Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Even updaten: ik heb heel zelden systeemherstel nodig, dus de melding dat het systeemherstel niet voltooid was, was mogelijk correct, omdat er nog een reboot moest volgen.
    Ik vermoed dit, want ik kan uiteraard niet meer lezen wat er exact stond.
    Toch maar Avira als AV geïnstalleerd, ipv Avast.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      FWIW .. ik heb overal Avast staan .. geen enkel probleem met de updates ...

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        FWIW .. ik heb overal Avast staan .. geen enkel probleem met de updates ...
        Ik heb ook een wat oudere laptop omgezet met Avast erop zonder problemen. Maar bij de spiksplinternieuwe Lenovo hield hij het voor bekeken. Bizar.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Ergens in dit thread staat een bericht van mij dat W10 lang nodig had (5 min !!) om op te starten. Na het uitschakelen van Avast (de betaalde versie) was dat opgelost.
          Ik heb dan Avast wat "getuned", terug ingeschakeld en opstarten duurt nu +/- 1 minuutje.

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Na heel wat gediscussieer over antivirus en verwijzingen naar testsites, ben ik daar wat verder gaan op zoeken.
            Volgens AV-test.org zou Defender vertragend werken en zou Avira en Kasspersky veel beter zijn op gebied van prestaties.
            Ik heb nu op 1 PC eens Kaspersky AV 2016 gezet ... daarmee is alles opvallend trager dan met Defender, tergend traag zelfs.
            Die testresultaten zullen we dan maar verder met een korreltje zout nemen zeker?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Ik gebruik hier op 2pc's en 1 laptop Kaspersky, en merk nergens iets van vertragingen.
              Dat was vroeger met andere antivirus software meestal wel een probleem.
              Vooral met Bullguard (zat standaard op een van de computers) en Norton was de vertraging heel goed merkbaar.
              Bij Norton ging eerst nog alles redelijk goed, maar na een aantal maanden begon de processor dan continu op 100% te werken en ging alles héél traag.
              Als je dan Norton verwijderde, en weer installeerde, was dat probleem weer tijdelijk opgelost.
              Dat is de reden waarom ik nooit meer Norton heb gebruikt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                FWIW .. ik heb overal Avast staan .. geen enkel probleem met de updates ...
                Hier idem, Avast staat zowel op laptop als op PC, en geen enkel probleem gehad tijdens/na de upgrade of update (ik weet niet wanneer ik wat moet gebruiken ) naar W10.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Hier idem, Avast staat zowel op laptop als op PC, en geen enkel probleem gehad tijdens/na de upgrade of update (ik weet niet wanneer ik wat moet gebruiken ) naar W10.
                  alle upgrades zijn updates, maar niet alle updates zijn upgrades

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Een update is een bijwerking/aanpassing van een programma, bij een upgrade wordt het programma vervangen.

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik gebruik hier op 2pc's en 1 laptop Kaspersky, en merk nergens iets van vertragingen.
                      Misschien merk je het minder omdat je vanaf het begin met Kaspersky bezig bent.
                      Maar na langere tijd pas over te stappen van Defender naar Kaspersky is het verschil redelijk groot.
                      Als ik Kaspersky uitschakel, dan werkt alles terug veel vlotter.
                      Als ik een internetpagina van een vlotte site open in zowel IE, Chrome als Edge dan staat die er normaal direct op binnen de seconde, met Kaspersky is dit toch 3 tot 5 seconden.
                      Mijn PC herstarten is met Defender ongeveer 1 minuut 20 (afsluiten en herstarten) gerekend vanaf ik op "Opnieuw opstarten" klik, met Kaspersky is dat meer dan 3 minuten.
                      Dus voor mij is Kaspersky een redelijke vertraging.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Een update is een bijwerking/aanpassing van een programma, bij een upgrade wordt het programma vervangen.
                        Bedankt voor de uitleg nabi .

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          We zijn hier nu 2 maand aan de slag met windows 10. Ik heb hier nog steeds problemen dat hij bij het opstarten een blauw scherm geeft met de melding er is iets fout gegaan en dan een reset. Ook merk ik dat edge regelmatig vastloopt en de pc steeds trager opstart. Er is niks bij geinstalleerd op die 2 maand dat ik windows 10 gebruik. Ik overweeg om terug naar windows 7 te installeren.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Hier nog geen problemen vastgesteld.
                            Edge loopt soms eens vast op bepaalde sites zoals HLN, maar dan loopt het ook vast op IE en ook op een andere Windows-versie.
                            Een beetje te veel reclame misschien?
                            PC is alvast niet trager geworden.

                            Mir, die blauwe schermen gaan niet verdwijnen als je zelf niets onderneemt hoor.
                            Vermoedelijk een of andere driver dat vastloopt of een prog dat niet 100% compatibel is.
                            Al eens in de logs gekeken?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Vraagje aan de IT-ers hier: is Defender niet voldoende ?
                              Onder W8.1 heb ik geen enkele antivirus gebruikt en nooit het minste probleem gehad.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Vraagje aan de IT-ers hier: is Defender niet voldoende ?
                                Onder W8.1 heb ik geen enkele antivirus gebruikt en nooit het minste probleem gehad.
                                scoorde niet zo goed volgens bepaalde tests, maar veel hangt af van je surf en klik-gedrag.

                                Comment

                                Working...
                                X