Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 82

Standaard Windows 11 komt eraan.

Nog dit jaar word Windows 11 gelanceerd en blijkbaar gratis voor wie Windows 10 draait.
    Zou er iemand op BD meer weten omtrent de lancering en wat er vernieuwd is?
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Standaard Re: Windows 11 komt eraan.

Ben benieuwd

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Kijk naar de hardware specs. Voor al wie een cpu draait lager than Coffee lake (8e generatie) mag je het al vergeten. Om nog niet te spreken van de TPM platform requirement ... Doe een download van PChealtcheck op de MS site, weet je het meteen ...
    https://www.microsoft.com/en-gb/wind...specifications

Voor het TPM probleem zijn er al oplossingen.
    Bij nsommige moederborden kan je in de bios een TPM simuleren.

Tijdens de installatie van Windows 11, kan je als Windows meld dat je pc niet voldoet, een aanpassing doen in je register waardoor Windows zich toch installeerd..

Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
    Voor het TPM probleem zijn er al oplossingen.
    Bij nsommige moederborden kan je in de bios een TPM simuleren.

Tijdens de installatie van Windows 11, kan je als Windows meld dat je pc niet voldoet, een aanpassing doen in je register waardoor Windows zich toch installeerd..

Mvg
    De huidig beschikbare beta is "met beperkte functionaliteit" dus als men zich daar aan wil wagen en later hopeloos in de miserie geraken, be my guest ...
    Als eens nagekeken wat de procedure is om virtual TPM te initialiseren en functioneel t ekrijgen ? nou veel geluk ermee !
    ... en BTW als het zo gemakkelijk te bypassen en voor geen problemen zorgt, waarom doet MS dan al die moeite om pre-platform8000 cpu's uit te sluiten? ik ben nog steeds zo onnozel om te geloven dat er echt een reden is, diezelfde onnozelheid heeft ervoor gezorgd dat ik gedurende jaaaren kon genieten van compleet probleemloze windows installaties .... ach ja .... as ever, jullie doen maar

Ik heb een fysieke TPM 2.0 module (kostte indertijd minder dan 10 € maar heb de beveiliging al van de systeem gegooid omdat ik het nut er niet van inzag) en een i5-8600 cpu en toch blijken deze twee punten een probleem om Windows 11 te installeren, wat wel zou moeten kunnen volgens de specs.

MS lijkt wel kompleet op hol geslagen nu het botweg weigeren van installatie op iets oudere computers de heilige graal lijkt.
    Je wordt ook botweg verplicht om een MS account te hebben/te maken of anders is het ook njet.
    Hopelijk wordt het debacle voor MS, de enige manier om ze tot rede te brengen.

Na, we zitten toch nog tot 2025 goed met Windows 10.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    MS lijkt wel kompleet op hol geslagen nu het botweg weigeren van installatie op iets oudere computers de heilige graal lijkt.
    Je wordt ook botweg verplicht om een MS account te hebben/te maken of anders is het ook njet.

René, zou je dan niet beter overschakelen naar een ander OS?
    Telkens als er iets nieuw verschijnt bij Microsoft heb je kritiek op alles en nog wat.
    Ze maken echt geen OS voor één enkele persoon hoor en dacht je soms dat ze hun oren niet te luisteren leggen?
    Wees gerust hoelang hebben ze aan de 11 gewerkt?
    Dt zijn nu ook geen pipo's hé.
    En dacht je echt dat het elders beter is?
    Als je dat denkt dan moet je maar overstappen en 1001 dingen missen.

Wat is er tegen een MS account, bij de eerste de beste webshop moet je er één openen.
    En je telefoon werkt ook niet zonder een Google of Apple account.

Laatst gewijzigd door Sieg; 30 juni 2021 om 11:43
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Oh, het kan toch niet slechter. Je kan vandaag de dag geen enkele site meer bezoeken zonder een hoop cookies te aanvaarden waarbij we echt geen idee meer hebben wat die doen. EN als je weigert kom je vaak zelfs de site niet meer op en qua functionaliteit, laat ons niet lachen. Veel sites hebben geen animatie, ... en qua functionaliteit, hmmmm
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Wat is er tegen een MS account, bij de eerste de beste webshop moet je er één openen.
    En men moet zich zelfs registreren alvorens hier op BD iets te kunnen posten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Intel heeft verleden week aangekondigd dat het gebrek aan chips eigenlijk nog moet beginnen.
    Ziet ernaar uit dat we zullen moeten krabben om nog een deftig machientje ineen te foefelen.
    Al eens gekeken naar alle hardware prijzen?
    Op een paar dagen tijd zijn ze met vijf à 10 euro omhoog gegaan, vele dingen zijn gewoon niet meer verkrijgbaar.
    We zijn bezig de winkeliers hun verliezen te betalen.

al eens de bouwmaterialen bekeken ?

Ik heb een fysieke TPM 2.0 module (kostte indertijd minder dan 10 € maar heb de beveiliging al van de systeem gegooid omdat ik het nut er niet van inzag) en een i5-8600 cpu en toch blijken deze twee punten een probleem om Windows 11 te installeren, wat wel zou moeten kunnen volgens de specs.
    De hoger gegeven links bevatten mogelijk al deze info maar MS heeft de PCHealthCheck app weggehaald wegens compleet van de p.. gerukt aka compleet onbetrouwbaar, een betere versie volgt mogelijk later dit jaar ... De zogenoemde versoepeling van de voorwaarden is een maat voor niets ... de iets oudere Kaby-Lake generatie zou mogelijk ook nog opgenomen worden in de specs maar het is complete schemerzone.
    En de mogelijke installatie van de beta op oudere systemen is dn helemaal voodoo ... niemand die weet waar dat naartoe moet.
    De geruchtenmolen zegt dat mogelijk volgend jaar zal gekeken worden of oudere systemen ook nog in aanmerking kunnen komen maar men gaat mij toch niet roberen wijs te maken dat de ganse economie en handel draait op cpus van de 10e en 11e generatie? toch? Zie als cfr de Windows 7 story!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    René, zou je dan niet beter overschakelen naar een ander OS?
    Telkens als er iets nieuw verschijnt bij Microsoft heb je kritiek op alles en nog wat.
    Ze maken echt geen OS voor één enkele persoon hoor en dacht je soms dat ze hun oren niet te luisteren leggen?
    Wees gerust hoelang hebben ze aan de 11 gewerkt?
    Dt zijn nu ook geen pipo's hé.
    Ik ben zeer tevreden hoe Windows 10 werkt, ik begin enkel de eindeloze bemoeizucht van MS wat beu te worden.

Ik ben zeer tevreden hoe Windows 10 werkt, ik begin enkel de eindeloze bemoeizucht van MS wat beu te worden.
    Is het niet omgekeerd?
    Het is “hun” product dat wij willen gebruiken, dan moeten we dat aanvaarden zoals het is ofwel afzien om het te gebruiken.
    Is toch met elk product dat men koopt, het is zoals de fabrikant het ontworpen heeft.
    Er zijn veel ergere dingen in het leven om zich druk over te maken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik zeg niet dat het ergens anders beter is, je hebt gewoon andere "issues". Maar wat zou ik missen? Ik zit nu thuis 15 jaar of zo op linux en er is 1 programma dat ik mis. En dat is waarschijnlijk omdat ik te lui ben om een alternatief te leren. (ok, het draait prima op een XP VM)

Niet overdrijven hé. Mijn telefoon werkt perfect zonder account bij google (en het is een android). Ik installeer geen apps want meestal is dat niets anders dan een variant van een website. Dus waarom al die andere rommel binnenhalen als je een werkende browser hebt?

Wat is de reden van die nieuwste generaties te eisen? Komt die van MS of is het Intel die dat wil omwille van al de Spectre en andere problemen met hun CPU's de laatste jaren?

Al de rest lijkt me eerder voorbereiding om er een SAAS van te maken. Met maandelijkse huur.

Ik heb toch in de tijd ergens gelezen dat Microsoft met hun OS weinig winst maakten maar des te meer met hun Office.
    Sinds Windows 10 is het OS overal gratis en dat zal met 11 niet anders zijn. (dixit MS)

Ik heb toch in de tijd ergens gelezen dat Microsoft met hun OS weinig winst maakten maar des te meer met hun Office.
    Sinds Windows 10 is het OS overal gratis en dat zal met 11 niet anders zijn. (dixit MS)
    Dat Office hun grootste inkomen is dat klopt. Maar dat W10 gratis is? Bij mijn weten kost een licentie nog steeds geld. Het is niet omdat ze af en toe eens een update gratis maken (met beperkingen) dat een nieuwe licentie gratis is. Bij de eerste de beste pcshop die ik bezocht was een W10 64-bit home licentie €129.99.

Dan hebben ze misschien een "afspraak" met de computerfabrikanten om zoveel mogelijk PC's ongeschikt te laten zijn voor Windows 11 ?
    Hoe verklaar je anders dat ze de markt voor hun product bijna onthoofden ?

W10 is helemaal niet gratis.
    Je moet betalen PER machine.
    Koop je een nieuwe computer dan hoort daar een nieuwe licentie bij.

Dan hebben ze misschien een "afspraak" met de computerfabrikanten om zoveel mogelijk PC's ongeschikt te laten zijn voor Windows 11 ?
    Hoe verklaar je anders dat ze de markt voor hun product bijna onthoofden ?
    Voor mij is het de eerste stap naar "windows as a service" waar ze al zo lang van dromen ... zelfde verhaal als Adobe fotoshop ... men betaalt een jaarlijks abo en men krijgt een bootable stub op de computer, al de rest komt grotendeels over het internet ... wat ze indertijd "distributed systems" noemden met een locale server als ankerpunt.

Edit: Wel amusant want als insider ben ik van beta preview naar release preview geflikkerd door MS (automatisch na e-mail) omdat mijn cpus te oud zijn maar ik krijg nog wel al hun W11 advertentie rommel, over iets dus dat ik niet kan draaien hehe
    Laatst gewijzigd door regulus; 1 juli 2021 om 19:53

Ik zit in het insiders programma en krijg daardoor iets sneller updates.

Nu kreeg ik de melding dat mijn PC niet voldoet aan de eisen om W11 te kunnen instaleren.
    Ik wordt voorlopig uit het insiders programma van W11 gehaald.
    Maar later bij een versie zou ik terug kunnen meedoen.
    Dus zouden ze dan toch W11 voor meer computers geschikt maken.?

Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Processor:
    1 gigahertz (GHz) of sneller of Systeem op een chip (SoC)

RAM:
    1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits

Hardeschijfruimte:
    16 GB voor 32-bits OS of 32 GB voor 64-bits OS

Grafische kaart:
    DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma

Beeldscherm:
    800x600

Internetverbinding

Bovenstaand de (ietwat lachwekkende) minimumvereisten voor Windows 10

Is het dan verwonderlijk dat ik schreef dat ze wel op hol geslagen lijken met de Win11 eisen ?

Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. [Oordeel] Koffie komt eraan ....
    Door eddy_uit_heist in forum Architectuur & Urbex
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 april 2021, 20:47
  2. [Oordeel] Hij komt eraan!
    Door nikon300 in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 augustus 2018, 10:17
  3. Ze komt eraan
    Door blauwzwart in forum Beginnershoek