Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

    Ik heb met IRFANVIEW een executable slideshow gemaakt.

    Ik kan bv. een slideshow maken waarvan de slides elke 3 seconden veranderen en ik kan die complete slideshow met "ingebakken" tijd, in één bestand zetten.
    Dus de mensen klikken op dat bestand en de slideshow opent zich volledig automatisch én autonoom + laat de slides elke 3 seconden wisselen.


    Kan dat ook met een ( ander programma natuurlijk ) op en Mac ? En welk dan ?

    Dus slechts 1 file wil ik hebben, waar de complete slideshow in zit.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

    Misschien deze:
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

      Marc,
      Er is 1 programma dat ik mis op de Mac, IRFANVIEW!!!
      Ik heb al 100 workarounds getest, maar geen enkele heeft de simpelheid van Irfanview.
      Het dichtst erbij zou ik iphoto beschouwen. Kan je ook slideshows in maken en zo, maar je moet met library's werken. Terwijl irfanview zo mooi vanop de originele files kan werken. Zonder imports of wat ook.
      Ik heb de hoop verder opgegeven, en iphoto als (voor mij) goed alternatief gaan gebruiken. Maar, als windows gebruiker krijg je toch altijd het idee van, waar heeft iphoto die foto nu weer gezet op mijn schijf. Het is eigenlijk net als Itunes. You love it or you hate it.
      Nog een tip, als je ooit iphoto gebruikt, bewaar al je originals nog eens extern (uit de library), en tracht de library intact te laten, ook op het gebied van verplaatsten van foto's (dus altijd iphoto als beheersprogramma gebruiken, geen files verzetten in de library op de windows manier). Ik ben nu een itunes library aan het reconstrueren (stond extern, moet nu intern komen), je wil niet weten wat een werk dat is!!!
      Anderzijds, eens i*** werkt, is het ook poepsimpel om je i-devices te syncen met foto en muziek library's enzovoort.
      Maar, misschien komt in deze topic iemand nog met een fantastische tip voor een alternatief op IRFANVIEW ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

        Zoals via PB al gemeld, zelf heb ik geen ervaring met slideshows, wel met de Mac.
        Ik vind deze uitleg, misschien heb je d'er wat aan:


        Ik was inderdaad in die richting aan het denken. Wat ik wel eens doe, is thuis de familiefoto's aan de betrokkenen laten zien, rechtstreeks in iPhoto, met bijbehorende muziek en al. Als dat nu eens kon geëxporteerd worden, en blijkbaar zou het kunnen. Nogmaals: zelf nog niet geprobeerd.
        Een andere optie is wellicht iMovie: foto's importeren en dan je slideshow opzetten. Zou ook moeten werken, maar ik heb er evenmin ervaring mee.

        PS: wat de problemen van Rudy betreft: het klopt dat in iPhoto de bestanden IN de library zelf worden opgeslagen. Voor mij is dat niet erg, omdat ik daar enkel de JPGs bewaar, terwijl de RAWs elders bewaard en gebackupt worden (ik schiet altijd in beide formaten). Een tijdje geleden bleek mijn iPhoto library zo groot (>120GB; ik heb eigenlijk geen idee wat de limieten zouden zijn) dat ik het volgende gedaan heb en de volgende procedure gebruik:
        -(kopie van originele) iPhoto Library naar externe online HD; kopie van deze library op externe offline HD. Het is niet de bedoeling dat daar nog aan ge-edit wordt, maar is altijd te raadplegen
        -(originele) iPhoto Library op interne HD (die door TC/TM wordt ge-backupt) helemaal "uitgemest", zodat ik enkel de foto's van 2012 overhoud. Dat doe je vanuit iPhoto zelf, en neemt wel wat tijd in beslag.
        -je kunt meerdere library's gebruiken door iPhoto met de Alt-toets op te starten; dan krijg je een keuzevenster en selecteer je die Library die je wil.



        Niet vergeten om achteraf op dezelfde manier terug te schakelen naar de "actuele" (2012) Library en -zoals gezegd- geen wijzigingen aan de oude aanbrengen.
        Last edited by LesC; 17 november 2012, 09:54.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

          Wel, ik heb het voorstel van Theo eens uitgetest op mijn iPad.

          ProShow Web Slideshow Creator

          Het is wel een beperkte versie ( maximum 15 slides )

          Ik kan een slideshow maken, keuze uit zeer veel en erg mooie thema's, en daarna kan ik die slideshow wel naar iemand verzenden.

          Enfin.... 't is te zeggen ik zend een LINK.

          Mijn vraag is nu: WAAR staat die slideshow nu ergens ???
          Op mij iPad of op de webruimte van Proshow ?

          Ik zou graag de volledige slideshow doorsturen, en niet alleen een link...
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Wel, ik heb het voorstel van Theo eens uitgetest op mijn iPad.

            ProShow Web Slideshow Creator

            Het is wel een beperkte versie ( maximum 15 slides )

            Ik kan een slideshow maken, keuze uit zeer veel en erg mooie thema's, en daarna kan ik die slideshow wel naar iemand verzenden.

            Enfin.... 't is te zeggen ik zend een LINK.

            Mijn vraag is nu: WAAR staat die slideshow nu ergens ???
            Op mij iPad of op de webruimte van Proshow ?

            Ik zou graag de volledige slideshow doorsturen, en niet alleen een link...
            Hoe ziet die link er uit.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

              Je zult waarschijnlijk toch naar ergens moeten uploaden. Als je over Dropbox beschikt (wat ik echt kan aanbevelen, kun je het daar stockeren). Het probleem is waarschijnlijk ook wel dat sites als Photobucket, Flickr e.d. enkel een paar beeldformaten aanvaarden. Wat is trouwens het bestandsformaat van jouw Proshow?

              Ben even naar die link van Theokus gaan kijken, maar dat lijkt mij een app voor de iPhone.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Je zult waarschijnlijk toch naar ergens moeten uploaden. Als je over Dropbox beschikt (wat ik echt kan aanbevelen, kun je het daar stockeren). Het probleem is waarschijnlijk ook wel dat sites als Photobucket, Flickr e.d. enkel een paar beeldformaten aanvaarden. Wat is trouwens het bestandsformaat van jouw Proshow?

                Ben even naar die link van Theokus gaan kijken, maar dat lijkt mij een app voor de iPhone.
                Het werkt LesC....

                Het programma is er voor pc en Mac.

                Ben er vroeger mee bezig geweest en ik heb zo verschillende cd's gemaakt.
                Alles stond bij mij op de pc. Het staat er nog trouwens

                Windows Movie Maker kan dat ook aan en je kan het publiceren op Facebook of Youtube. EN het is GRATIS
                Het maakt dan niet uit of je met Apple werkt of pc.
                Iedereen met internet kan dan zijn programma zien he.

                Intussen weet ik dat alles bij Photodex staat.

                OT Misschien
                Vroeger zat je vast he ofwel Mac ofwel pc.
                Tegenwoordig met het internet en die sociale sites is er meer mogelijk en ben je
                eigenlijk niet gebonden.
                Last edited by theokus; 17 november 2012, 13:19.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

                  Dank voor de bijkomende uitleg, Theo!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Dank voor de bijkomende uitleg, Theo!
                    Graag gedaan
                    Je kan wat je gemaakt hebt saven in veel formaten.
                    Ik weet wel niet of je dan die voorstelling kan pauzeren, stoppen enz.
                    Youtube kan dat wel.
                    En ik weet ook niet of één van die formaten afspeelbaar is op een Apple.
                    Dus er is nog wat werk aan de winkel om dat uit te pluizen.

                    Ik heb ook begrepen dat je bij die App. jaarlijks moet betalen...

                    Toch ben ik zelf eens gaan piepen en ik zie dat je ProShow Gold voor goed 70 euro kan aanschaffen.
                    Ik zie geen beperkingen of andere extra kosten.
                    Je bent dan wel in Windows bezig maar zoals gezegd kan je de voorstelling op het internet plaatsen en
                    dan kan iedereen er bij.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft er ervarng met Windows EN OOK met Mac ???

                      Of je installeert IrfanView via Winebottle op MAC ;-)
                      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                      Comment

                      Working...
                      X