU kaart zitten...etc.

                          Dit is geen gewone adapter, daar zit al electronica (omvormer) in en dan gaat natuurlijk alles.
                          Natuurlijk, omzetten van analoog naar digitaal gaat niet lukken met een passieve adapter zonder electronica.

                          Comment

                          Working...
                          X