Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

    Ik kreeg lightroom 6.1 (stand-alone) niet geinstalleerd op mijn pc onder windows 7. Vandaag werkt het prima onder windows 10. Tof.


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
      Hmmm, het OS opnieuw installeren ... met wat als bron ?
      De tool van Windows 10 laat toch toe de volledige ISO te downloaden?
      Daarmee kan je toch installeren?
      Het nummer vinden is niet moeilijk ... vlot vindbaar op internet of op een andere PC. ☺
      Het probleem zal dan wel nog ergens anders liggen, misschien nooit Windows geregistreerd/geactiveerd ?
      Registreren is nooit verplicht geweest, activeren wel.
      Mocht uw Windows niet geactiveerd zijn, ge zou er nu niet meer mee werken. (Tenzij een gehackte versie)
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

        De laptop was de snelste, die deed er maar 20 minuten over (+ 2 minuten voor de apps).

        En Kaspersky heeft de update probleemloos overleefd.

        Alle computers draaien hier nu op Windows 10.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De tool van Windows 10 laat toch toe de volledige ISO te downloaden?
          Daarmee kan je toch installeren?
          Het nummer vinden is niet moeilijk ... vlot vindbaar op internet of op een andere PC. ☺
          Registreren is nooit verplicht geweest, activeren wel.
          Mocht uw Windows niet geactiveerd zijn, ge zou er nu niet meer mee werken. (Tenzij een gehackte versie)
          Moest de tool voor windows 10 nu op mijn Toshiba geraken, misschien wel.

          Via de site van Windows de truuk gebruiken lukt, in zoverre dat alles wordt gedownload, geïnstalleerd, .... althans volgens windows ... want niet alles wordt juist geïnstalleerd, mijn vermoeden dat Toshiba dat omleidt of zoiets.

          Het probleem zit 'm in de vereiste voor Servicepack 1 ... die wordt gewoon nooit in mijn systeem gevonden, ook niet na alle updates ... weer : ik vermoed dat Toshiba software dat ergens blokkeert of anders benoemt.

          Het nummer vinden is geen probleem voor mij, hoewel ik brildrager ben, een vergrootglas helpt ook nog. Het probleem is dat Toshiba het nummer dat ik opgeef niet herkennen wil.

          Nog eens, stuur uw adres en ik gooi de laptop binnen, kan jij er eens een paar uur mee bezig zijn ... je krijgt er nog 100 € bij ook, ik laat de laptop wel een paar dagen bij jou. Enige conditie : je zet je bevindingen op het forum.

          Lees toch wat ik schrijf en niet wat je denkt dat ik schrijf aub.

          OS ken ik, Operating System, ttz. Windows 7 Home Premium op mijn laptop. ISO ontgaat mij een beetje, kan je dat verduidelijken ?
          Last edited by Empe; 7 augustus 2015, 17:50.

          Comment


          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Moest de tool voor windows 10 nu op mijn Toshiba geraken, misschien wel.

            Via de site van Windows de truuk gebruiken lukt, in zoverre dat alles wordt gedownload, geïnstalleerd, .... althans volgens windows ... want niet alles wordt juist geïnstalleerd, mijn vermoeden dat Toshiba dat omleidt of zoiets.

            Het probleem zit 'm in de vereiste voor Servicepack 1 ... die wordt gewoon nooit in mijn systeem gevonden, ook niet na alle updates ... weer : ik vermoed dat Toshiba software dat ergens blokkeert of anders benoemd.

            Het nummer vinden is geen probleem voor mij, hoewel ik brildrager ben, een vergrootglas helpt ook nog. Het probleem is dat Toshiba het nummer dat ik opgeef niet herkennen wil.

            Nog eens, stuur uw adres en ik gooi de laptop binnen, kan jij er eens een paar uur mee bezig zijn ... je krijgt er nog 100 € bij ook, ik laat de laptop wel een paar dagen bij jou. Enige conditie : je zet je bevindingen op het forum.

            Lees toch wat ik schrijf en niet wat je denkt dat ik schrijf aub.
            Mag ik m'n adres ook geven. ik hou wel van zo'n uitdagingen.

            Comment


            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

              Natuurlijk, zodra VerSeg met eigen ogen heeft kunnen vaststellen wat mijn (dochters) Toshiba laptop doet en niet doet, mag je hem tijdelijk hebben. Dat moet trouwens niet het eigen adres zijn, afspreken kan altijd in een mc donalds of een cafeetje of zo.

              Ik hoop dat hij accepteert.
              Last edited by Empe; 7 augustus 2015, 18:30.

              Comment


              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                ...
                ISO ontgaat mij een beetje, kan je dat verduidelijken ?
                Zelfs Mac-kers durven nog wel eens van een ISO spreken. Ik veronderstel dat er verschillen zijn, maar zeggen termen als clone, bitmap... perfecte kopie je iets? Wel ISO is ook een beetje in die zin te interpreteren: http://www.webopedia.com/TERM/I/ISO_image.html of uit die link geciteerd:
                An ISO image (or .ISO file) is a computer file that is an exact copy of an existing file system.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Zelfs Mac-kers durven nog wel eens van een ISO spreken. Ik veronderstel dat er verschillen zijn, maar zeggen termen als clone, bitmap... perfecte kopie je iets? Wel ISO is ook een beetje in die zin te interpreteren: http://www.webopedia.com/TERM/I/ISO_image.html of uit die link geciteerd:
                  Dank U, het hoeft niet altijd Google te zijn die te hulp schiet.

                  Nu nog dit :
                  De tool van Windows 10 laat toch toe de volledige ISO te downloaden?
                  Last edited by Empe; 7 augustus 2015, 18:47.

                  Comment


                  • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                    Nu nog dit :
                    Wel de tool van Microsoft laat toe om te kiezen om de PC bij te werken of om de bestanden te downloaden om een andere PC te upgraden.
                    Als je dat tweede kiest, dan kan je ofwel kiezen een DVD of USB installatie medium te maken ... is eigenlijk een ISO dat je binnenhaalt en waar ern DVD van gemaakt wordt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                      Juist.

                      Maar je schreef toch :
                      En anders is er toch niets dat u beletvhet OS opnieuw te installeren?
                      Dat is toch wat anders dat wat bestanden downloaden om het OS te updaten ? Je schrijft toch het OS opnieuw installeren, niet ? Ik zou trouwens niet weten waarom ik het OS zou moeten herinstalleren.

                      Probleem is : om te upgraden naar windows 10 moet mijn versie van windows 7 voorzien zijn van servicepack1, laat nu dat niet lukken OF Toshiba schil software heeft er iets mee gedaan.

                      Update voor servicepack 1 en nog wat (voor windows 64 bit)



                      Foutcodes na poging tot installeren :



                      Mijn laptop gegevens :



                      Mijn Windows 7 sticker met gegevens :



                      En nadat Windows meedeelt dat er errors waren, gaat de Toshiba schil bij het afsluiten van de computer OOK nog eventjes de downloads installeren, je weet wel : sluit uw computer niet af, we installeren ...of zoiets in die trend.

                      En na heropstarten nog altijd geen servicepack1 te bespeuren en zonder dat pack, geen poging tot upgraden naar Windows 10.
                      Last edited by Empe; 7 augustus 2015, 20:24.

                      Comment


                      • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Juist.

                        Maar je schreef toch :

                        Dat is toch wat anders dat wat bestanden downloaden om het OS te updaten ? Je schrijft toch het OS opnieuw installeren, niet ? Ik zou trouwens niet weten waarom ik het OS zou moeten herinstalleren.

                        Probleem is : om te upgraden naar windows 10 moet mijn versie van windows 7 voorzien zijn van servicepack1, laat nu dat niet lukken OF Toshiba schil software heeft er iets mee gedaan.

                        Update voor servicepack 1 en nog wat (voor windows 64 bit)



                        Foutcodes na poging tot installeren :



                        Mijn laptop gegevens :



                        Mijn Windows 7 sticker met gegevens :



                        En nadat Windows meedeelt dat er errors waren, gaat de Toshiba schil bij het afsluiten van de computer OOK nog eventjes de downloads installeren, je weet wel : sluit uw computer niet af, we installeren ...of zoiets in die trend.

                        En na heropstarten nog altijd geen servicepack1 te bespeuren en zonder dat pack, geen poging tot upgraden naar Windows 10.
                        euh, je win7 key foto zou ik toch hier weghalen
                        Last edited by LesC; 7 augustus 2015, 22:09. Reden: Foto (herhaling) uit de quote gehaald

                        Comment


                        • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                          Juist.

                          Maar je schreef toch :

                          Dat is toch wat anders dat wat bestanden downloaden om het OS te updaten ? Je schrijft toch het OS opnieuw installeren, niet ? Ik zou trouwens niet weten waarom ik het OS zou moeten herinstalleren.
                          Hetgeen je downloadt is de volledige installatie van Windows.
                          Je kan updaten of je kan opnieuw installeren.
                          Tijdens de setup krijg je de mogelijkheid om Windows bij te werken met behoud van gegevens en programma's om te installeren met enkel behoud van data.
                          Als je een key hebt, dan kan je ook volledig opnieuw installeren.
                          En laat het nu leuk zijn ... na de upgrade heeft iedereen dezelfde key en die kan je eenvoudig vinden.

                          Wat je eerdere problemen zijn met Toshiba dat us nummer niet herkent, zouden ze dan toch mogen oplossen.

                          Uw sceenshots bekijk ik later, beetje klein en onduidelijk op mijn smartphone via Tapatalk.
                          Daar zal ik later eens naar kijken. ☺
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                            Ik heb hier pas nog op een computer opnieuw Windows 7 geïnstalleerd, nadien moesten ook eerst nog alle updates binnengehaald worden, en dat duurde een hele tijd.
                            Je krijgt nooit alle updates in één keer binnen, je kan beter de computer een paar keer opnieuw laten opstarten, en Windows update zelf inschakelen om te zoeken naar updates.
                            Uiteindelijk krijg je dan ook Servicepack 1 binnen, maar dat is niet de laatste update, dan volgen er nog een heleboel.
                            Als je de updates niet allemaal binnen krijgt, dan kan je eens proberen om een systeemherstel uit te voeren die de laatste update terug weg doet (op een zeker ogenblik kreeg ik geen updates meer op die Windows 7 pc, na het systeemherstel lukte dat weer).

                            Zolang niet alle updates geïnstalleerd zijn is het onmogelijk om Windows 10 te installeren, of je zou met een verse installatie moeten beginnen waardoor al de rest van de harde schijf verdwijnt.
                            Windows 10 heb ik nog niet op die manier geïnstalleerd, je zal er eerst een CD (waarschijnlijk heb je een DVD nodig) voor moeten branden waar de complete Windows 10 op staat (eerst downloaden).
                            Dan zal je tijdens de installatie de product key moeten invullen, dat heb ik toch ergens gelezen (dat is niet nodig als je op de andere manier een update van Windows 7 of 8 naar 10 uitvoert).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                              Als SP1 niet geïnstalleerd raakt via Windows Update, dan zou ik die gewoon even op de Microsoft website downloaden en zo installeren. Zo doe ik dat trouwens ook altijd als ik oudere versies van Windows op een toestel moet installeren. Zo spaar je je veel tijd uit en veel onnodige downloads. (Zo een service pack vervangt namelijk alle vorige updates... of zoals anderen zeggen, die bevat alle vorige updates. )

                              Je kan service pack 1 van Windows 7 hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/down...s.aspx?id=5842
                              Last edited by Rudy Mas; 7 augustus 2015, 21:42.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment


                              • Re: Windows 10: wie heeft het aangedurfd?

                                Empe
                                als je de moeite had genomen om de foutcodes te googelen had je kunnen vinden wat er scheelt en hoe het op te lossen. Niks Toshiba fout, maar register fouten.
                                Code 643 betekent dat je windows register beschadigd is, mogelijk door een virus of malware, of een cleaner programma dat belangrijke registerwaarden - nodig voor de update uit te voeren - heeft gewist. Fout 80070643 kan om verschillende redenen optreden , maar is meestal gerelateerd aan een probleem met het .NET Framework dat op de computer is geïnstalleerd.
                                Enzovoort.

                                De remedie is ook op het net te vinden, dikwijls bestaat er een hotfix van Microsoft voor dat specifieke probleem.

                                Comment

                                Working...
                                X