Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie wil er drie maand gratis op safari?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie wil er drie maand gratis op safari?

    Gratis, maar natuurlijk moet je wel ter plaatse aan de slag.

    Waat gaat het om? Het Shamwari game reserve zoekt een nieuwe "Voice Of Conservation". Wat betekent dat? Dit:


    Someone who will speak out online about the animals at Shamwari - and get to spend 1-3 months on the reserve, all expenses paid.

    What do we want in return?

    For you to become the voice of the animals. As the Voice of Conservation at Shamwari, you will spread the word about the conservation issues facing the animals you work with, from ***** poaching to big cat rehabilitation, as well as sharing all your amazing adventures. The possibilities are endless – it’s up to you to amaze us!

    Do you have the passion and the drive?

    To be considered for this position, we need to see that you’re as passionate about animal conservation as we at Worldwide Experience are. You’ll also need to prove to us that you’re an expert when it comes to social media, blogging, online networking, video creation and so much more. As the Voice of Conservation you’ll need to build and develop online communities, so these skills are vital.

    How to apply:

    If you think you’re perfect for the job, start off by sending us a brief introduction to yourself: who you are, what you’re passionate about. We want to hear your views about animal conservation. What issues do you wind up talking about for hours? What conservation news do you follow the closest? You’ll also need to convince us that you know social media. Are you already at the heart of online conversations? Send us blogs, videos or anything that shows how well connected you are online.

    The competition closes on April 10th!

    Find out more at https://www.worldwideexperience.com/...f-conservation

    Or apply directly to community@worldwideexperience.com
    Volgens mij; een jonge dame of kerel. Met pit, karakter en présence. Iemand die de visuele media op sleeptouw kan nemen. Iemand die studeert in een communicatieve richting. Iemand die zich wil lanceren in de media-sector. Of een combinatie van voorgaande. Meerdere talen vloeiend spreken = meer publiek bereiken = een voordeel bij de selectie. Wij Vlamingen als drie- of zelfs vier-taligen zouden dus op dat vlak een streepje voor kunnen hebben.

    Chance of a lifetime, guys & girls! Was ik 15 jaar jonger, dat bericht zou hier niet hebben gestaan.

    Shamwari ligt dicht tegen Port Elizabeth. Normale "rack rates"; ... ga even zitten... ongeveer 600€ per nacht per persoon.

    Spread the word.

    Mvg,

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

    En waarschijnlijk zal je eerst een mooi sommeke moeten overmaken om te mogen deelnemen, bij voorkeur via Western Union ???
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      En waarschijnlijk zal je eerst een mooi sommeke moeten overmaken om te mogen deelnemen, bij voorkeur via Western Union ???
      Wordt alles hier zo negatief aanzien? Onlangs was er een programma op Een: Safari School. Gewone mensen die een opleiding voor parkwachter kregen.

      Ik denk niet dat ze iets via WU betaald hebben eerst...
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        En waarschijnlijk zal je eerst een mooi sommeke moeten overmaken om te mogen deelnemen, bij voorkeur via Western Union ???
        Nee hoor. Dit is een positie die er al een tijdje is geweest. En nu is ze terug vrij. Check de links.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
          Onlangs was er een programma op Een: Safari School. Gewone mensen die een opleiding voor parkwachter kregen.

          Ik denk niet dat ze iets via WU betaald hebben eerst...
          Wel, je moet niet betalen via WU voor zo'n opleiding. Maar je moet wél betalen. En het is niet goedkoop. Zo'n training is intensief en duurt typisch 3 of zelfs 6 maanden. Reken toch op zo'n 2500€/maand. In Zuid-Afrika is de school van Lee & Sarah Gutteridge de bekendste. Die zitten in Entabeni private reserve, loodsen je door je FGASA level 1 en 2 examen, en garanderen je een job.

          ...maar daar gaat deze thread niet over. DEZE opportuniteit is weldegelijk volledig gratis.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

            Jochen, je bent maar zo oud als je denkt man ...waar wacht je op

            Ik ken iemand die er was...goeie foto opportunities hoor...niet te groot...dus de kansen liggen dan ook vrij hoog

            Comment


            • #7
              Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

              Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
              Jochen, je bent maar zo oud als je denkt man ...waar wacht je op
              Hey Gilles,

              Ik zoek er langer te blijven dan 3 maand. Eerder de rest van mijn leven. Gewoon geduld hebben totdat ik de juiste opportuniteit vind. Work in progress...
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Maar je moet wél betalen. En het is niet goedkoop. Zo'n training is intensief en duurt typisch 3 of zelfs 6 maanden. Reken toch op zo'n 2500€/maand. In Zuid-Afrika is de school van Lee & Sarah Gutteridge de bekendste. Die zitten in Entabeni private reserve, loodsen je door je FGASA level 1 en 2 examen, en garanderen je een job.
                ...maar daar gaat deze thread niet over. DEZE opportuniteit is weldegelijk volledig gratis.
                't Is te hopen voor eventuele kandidaten. Toch zou ik er niet te zeer op rekenen. In Z-Afrika wonen meer dan genoeg mensen die voor deze fantastische job geschikt zijn. Waarom zou WWE dan wereldwijd volk gaan zoeken? De kans is groot dat iedereen die reageert zo'n voorstel voor een dure opleiding krijgt of (als hij/zij voldoende naief is) op een andere manier gepluimd wordt.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                  Jullie westers negativisme tov alles wat Afrikaans is; het blijft me verbazen.

                  Ik kan maar één tip geven: de TV toont enkel kommer en kwel, omdat het enkel kommer en kwel is dat de mensen interesseert. Of omdat het wat oplevert om kommer en kwel te tonen.

                  Specifiek in dit geval: je argumenten snijden geen hout.

                  1) WWE is een organisatie die reeds enorm veel goede dingen heeft verwezenlijkt, en daarbij zoveel mogelijk locals inzet. Omdat dat de locals ten goede komt natuurlijk, maar ook om de overhead kost zo laag mogelijk te houden en dus zoveel mogelijk geld over te houden voor waar het écht om gaat; het goede doel op zich (de dieren). Dit in tegenstelling tot de mastodonten van NGO's die we bij ons kennen, en waar 90% van de middelen naar overhead gaat (incl spots op TV die miljoenen kosten).
                  In dit geval wordt echter een non-local gezocht, omdat die beter de boodschap kan overbrengen naar mensen op dit halfrond, en omdat die een betere access tot en kennis van moderne communicatiemiddelen heeft. In feite slim gezien. Weeral een besparing van overhead. Waarom geld uitgeven aan dure spots als iemand voor jou gratis de boodschap kan overbrengen?

                  2) WWE staat totaal los van eender welke dure of minder dure opleiding tot game ranger of wildlife guide. WWE zal zo'n cursus niet vereisen, noch aanbevelen. Ja, die opleidingen kwamen hier ter sprake, maar in essentie hebben ze niks met mijn eerste post te maken.

                  Het is niet omdat je een koppel oogkleppen wordt aangemeten dat je die niet kan afzetten...

                  Mvg,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Hey Gilles,

                    Ik zoek er langer te blijven dan 3 maand. Eerder de rest van mijn leven. Gewoon geduld hebben totdat ik de juiste opportuniteit vind. Work in progress...
                    Ik wens u oprecht veel succes met uw plan.
                    Ik ben er maar één keer geweest, de tweede komt eraan. En ook eens met je laatste reactie. Afrika zit boordevol problemen, akkoord...maar er is iets dat aantrekt, moeilijk te omschrijven. Wij kijken met oogkleppen naar dat continent (waar we nota bene zelf het centrale deel voor een groot deel van leegroofden). Bovendien stel ik me de laatste jaren minstens evenveel vragen bij onze Westerse maatschappij dan bij de problematiek in Afrika.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                      Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                      Bovendien stel ik me de laatste jaren minstens evenveel vragen bij onze Westerse maatschappij dan bij de problematiek in Afrika.
                      Good point. Toen ik onze politieke situatie onlangs probeerde uit te leggen aan een Zuid Afrikaan (meer bepaald; het feit dat een zuid-Belgische stem meer waard is dan een noord-Belgische stem), kwam het antwoord nogal snel.

                      "we threw out apartheid, but you guys still have it".

                      Ik kon daar niks tegenin brengen.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Good point. Toen ik onze politieke situatie onlangs probeerde uit te leggen aan een Zuid Afrikaan (meer bepaald; het feit dat een zuid-Belgische stem meer waard is dan een noord-Belgische stem), kwam het antwoord nogal snel.

                        "we threw out apartheid, but you guys still have it".

                        Ik kon daar niks tegenin brengen.
                        Oei, zelfs hier sluipt de BDW doctrine al binnen. Beste garantie op een spoedig slotje....
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Good point. Toen ik onze politieke situatie onlangs probeerde uit te leggen aan een Zuid Afrikaan (meer bepaald; het feit dat een zuid-Belgische stem meer waard is dan een noord-Belgische stem), kwam het antwoord nogal snel.

                          "we threw out apartheid, but you guys still have it".

                          Ik kon daar niks tegenin brengen.
                          meer kan ik daar niet op zeggen....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Gratis, maar natuurlijk moet je wel ter plaatse aan de slag.

                            Waat gaat het om? Het Shamwari game reserve zoekt een nieuwe "Voice Of Conservation". Wat betekent dat? Dit:



                            Volgens mij; een jonge dame of kerel. Met pit, karakter en présence. Iemand die de visuele media op sleeptouw kan nemen. Iemand die studeert in een communicatieve richting. Iemand die zich wil lanceren in de media-sector. Of een combinatie van voorgaande. Meerdere talen vloeiend spreken = meer publiek bereiken = een voordeel bij de selectie. Wij Vlamingen als drie- of zelfs vier-taligen zouden dus op dat vlak een streepje voor kunnen hebben.

                            Chance of a lifetime, guys & girls! Was ik 15 jaar jonger, dat bericht zou hier niet hebben gestaan.

                            Shamwari ligt dicht tegen Port Elizabeth. Normale "rack rates"; ... ga even zitten... ongeveer 600€ per nacht per persoon.

                            Spread the word.

                            Mvg,

                            J.
                            Subtiel vraagje: waarom geen Afrikaan ipv een amateur Belg ?
                            Trouwens een land waar Ik NOOIT meer terug ga is Zuid-Afrika. Nee dank U.

                            Bekrompen maar eerlijke mening van Nerdi

                            There ain't no such thing as a free lunch. YMMV
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie wil er drie maand gratis op safari?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              Good point. Toen ik onze politieke situatie onlangs probeerde uit te leggen aan een Zuid Afrikaan (meer bepaald; het feit dat een zuid-Belgische stem meer waard is dan een noord-Belgische stem), kwam het antwoord nogal snel.

                              "we threw out apartheid, but you guys still have it".

                              Ik kon daar niks tegenin brengen.

                              En ik die dacht dat je door te reizen leert relativeren.

                              Comment

                              Working...
                              X