Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wii iemand verstand van die dingen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wii iemand verstand van die dingen ?

    Als ik mijn component kabel aansluit, heb ik gewoon geen rood meer in mijn beeld Schakel ik over op scart, geen enkel kleur probleem. Ik dacht logischer wijze dat dit die component kabel was, (me juist een nieuwe weesten kopen), probleem blijft hetzelfde. Iemand enig idee. Of ik hier zelf iets kan aan doen.
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    Re: wii iemand verstand van die dingen ?

    Als je nu bijvoorbeeld eens moest zeggen over welke apparaten je het hebt
    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: wii iemand verstand van die dingen ?

      wii en plasma tv. En die kabel die er tussen zit. Ofwel neem je een component kabel (http://www.wiihome.nl/products/wii-h...t-av-kabel.htm) ofwel neem je de standaard composiet kabel die erbij geleverd is. Met de standaard composiet kabel, geen enkel probleem. Met de de component kabel, heb ik gewoon geen rood signaal, en het ligt dus blijkbaar aan de wii niet aan de kabel .

      Maar 'k heb ondertussen al een tutorial gevonden om die wii open te vijzen, en daar heb ik de aansluiting op het mb al bekeken, en deze zit gewoon rechtstreeks op het mb... dus wat er ook kan los gekomen of stuk gegaan zijn.... 'k zal het zelf niet kunnen oplossen. Volgende week eens zien hoe goed de naverkoop service van dreamland is
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: wii iemand verstand van die dingen ?

        Eerst zelf openvijzen en dan service vragen, goe bezig.

        Comment


        • #5
          Re: wii iemand verstand van die dingen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          Eerst zelf openvijzen en dan service vragen, goe bezig.
          Neen eerst op internet zoeken om zelf open te vijzen, daar een uitgebreide tutorial van vinden, daar zien, dat de componenten waar volgens mij het probleem kunnen vormen (iets wat misschien gewoon zou kunnen los gekomen zijn, valt voor) op het mb vast zitten. Dus dat ik er zelf niks kan aan doen . Dus 'k heb hem zelf niet open gevezen

          Ik zit zelf al lang genoeg in service(en kom bij genoeg bedrijven binnen), om te weten dat dit een klote probleem is. Ik kan zo al voorspellen wat er gaat gebeuren. Bij dreamland (maar dat maakt nu niet uit, dat mag makro zijn, dat mag gelijk welke speelgoed winkel zijn) binnen doen, proberen uitleggen dat er een probleem is met de kleuren, alleen als er een component kabel gebruikt wordt. Dat blijft daar ergens liggen, dat wordt opgestuurd (degene die de foutmelding opschrijft, zal er misschien bij zetten, dat het een probleem zich alleen met de component kabel voordoet.... maar dat is niet zeker). Degene die het uiteindelijk in zijn handen gaat krijgen, die gaat alleen een test doen met de composiet kabel, zeggen dat er geen problemen met het toestel zijn, terug sturen... en een maand of 2 later heb ik hetzelfde toestel terug, met de melding dat er geen fout gevonden is . En dan eens lastig maken en dan weer terug... Ik ken die services meer dan genoeg . Om te weten dat het gemakkelijker zou zijn, dat ik het probleem zelf zou oplossen . Maar soit, 'k ben eens benieuwd wanneer ik dat spul werkende ga weer hebben (mijn wii fit kuur voor de zomer zal ik maar vergeten )
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: wii iemand verstand van die dingen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Neen eerst op internet zoeken om zelf open te vijzen, daar een uitgebreide tutorial van vinden, daar zien, dat de componenten waar volgens mij het probleem kunnen vormen (iets wat misschien gewoon zou kunnen los gekomen zijn, valt voor) op het mb vast zitten. Dus dat ik er zelf niks kan aan doen . Dus 'k heb hem zelf niet open gevezen

            Ik zit zelf al lang genoeg in service(en kom bij genoeg bedrijven binnen), om te weten dat dit een klote probleem is. Ik kan zo al voorspellen wat er gaat gebeuren. Bij dreamland (maar dat maakt nu niet uit, dat mag makro zijn, dat mag gelijk welke speelgoed winkel zijn) binnen doen, proberen uitleggen dat er een probleem is met de kleuren, alleen als er een component kabel gebruikt wordt. Dat blijft daar ergens liggen, dat wordt opgestuurd (degene die de foutmelding opschrijft, zal er misschien bij zetten, dat het een probleem zich alleen met de component kabel voordoet.... maar dat is niet zeker). Degene die het uiteindelijk in zijn handen gaat krijgen, die gaat alleen een test doen met de composiet kabel, zeggen dat er geen problemen met het toestel zijn, terug sturen... en een maand of 2 later heb ik hetzelfde toestel terug, met de melding dat er geen fout gevonden is . En dan eens lastig maken en dan weer terug... Ik ken die services meer dan genoeg . Om te weten dat het gemakkelijker zou zijn, dat ik het probleem zelf zou oplossen . Maar soit, 'k ben eens benieuwd wanneer ik dat spul werkende ga weer hebben (mijn wii fit kuur voor de zomer zal ik maar vergeten )

            dat laatste ken ik ook, maar dat kan je evt vermijden of minimaliseren....
            ik doe/plak er altijd 'n brief (t.a.v. technieker/hersteldienst) aan met 'n gedetaileerde uitleg van het probleem en mijn tel. nr. voor als er nog vragen zijn...

            edit: je hebt aan je plasma meerdere ingangen veronderstel ik, al 'n andere ingang getest ...?
            Last edited by w00ha; 3 mei 2008, 10:55.

            Comment


            • #7
              Re: wii iemand verstand van die dingen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              alleen als er een component kabel gebruikt wordt.
              Kabel getest ?

              Comment


              • #8
                Re: wii iemand verstand van die dingen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                Kabel getest ?
                lees zijn openingspost nog eens...

                Comment


                • #9
                  Re: wii iemand verstand van die dingen ?

                  toch geen instelling in de wii of op de tv die je moet maken ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: wii iemand verstand van die dingen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                    lees zijn openingspost nog eens...
                    Twee kapotte kabels, het bestaat. Je weet pas van een kabel of ie werkt als ie werkelijk zijn werk doet, in dit geval was er nog steeds geen rood. Of er wel rood door één van die twee kabels komt werd imo nog niet getest. (long shot I know, maar wie in herstelling zit gelooft alleen zijn eigen ogen nog)

                    Comment

                    Working...
                    X