Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 10 Pro

    Windows 10 Pro is te koop op Aliexpress voor € 2,61.
    Office 2019 voor € 6,98

    Beiden samen voor € 4,51

    Zou hun site gekraakt zijn?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Windows 10 Pro

    Hoeft niet. Fabrikant van laptops koopt 20000 licenties en kan er maar 10000 echt gebruiken omdat door de corona de markt gekrompen is. Hoe akkoord MS daarmee gaat is een ander verhaal...

    Comment


    • #3
      Re: Windows 10 Pro

      Waarschijnlijk koop je enkel een licentienummer en dan nog heel waarschijnlijk eentje van een corporate licentie ... dit soort aanbod duikt regelmatig op.

      Comment


      • #4
        Re: Windows 10 Pro

        Als je een licentie hebt is dat toch voldoende, hoe je ze verkregen heb maakt toch niks uit.
        MS moet maar op hun zaken letten, maar dat is nog het minste vind ik.
        Dat je een Office voor amper enkele euro kunt kopen........... lijk me iets raars want met Office maakt MS hun grootste winst.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Windows 10 Pro

          Het zijn inderdaad licenties waarvan je niet weet vanwaar ze afkomstig zijn.

          ik heb een test gelezen waar ze deze goedkope licenties hebben aangekocht.
          Van goedkoop tot wat duurdere.
          Ze werkten allemaal.
          Alhoewel dit geen garantie is want MS kan ze nog steeds op de zwarte lijst zetten.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Windows 10 Pro

            Voor "hetzelfde" geld koop je een "licentie" waarvan het nummer door Microsoft al geblokkeerd werd ... up naar de volgende 2 euro ... of, zoals vermeld, wordt je er later uit gegooid en kom je op de zwarte lijst.

            Comment


            • #7
              Re: Windows 10 Pro

              Hoe zou je op de zwarte lijst komen te staan?
              je denkt toch niet dat MS zich bezig houd met particulieren, zij zijn enkel geďnteresseerd in de massale namaak.
              Soit, ik heb al licenties voor MS10 en Office 2019 gekocht aan een gerenommeerde Belgische krant, die Chinese heb ik inderdaad veel minder vertrouwen in.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Windows 10 Pro

                Je mag licenties niet doorverkopen. Als een fabrikant van pc/laptops licenties koopt om te verkopen met een pc/laptop, dan mag hij die niet doorverkopen als "algemene" licenties. Als een firma een bulk licentie koopt, dan mag die niet doorverkocht worden aan particulieren, zelfs niet aan andere firma's. Er zijn genoeg voorbeelden waar MS (en andere, Autodesk is een andere die hier héél sterk in is) verkopers van licenties van failiete firma's voor de rechtbank getrokken heeft en gewonnen heeft. Als je een licentie koopt, dan heb je niet het recht om daar iets anders mee te doen dan die te gebruiken. Je kan die niet doorverkopen, je kan die niet doorgeven aan je erfgenamen, etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 10 Pro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Hoe zou je op de zwarte lijst komen te staan?
                  je denkt toch niet dat MS zich bezig houd met particulieren, zij zijn enkel geďnteresseerd in de massale namaak.
                  Soit, ik heb al licenties voor MS10 en Office 2019 gekocht aan een gerenommeerde Belgische krant, die Chinese heb ik inderdaad veel minder vertrouwen in.
                  Denkt ge nu werkelijk dat MS geen fingerprint heeft van je machine waar die licentie op draait? heck, vanwaar komt al die heisa dan dat als je "te veel" hardware vernieuwt in één keer, je MS licentie problemen geeft wegens foute fingerprint en j emoet door een nieuwe telefonische registratie? Wat dacht je misschien?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 10 Pro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Hoe zou je op de zwarte lijst komen te staan?
                    je denkt toch niet dat MS zich bezig houd met particulieren, zij zijn enkel geďnteresseerd in de massale namaak.
                    Als ze zien dat een bedrijfs-licentie misbruikt wordt, dan blokkeren ze die licentie en als jij die dan ook gebruikt, dan ben je de pineut met die goedkope licentie.
                    Zo moeilijk is dat nu ook niet hoor.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 10 Pro

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Als ze zien dat een bedrijfs-licentie misbruikt wordt, dan blokkeren ze die licentie en als jij die dan ook gebruikt, dan ben je de pineut met die goedkope licentie.
                      Zo moeilijk is dat nu ook niet hoor.
                      Waar baseer jij je op?
                      Ik heb destijds een Windows 7 Ultimate "gekregen" van de NMBS voor twee keer niks en BTW ik was al gepensioneerd.
                      Nooit geblokkeerd geweest, en nu jij!
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Windows 10 Pro

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Waar baseer jij je op?
                        Ik heb destijds een Windows 7 Ultimate "gekregen" van de NMBS voor twee keer niks en BTW ik was al gepensioneerd.
                        Nooit geblokkeerd geweest, en nu jij!
                        Ge zijt er weer op los aan het gaan zonder even verder te kijken dan de neus lang is. [emoji848]

                        Omdat uw werkgever dat met Microsoft officieel geregeld heeft om aan werknemers een licentie te bezorgen.
                        En die licentie is dan in principe geen bedrijfslicentie maar een voordelige individuele licentie.

                        Als uw bedrijf echter voor eigen gebruik bedrijfslicenties koopt en Microsoft stelt vast dat die plots over de hele wereld gebruikt worden, dan kunnen zij dat wel degelijk blokkeren als ze dat willen.

                        Fabrikanten van pc’s kunnen ook OEM licenties aanschaffen ... deze kan/kon men trouwens zelf ook kopen als men zijn systeem zelf bouwt.
                        Daar bestaat wel al jaren de twijfel over wat een systeembouwer is.

                        Uiteraard als er maar een paar pc’s onterecht met een bedrijfslicentie misbruikt worden, dan is het al moeilijk om daar op uit te komen.
                        Met honderden of duizenden gaat dat wel sneller.

                        Ook misbruikte OEM licenties kunnen ze blokkeren hoor.



                        Het is duidelijk dat je de verschillende soorten licenties door elkaar haalt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 10 Pro

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Waar baseer jij je op?
                          Ik heb destijds een Windows 7 Ultimate "gekregen" van de NMBS voor twee keer niks en BTW ik was al gepensioneerd.
                          Nooit geblokkeerd geweest, en nu jij!
                          Als de NMBS die licenties gekocht heeft en daar is ook thuisgebruik inbegrepen, dan is er geen probleem en zal MS daar geen probleem van maken. Veel bedrijven hebben licenties waarbij de werknemers het OS of Office op een thuiscomputer mogen zetten voor weinig geld of gratis. Alles hangt af van de originele licentie-aankoop.

                          Vroeger hadden bedrijven 1 licentiesleutel voor het hele bedrijf. Als die dan plots over de hele wereld op 10x meer pc opduikt dan dat bedrijf aangekocht heeft omdat een werknemer die "geleend" heeft en op het net gezet, dan werd die licentie afgesloten. Zal nu ook wel in de gaten gehouden worden.

                          Neen, ze gaan zich niet moe maken als er hier en daar een bedrijfslicentie op een persoonlijke pc opduikt. Maar als het systematisch is en op grote schaal, wees gerust dat die geblokkeerd wordt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 10 Pro

                            Jullie twee werken/werkten bij de directie van de NMBS?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 10 Pro

                              De goedkope licenties voor personeel - zoals die van @Red Falcon - konden in veel bedrijven aangekocht worden.
                              Je zou gek geweest zijn om hiervan niet te profiteren, zeker als je op pensioen ging.
                              Ze waren op naam en m.i. 100% legaal.

                              Mijn meest recente is Office 2013, ik kan nog een paar jaar voort.

                              Comment

                              Working...
                              X