Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ondertussen al 5 Windows 8.1 PC's omgezet naar Windows 10 en op alle 5 was Nederlands Nederland de standaard geworden met QWERTY.
    Maar maakt niet uit, is maar een kleintje om een paar keer te klikken.
    Dat zal wellicht, vermoedelijk, zijn omdat die 5 pc's Nederlands (Nederland) als standaard windowstaal hadden staan maar tijdens gebruik de taal naar Nederlands (België) hadden verzet, evenwel zonder Nederlands (België) als standaard in te stellen (ze gebruikten gewoon de optie). Ofwel, nog erger : Nederlands (Nederland) als standaard hadden met belgische punt optie (daardoor verandert qwerty naar azerty).



    Bij een upgrade wordt dan de standaard ingesteld, zijnde Nederlands (Nederland)

    Beter is :



    En desnoods die Nederlands (Nederland) verwijderen.
    Last edited by Empe; 29 augustus 2015, 20:32.

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Dat zal wellicht, vermoedelijk, zijn omdat die 5 pc's Nederlands (Nederland) als standaard windowstaal hadden staan maar tijdens gebruik de taal naar Nederlands (België) hadden verzet, evenwel zonder Nederlands (België) als standaard in te stellen (ze gebruikten gewoon de optie). Ofwel, nog erger : Nederlands (Nederland) als standaard hadden met belgische punt optie (daardoor verandert qwerty naar azerty).

      Bij een upgrade wordt dan de standaard ingesteld, zijnde Nederlands (Nederland)
      .../...
      En desnoods die Nederlands (Nederland) verwijderen.
      Dan heb je het allicht verkeerd voor.
      Ik haal eerder al aan dat ik elke PC standaard op Nederlands België zet (Belgisch punt) en Nederlands Nederland verwijder.
      Ook zet ik dit dan direct als standaard systeeminstelling.
      Je kan trouwens geen taal verwijderen als die als standaard ingesteld is, dus als je deze kan verwijderen is die al zeker niet de standaard meer.
      Last edited by VerSeg; 30 augustus 2015, 00:03.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        Hier de upgrade ook gisteren aanboden gekregen en uitgevoerd op de Win7 PC. Geen enkel probleem kunnen vaststellen, prima werk dus.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Uiteindelijk twee weken terug toch een berichtje gekregen dat de update klaar stond. 37 minuutjes later kan ik met Windows 10 beginnen spelen. Dat bevalt tot nog toe prima, met één uitzondering: ik vind geen werkende driver voor mijn oudere Hauppage Win-TV HVR-1200 TV-kaart. Af en toe eens een film opnemen zit er voorlopig nog niet in.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Hier al gekeken, Laurens?
            Deze belooft toch compatibiliteit.

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Bij mijn eigen laptop heb ik nochtans niks moeten aanpassen...
              Idd , weet niet wat jullie uitspoken maar ik heb in 30 jaar support nog nooit 1x querty zien verschijnen met een BE azerty toetsenbord, tenminste toch niet als ... etc etc ...

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dan heb je het allicht verkeerd voor.
                Ik haal eerder al aan dat ik elke PC standaard op Nederlands België zet (Belgisch punt) en Nederlands Nederland verwijder.
                Ook zet ik dit dan direct als standaard systeeminstelling.
                Je kan trouwens geen taal verwijderen als die als standaard ingesteld is, dus als je deze kan verwijderen is die al zeker niet de standaard meer.
                Daarom schreef ik ' wellicht, vermoedelijk ', bedoeling is om te helpen zoeken waarom het bij jou altijd zo is en bij anderen niet. Want je hebt toch ook al gelezen dat bij anderen gewoon azerty met belgische punt werd ingesteld tijdens de upgrade ?

                Ik ben het nl. niet eens met je statement :
                Klopt, is op elke PC al zo geweest na een upgrade.
                Ook bij de upgrade naar eerdere versies was dit zo.
                Vraag jij je dan niet af waarom wel altijd bij jouw upgrades en niet bij alle anderen ?

                Stellen dat Windows dit altijd al deed en nog steeds doet bij een upgrade is een mogelijkheid maar geen feit.

                Tenzij Windows gericht sommige gebruikers kan uitkiezen om ze eens goed een peer te stoven, genre : 't is bij de Verseg, we gaan die eens lekker met qwerty opzadelen...
                Last edited by Empe; 30 augustus 2015, 13:10.

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Daarom schreef ik ' wellicht, vermoedelijk ', bedoeling is om te helpen zoeken waarom het bij jou altijd zo is en bij anderen niet. Want je hebt toch ook al gelezen dat bij anderen gewoon azerty met belgische punt werd ingesteld tijdens de upgrade ?
                  Dan heb jij weer iets anders gelezen dan wat hier geschreven staat in de verschillende Windows 10 topics.
                  Ik heb al meermaals aangekaart als "TIP" dat je bij de eerste opstart kan klikken op NL en kiezen voor Belgische layout (AZERTY) om alvast meteen correct te beginnen.
                  Ik heb dus geen enkel probleem om op mijn computers in AZERTY te werken vanaf de eerste start.
                  Mijn "TIP" kwam er omdat "ANDEREN" aanhaalden dat ze met QWERTY opgezadeld zaten en het moeilijk hadden om terug naar AZERTY te gaan of om in te loggen met hun paswoord.
                  Na de upgrade naar Windows 10 stond Nederlands Nederland er hier inderdaad ook terug bij, uit zekerheid klik ik dan ook meteen op het taalicoontje om te zien of het bij mij correct staat ... dit voorkomt loginproblemen bij intypen van paswoorden zoals sommigen aangekaart hebben.
                  Dus heb je toch hier en daar iets niet begrepen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Idd , weet niet wat jullie uitspoken maar ik heb in 30 jaar support nog nooit 1x querty zien verschijnen met een BE azerty toetsenbord, tenminste toch niet als ... etc etc ...
                    Natuurlijk moet ge hier weer komen aankaarten dat je slimmer bent dan een ander.
                    Dertig jaar geleden was er nog geen enkele Windows met plug & play voor geen enkele hardware en was elke verkeerde instelling altijd je eigen fout.

                    Maar soit ... op de jaren support heb ik anders toch al vaak mensen geweten die met een QWERTY layout zaten en een AZERTY toetsenbord.
                    En de vraag om het land te kiezen bij de installatie ... die komt er heden nog altijd.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Wel jammer dat bij W10 nu niet meer de mogelijkheid bestaat om groepen aan te maken in de app "Personen". Dat was handig om bepaalde e-mails direct met één muisklik te versturen naar groepen zoals familie of collega's. Waarschijnlijk om de aanschaf van Outlook te promoten /-(
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dan heb jij weer iets anders gelezen dan wat hier geschreven staat in de verschillende Windows 10 topics.
                        Ik heb al meermaals aangekaart als "TIP" dat je bij de eerste opstart kan klikken op NL en kiezen voor Belgische layout (AZERTY) om alvast meteen correct te beginnen.
                        Ik heb dus geen enkel probleem om op mijn computers in AZERTY te werken vanaf de eerste start.
                        Mijn "TIP" kwam er omdat "ANDEREN" aanhaalden dat ze met QWERTY opgezadeld zaten en het moeilijk hadden om terug naar AZERTY te gaan of om in te loggen met hun paswoord.
                        Na de upgrade naar Windows 10 stond Nederlands Nederland er hier inderdaad ook terug bij, uit zekerheid klik ik dan ook meteen op het taalicoontje om te zien of het bij mij correct staat ... dit voorkomt loginproblemen bij intypen van paswoorden zoals sommigen aangekaart hebben.
                        Dus heb je toch hier en daar iets niet begrepen.
                        Ik las gewoon :
                        Ondertussen al 5 Windows 8.1 PC's omgezet naar Windows 10 en op alle 5 was Nederlands Nederland de standaard geworden met QWERTY.
                        Maar maakt niet uit, is maar een kleintje om een paar keer te klikken.
                        Heb ik dan misbegrepen dat jouw standaard azerty steeds werd omgezet naar querty ?

                        Dat is was je schreef, niet dat je beide opties kreeg aangeboden, je schreef wel degelijk dat Nederlands (Nederland) MET qwerty als standaard werd geïnstalleerd. Of niet ?

                        Dus waarom bij jou standaard altijd op qwerty gezet en niet bij alle anderen ? Vraag je je dat zelf nu niet eens af ?

                        Blijkbaar toch lastig om het verschil te willen zien tussen een mening intikken of een feit intikken.

                        Klopt, is op elke PC al zo geweest na een upgrade.
                        Ook bij de upgrade naar eerdere versies was dit zo.
                        Bij JOU misschien, niet op ELKE PC, getuige de anderen waar het gewoon wel standaard opnieuw azerty werd. Dat verschil wil je bewust niet inzien, je maakt liever wat bochten om maar niet te moeten aanvaarden dat het niet op ELKE PC zou is.

                        En de vraag om het land te kiezen bij de installatie ... die komt er heden nog altijd.
                        Dat heeft andere redenen dan de toetsenbordindeling. Je kan prima Nederland kiezen, nederlands en toch een azerty toetsenbord kiezen ook. Hoeft echt niet Nederlands (België) te zijn.

                        Soit, ik zal het hierbij maar laten.
                        Last edited by Empe; 30 augustus 2015, 16:21.

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Heb ik dan misbegrepen dat jouw standaard azerty steeds werd omgezet naar querty ?
                          Laat maar, ik heb me eerder vermoedelijk verkeerd uitgedrukt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Heb het inderdaad aangedurfd... BSOD meerdere keren per sessie, met verschillende nietszeggende omschrijvingen. Alle drivers up to date, maar blijft toch steeds terugkomen... [emoji37]


                            Sent from my iPad using Tapatalk.
                            Toon Nikonian
                            D700/D7000/glaswerk Nikkor

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              heb al een tijdje de vaste pc overgeschakeld. Het enige probleem dat ik momenteel heb is dat mijn irda dogle voor mijn duikcomputer niet meer werkt. Mailtje naar uwatec gezonden en het laconieke antwoord was : onze ingenieurs zijn er mee bezig. Hoe moeilijk kan het zijn dat het zolang moet duren?
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Vandaag een update binnen gekregen, en terugkeer naar W7 is verdwenen, terug wat meer plaats op mijn SSD.

                                Comment

                                Working...
                                X