Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 11 komt eraan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 11 komt eraan.

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Je kan normaal via Windows ook ernaartoe gaan
    shift indrukken terwijl je "restart" klikt en dan kom je in een recovery menu... dan eerst other geloof ik en dan kan je UEFI kiezen en kom je in bios....
    Dit ga ik sofort eens uitproberen, thx.

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Is inderdaad net zoals bij Asus met de F2 toets. Gewoon continu blijven tokkelen op deze toets tijdens het opstarten
    Heb ik uiteraard gedaan maar het lukt echt niet, niet met mijn draadloos toetsenbord noch met met draadtoetsenbord.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: Windows 11 komt eraan.

      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
      Je kan normaal via Windows ook ernaartoe gaan
      shift indrukken terwijl je "restart" klikt en dan kom je in een recovery menu... dan eerst other geloof ik en dan kan je UEFI kiezen en kom je in bios....
      Ben er inderdaad zo in geraakt, maar helaas heeft mijn CPU geen TPM simulatie.
      Het is nochtans een recente CPU i5 negende generatie, maar wellicht is dat aan mijn mobo te wijten want normaal kan ik er een TPM module 2.0 inprikken.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • Re: Windows 11 komt eraan.

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Nu is mijn pc klaar voor windows 11.... alhoewel hoe meer ik erover lees...hoe minder goesting ik krijg... ( startmenu is totaal anders, lijkt meer op een mac/linux)
        BEn eens gaan kijken hoe dat startmenu er uit ziet. Gebruik nu al 15 jaar linux maar zo heeft mijn start menu er nooit uitgezien

        Comment


        • Re: Windows 11 komt eraan.

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          BEn eens gaan kijken hoe dat startmenu er uit ziet. Gebruik nu al 15 jaar linux maar zo heeft mijn start menu er nooit uitgezien
          Bedoelde zo'n application dock zoals op een macbook en voor Linux heb je er ook (Docky,DockBarX,Plank Dock,enz...)

          Comment


          • Re: Windows 11 komt eraan.

            Als je intikt "windows 11 startmenu" krijg je een serie methodes hoe je het moet aanpassen aan de "klassieke" layout.

            Waar hebben we dat nog gezien ? Juist, in Windows 8, weg met de startknop en alles via apps en touchscreen, stante pede een stortvloed aan startknop simulators, en een beetje later MS met hangende staart tussen de pootjes Windows 8.1 MET startknop.

            Ik vrees dat het dezelfde weg zal opgaan als ze die belachelijke eisen gaan blijven hanteren (tenzij ze genoeg betaald worden door de computerfabrikanten ?)
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Windows 11 komt eraan.

              Achtste en negende generatie moederborden zonder TPM chip ... cool .. schijnbaar is "beter vooraf uw huiswerk maken" dan toch zo geen verloren tijd en moeite

              Comment


              • Re: Windows 11 komt eraan.

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Achtste en negende generatie moederborden zonder TPM chip ... cool .. schijnbaar is "beter vooraf uw huiswerk maken" dan toch zo geen verloren tijd en moeite
                Zit bij de 8-ste en 9-de generatie de TPM niet in de CPU zelf? Bij mijn AMD zit dat gewoon in de CPU zelf.

                Comment


                • Re: Windows 11 komt eraan.

                  Best mogelijk dat WIN11 ook zal werken zonder TPM weliswaar met enkele waarschuwingen mbt veiligheid.
                  Op een thuiscomputer is bv encryptie minder vitaal dan op een laptop.

                  Comment


                  • Re: Windows 11 komt eraan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Zit bij de 8-ste en 9-de generatie de TPM niet in de CPU zelf? Bij mijn AMD zit dat gewoon in de CPU zelf.
                    Dat Microsoft een lijst van 100%(?) ondersteunde cpu's gepubliceerd heeft (type, model, uitvoering, versie) blijkt dus toch niet helemaal ijdelheid, wie dat onder de mat geveegd heeft krijgt nu de bijkomende rekening gepresenteerd. Of al die "insteek" chips feilloos zullen functioneren "as basically intended" zal nog moeten blijken ... sja, advies "bezint voor ge begint" valt hier nooit in goede aarde en of men ermee weg zal geraken zonder enige vorm van TPM ondersteuning zal denk ik op een sisser uitdraaien. MS kan voorlopig twee kanten uit, maar het lijkt er op dat ze op dit ogenblik kiezen om de gaten dicht te timmeren ... en niet andersom. Wie de procedures nagekeken heeft om TPM 1.2 te simuleren die houd er meer dan een kater aan over ... (en 't zal dan nog moeten blijken of het, inderdaad andermaal, naar behoren werkt, men wil niet constant tegen security breaches fouten aanlopen ...)

                    Comment


                    • Re: Windows 11 komt eraan.

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Best mogelijk dat WIN11 ook zal werken zonder TPM weliswaar met enkele waarschuwingen mbt veiligheid.
                      Op een thuiscomputer is bv encryptie minder vitaal dan op een laptop.
                      Dat is al in extenso uit de doeken gedaan, voorlopig mooi niet dus ...

                      Comment


                      • Re: Windows 11 komt eraan.

                        Intel maakt elk jaar wel een nieuwe processor en noemt dit een generatie.
                        De 8e generatie Intel is van 2017, de 9e van 2018.
                        Wie toen al een glazen bol had en kon voorspellen dat MS in 2021 zou uitkomen met een waterdicht (dat moet nog blijken) OS en ook het advies gaf om de versie zonder zonder TPM links te laten liggen mag nu rechtstaan

                        Comment


                        • Re: Windows 11 komt eraan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Dat is al in extenso uit de doeken gedaan, voorlopig mooi niet dus ...
                          https://tweakers.net/nieuws/187786/m...-omzeilen.html Natuurlijk zonder garantie, nu of later, dat het zal blijven werken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Wie toen al een glazen bol had en kon voorspellen dat MS in 2021 zou uitkomen met een waterdicht (dat moet nog blijken) OS en ook het advies gaf om de versie zonder zonder TPM links te laten liggen mag nu rechtstaan
                          Daar gaan ze meer voor nodig hebben dan TPM

                          Comment


                          • Re: Windows 11 komt eraan.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Intel maakt elk jaar wel een nieuwe processor en noemt dit een generatie.
                            De 8e generatie Intel is van 2017, de 9e van 2018.
                            Wie toen al een glazen bol had en kon voorspellen dat MS in 2021 zou uitkomen met een waterdicht (dat moet nog blijken) OS en ook het advies gaf om de versie zonder zonder TPM links te laten liggen mag nu rechtstaan
                            Mosterd na de maaltijd ... TPM/PTT zit al jaaaren verborgen in de HW architectuur. Mijn oude 4e generatie motherboard van ASUS Z97-A uit 2014 heeft reeds een on board socket voor een optionele TPM plug in chip... Men gaat mij nu toch niet doen geloven dat die HW ontwikkeling er zat/zit voor de mooie ogen van de prinses en omdat ze niets beters omhanden hadden?
                            In een reeks stokoude BIOS versies is het al jaren een (meestal onder de intel PTT benaming) "aanvinkbare" optie waarvan niemand wist wat het deed behave de cryptische omschrijving van een "safer computing environment".
                            Dat men er ooit "wat" mee zou doen was zo klaar als een klontje, maar MS heeft iedereen daar in snelheid gepakt alhoewel het sinds lang op de plank lag (samen met Intel uiteraard)

                            Comment


                            • Windows 11 komt eraan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Dat men er ooit "wat" mee zou doen was zo klaar als een klontje, maar MS heeft iedereen daar in snelheid gepakt alhoewel het sinds lang op de plank lag (samen met Intel uiteraard)
                              Iets (optioneel) voorzien om voor bepaalde zaken te kunnen gebruiken is wel iets heel anders dan iedereen verplichten om het te hebben.
                              Er zijn wel meer zaken beschikbaar (geweest) in de loop der jaren welke nooit een absolute vereiste waren om een OS te kunnen installeren … men kon het gebruiken, maar het moest niet.
                              Meestal bleef het bij meer mogelijkheden hebben indien het voorzien was.
                              Niemand kon ooit voorspellen dat Microsoft dat nu zou doen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Windows 11 komt eraan.

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Iets (optioneel) voorzien om voor bepaalde zaken te kunnen gebruiken is wel iets heel anders dan iedereen verplichten om het te hebben.
                                Er zijn wel meer zaken beschikbaar (geweest) in de loop der jaren welke nooit een absolute vereiste waren om een OS te kunnen installeren … men kon het gebruiken, maar het moest niet.
                                Meestal bleef het bij meer mogelijkheden hebben indien het voorzien was.
                                Niemand kon ooit voorspellen dat Microsoft dat nu zou doen.
                                Werkelijk? allez, Intel, notoire chipsbakker, en Microsoft, notoire software ontwikkelaar, investeren dus al 15 jaar in een R&D joint venture voor de ontwikkeling van gebakken lucht! ah bah ja, waarom niet

                                Comment

                                Working...
                                X