Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft voorrang ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft voorrang ?



    Ik kom deze situatie zo vaak tegen en word er pisnijdig van. Ik zie het zo vaak dat A stopt om C door te laten, en C stopt dan op zijn beurt om B door te laten, dat is dus verkeerd. De juiste volgorde is A B C omdat rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Wie heeft voorrang ?

    Ben je zeker dat dat de juiste volgorde is?

    A moet stoppen om voorrang te verlenen.
    C Moet stoppen om voorrang te verlenen.
    B moet geen voorrang verlenen?

    is hetzelfde met een vier-arm kruispunt, waar van elke arm 1 wagen komt, wie wint boven wie: de snelste/de grootste/de kleinste/....
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft voorrang ?

      Juist, er staan geen verkeersborden, dus VVR , met borden is de situatie weer anders...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft voorrang ?

        B c a
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft voorrang ?

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          B c a
          Yip, helemaal juist ALS er geen verkeersborden staan. Voorrang van rechts is heilig hé

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft voorrang ?

            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
            B c a
            deel deze mening
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft voorrang ?

              A B C is hier toch wel juist hoor.
              C moet voorrang aan B verlenen omdat die van rechts komt.
              B moet voorrang aan A geven omdat B wil links indraaien en dat is een maneuver, terwijl A geen maneuver uitvoert.
              Dus A mag doorrijden, aangezien C niet mag doorrijden daar B voorrang heeft op C, volgt dan B die voorrang van rechts heeft op C en dan C, die tijd zat heeft .
              Zie ook flickr

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft voorrang ?

                Leesvoer:

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft voorrang ?

                  voor mij ook ABC
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft voorrang ?

                    OK, Rufus, Alex of Ludwig, kan iemand van jullie verduidelijken waarom? Welke regels hier van toepassing zijn?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft voorrang ?

                      Ludwig heeft het goed uitgelegd. Er staan dus geen verkeersborden voor de duidelijkheid, of er moet een bord staan met een kruis wat dus voorrang van rechts betekent.

                      A moet voorrang verlenen aan C en C moet voorrang verlenen aan B. Maar A moet doorrijden omdat die rechtdoor gaat en dus voorrang heeft op B omdat die links afslaat. En dus, doorgaand verkeer(A) heeft voorrang op afslaand verkeer(B).

                      Als ik dan B ben dan doet A vaak teken met de lichten om door te rijden, heel zelfverzekerd dat ik moet doorrijden maar als ik doorrij dan bega ik een overtreding.
                      Last edited by alex606; 4 december 2013, 21:12.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft voorrang ?

                        C komt van rechts voor A.
                        Dus A kan nooit voorrang hebben op C ?
                        Is het dan niet : C A B ?
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft voorrang ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Ludwig heeft het goed uitgelegd. Er staan dus geen verkeersborden voor de duidelijkheid, of er moet een bord staan met een kruis wat dus voorrang van rechts betekent.

                          A moet voorrang verlenen aan C en C moet voorrang verlenen aan B. Maar A moet doorrijden omdat die rechtdoor gaat en dus voorrang heeft op B omdat die links afslaat. En dus, doorgaand verkeer(A) heeft voorrang op afslaand verkeer(B).

                          Als ik dan B ben dan doet A vaak teken met de lichten om door te rijden, heel zelfverzekerd dat ik moet doorrijden maar als ik doorrij dan bega ik een overtreding.
                          Hoezo een overtreding? Je hebt voorrang op C én je krijgt de toelating van A om linksaf te gaan, je bent toch niet in overtreding als A gewoon blijft staan uit "hoffelijkheid"?

                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft voorrang ?

                            Stel dat A en C tegelijkertijd doorrijden en op elkaar botsen. Straat waarin C staat is versperd en B rijdt daarom rechtdoor en verlaat de plaats van het ongeval.
                            Ga dan als A maar eens uitleggen dat je voorrang had op C, omdat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft voorrang ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                              C komt van rechts voor A.
                              Dus A kan nooit voorrang hebben op C ?
                              Is het dan niet : C A B ?
                              Alhoewel het voor mij : B C A is.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X