Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kan wat lezen?????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie kan wat lezen?????

    Door bepaalde omstandigheden heb ik het vermoeden dat er, wanneer er een PM of mail gestuurd wordt via BD, er mee gelezen wordt door bestuur en/of mods van dit forum.
    Indien zo, vinden jullie dat dit kan of is dit een schending van de privacy?
    Indien men via die weg, PM of mail, een bepaalde negatieve uitlating zou doen van om het even wat, naar een persoon of BD toe, zou dat in overweging moeten genomen worden om sancties tegen die persoon te treffen?
    Graag jullie mening.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Wie kan wat lezen?????

    Moderator Note: Als Mod kan ik je verzekeren dat wij niet over de nodige privileges beschikken om PM-verkeer te controleren. Dat zou m.i. een schending van de privacy zijn; ik open niet eens een reclamezending die aan mijn vrouw gericht is. Voor mij is privacy heilig.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Wie kan wat lezen?????

      Moeilijk hé,

      In het ene geval, als je pest PM zou krijgen kan de mod het duidelijk volgen en een sanctie overwegen.

      In het andere geval is het schending van de privacy.

      Het verstandigste is weten wat je er op kan zetten, er is nog altijd iets als vertrouwen en respect tegenover je medemens.

      Ik vrees ook dat het op FB van hetzelfde is, paar weken geleden lees ik iets op FB van een dame die iemand zocht
      om wat sanitair werk uit te voeren (in het zwart) hoe dom kan je zijn om dat openbaar op FB te zetten.

      Wil je iets privé bespreken of onderhandelen, wissel dan gewoon via PM telefoon of Email adressen uit, simpel toch, en je bent zeker.

      Comment


      • #4
        Re: Wie kan wat lezen?????

        Heylo, ik weet niet waar je die verzinsels vandaan haalt, maar ik kan je verzekeren dat een PB echt een PB is, persoonlijk dus, privacy is iets wat we zeer belangrijk vinden, we krijgen soms wel PB's doorgestuurd van andere leden om ons op de hoogte te houden wanneer bepaalde PB's echt uit de hand lopen, maar zelf kunnen we helemaal niets lezen.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Wie kan wat lezen?????

          Francis, misschien ben ik verkeerd maar de webmaster zou aan alle PM's moeten kunnen want net als bij een Exchange server is er altijd iemand "god".
          Ik wil hier echter helemaal niet in twijfel trekken wat jij beweerd en geloof ook in de ethische waarden op dit gebied van de mod's.

          Comment


          • #6
            Re: Wie kan wat lezen?????

            De moderatoren, want daar gaat het hier toch over, kunnen echt niets lezen, de webmaster of admin, daarna weet ik niks over, ik kan natuurlijk eens informeren..... :-)
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Wie kan wat lezen?????

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              De moderatoren, want daar gaat het hier toch over, kunnen echt niets lezen, de webmaster of admin, daarna weet ik niks over, ik kan natuurlijk eens informeren..... :-)
              Ikzelf ben admin op een ander forum en toch heb ik die "macht" niet. PM's zijn PM's en daar raak je niet in. Ik kan wel de profielen van gebruikers wijzigen maar PM's is NO-GO
              Bigger aint always better........ Unless you're me!

              Comment


              • #8
                Re: Wie kan wat lezen?????

                Ook PMs worden in een database bewaard. Wie daar het wachtwoord van kent, kan hier aan.

                Natuurlijk gaat dit niet via een gladde webinterface, maar met een beetje (SQL) kennis geraak je heel ver.

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  Niemand van BD kan PM's van anderen lezen, ook geen admin.
                  En als het al zou kunnen, daar hebben we al zeker geen tijd voor ... ;-)
                  Dus, PM gerust verder ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie kan wat lezen?????


                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie kan wat lezen?????

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Hallo,

                      Niemand van BD kan PM's van anderen lezen, ook geen admin.
                      En als het al zou kunnen, daar hebben we al zeker geen tijd voor ... ;-)
                      Dus, PM gerust verder ...

                      Jaja
                      Ik ben 100% zeker dat de admin dit wel kan en wil het je ook bewijzen als het nodig is. Kom naast me zitten en geef me het admin paswoord, ik zal je elke PM tonen die je wil.
                      De vraag was hier of het mogelijk is en dat is het. Ik zeg hiermee niet dat het gedaan wordt.
                      Trouwens uw provider kan ook elke PM, post, e-mail, .... lezen dat je verstuurd, niet alleen op dit forum maar alles wat je op internet doet.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment

                      Working...
                      X