Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie durft nog ?????

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie durft nog ?????

    ........na een samenkomst bij bvb. een SD of iets anders waar je (leuke) BD'ers ontmoet, en waarbij het masker van de nick dus afvalt, achteraf nog onbevooroordeelde reacties schrijven op een foto van één van die mensen ?
    Als je een dagje samen op stap was, een leuk etentje tussendoor, en dan nog een glaasje achteraf.....en dan toch nog durven je onverbloemde mening over een (mindere/slechtere) foto schrijven.......ik zou het, mezelf kennende, alvast niet kunnen. Ik zou het verbloemen niet kunnen laten.

    Benieuwd of er hier toch van die keiharde zijn die zich wel in staat achten dit dan nog te kunnen.

    PS Jullie hebben het waarschijnlijk reeds geraden, ik heb nog nooit deelgenomen, en zal ook nooit deelnemen aan dit soort activiteiten, juist omwille van die vooringenomenheid die er (bij mij althans) zou uit voortvloeien.

    Groetjes

  • #2
    Re: Wie durft nog ?????

    Damn, daar zeg je zoiets...
    Ik twijfel al geruime tijd om eens deel te nemen aan een SD, maar daar ik nogal van het ultra-introverte type ben komt het er nooit van...

    Maar nu je het zegt, ik heb zo al moeite om een objectieve mening te geven op fotos, terwijl ik de forumleden zelfs niet ken, ik denk dat wanneer ik ze ga leren kennen, al helemaal geen objectieve mening meer zou kunnen geven
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

    Comment


    • #3
      Re: Wie durft nog ?????

      geen problemen mee hoor, zelfde als het een opname van een familielid betreft.
      als het goed is, stelt juist diegene je eerlijkheid op prijs.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Wie durft nog ?????

        Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
        ...
        Ik twijfel al geruime tijd om eens deel te nemen aan een SD, maar daar ik nogal van het ultra-introverte type ben komt het er nooit van...
        gewoon zelf een SD organiseren alleen voor introverte typen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wie durft nog ?????

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          geen problemen mee hoor, zelfde als het een opname van een familielid betreft.
          als het goed is, stelt juist diegene je eerlijkheid op prijs.
          grt,bouk.
          Als het goed is, is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht, maar in het andere geval.............
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Wie durft nog ?????

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            ...... maar in het andere geval.............
            ligt het niet aan jou.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Wie durft nog ?????

              Geen probleem hier, ik heb zelf al verschillende mensen tegengekomen in het veld en een praatje geslaagd of meer.
              Toch blijf ik mijn gefundeerde mening over een foto geven
              Ik denk dat zoiets meer geapprecieerd wordt dan de zaak onterecht te verbloemen !
              Eerlijkheid duurt het langst !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Wie durft nog ?????

                Lijkt me geen probleem. Hangt wel van je type reactie af. Gewoon afkraken om af te kraken moet je niet doen, dus zou geen verschil mogen maken als je die persoon al beter kent of niet.
                Als ik commentaar geef probeer ik er wel altijd 'naar mijn mening' oid bij te zetten.. en toch ook iets positiefs eraan te zoeken.
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Wie durft nog ?????

                  Ik zelf heb ook al wel eens willen meegaan, maar ben in " reallife" volgens mij niet de "vrolijke frans" die ik achter mijn toetsenbord ben, en dat maakt me toch een beetje bang.


                  Volgens mij MAG het geen verschil maken, maar.... het kan inderdaad wel een pak gevoeliger liggen.
                  Bekend of onbekend............ zelfde broek van hetzelfde laken (oid).
                  ALs het iemand is die je kent zou het volgens mij nog makkelijker moeten zijn, omdat je dan toch al een beetje kan inschatten hoe deze persoon is en reageert op commentaar. Ikzelf zou er geen probleem mee hebben om mijn mening te vertellen. Meer zelfs,..... als ik de persoon zou kennen en weten op welke manier hij/zij met commentaar kan omgaan, zou ik zelfs mijn meestal softe repliek iets harder durven maken, maar wel met een lach. Vooral om te laten merken dat het nooit mijn bedoeling is om iemand te kwetsen/beledigen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie durft nog ?????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                    Damn, daar zeg je zoiets...
                    Ik twijfel al geruime tijd om eens deel te nemen aan een SD, maar daar ik nogal van het ultra-introverte type ben komt het er nooit van...

                    Maar nu je het zegt, ik heb zo al moeite om een objectieve mening te geven op fotos, terwijl ik de forumleden zelfs niet ken, ik denk dat wanneer ik ze ga leren kennen, al helemaal geen objectieve mening meer zou kunnen geven
                    Contradictio interminis

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    geen problemen mee hoor, zelfde als het een opname van een familielid betreft.
                    als het goed is, stelt juist diegene je eerlijkheid op prijs.
                    grt,bouk.
                    Wanneer is het goed?
                    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie durft nog ?????

                      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      ...

                      Wanneer is het goed?
                      dat staat er toch.....als diegene je eerlijkheid op prijs stelt.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie durft nog ?????

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dat staat er toch.....als diegene je eerlijkheid op prijs stelt.
                        grt,bouk.
                        Ja, ik versta het.....:"eerlijkheid".
                        In gesprekken onder Vlamingen hoor je dikwijls het gezegde:
                        "Om eerlijk te zijn moet ik toch wel zeggen...."
                        en dan volgt meestal een negatieve opmerking.....
                        Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie durft nog ?????

                          Ik denk dat zoiets meer geapprecieerd wordt dan de zaak onterecht te verbloemen !
                          Is ook mijn mening.
                          Veel hangt van jezelf af hoe goed je met kritiek kan omgaan. Het is niet omdat je iemand persoonlijk kent dat men geen kritiek op je werk zou kunnen geven. Het gaat om het werk en niet de persoon van het werk. Een klavier is maar een klavier, een gesprek daarentegen verduidelijkt veel van de wederzijdse zienswijze en begrip voor de andere zienswijze. De manier waarop men commentaar geeft is belangrijk of je de persoon nu kent of niet. Het is niet omdat er geen gezicht in je geheugen staat dat je er als een lompe vlegel over heen kunt walsen. Idem omdat je iemand wel kent alles ineens goed moet zijn en je de loftrompet moet blazen waar je mening anders is.
                          Terecht is terecht, als je het toch nog anders ziet kan je dat ook ter sprake brengen. Als je de bal mis slaat kunnen toegeven dat de ander een punt heeft.
                          Mocht het zijn zoals hier gesteld dat dit zoveel invloed heeft, denk ik dat vele vriendschappen en soms wel huwelijken geen lang leven beschoren zou zijn.
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie durft nog ?????

                            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                            ......
                            In gesprekken onder Vlamingen hoor je dikwijls het gezegde:
                            "Om eerlijk te zijn moet ik toch wel zeggen...."
                            en dan volgt meestal een negatieve opmerking.....
                            juist..en niets mis mee, als het maar eerlijk is.
                            bij ons:
                            de eerlijkheid gebied mij te zeggen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie durft nog ?????

                              Wat voor onzin is dit nu ?
                              Het is niet omdat je met iemand babbelet, eet, plezier, ... maakt je je ook naar zijn, haar hand moet zetten.
                              Hier geldt niet: Wiens woord men spreekt, diens brood men eet
                              Integendeel. Door een deelname aan een SD, kan je op die treffens vaak iets hardere commentaar kwijt dan hier aan een scherm. Hier heb je geen emoties, intonaties, gezichtsuitdrukkingen. TIjdens een samenzijn wel. EN als je dan hier een ongezouten mening geeft, deelt, dan kan de beoogde misschien beter snappen wat echt bedoeld is dan wat er volgens ingeving zou bedoeld zijn.
                              Het is niet omdat Karel de Keyzer een fototentoonstelling geeft dat we nu steeds moeten zeggen, OOOO dat zijn schoon foto's. Niets is minder waar. Een foto is schoon omdat je die schoon vind en daarmee uit. Is lelijk omdat je hem lelijk vind. Van wie en doro wie de foto is gemaakt zou hierin geen argument mogen zijn.

                              Vind het hier wel raar, komisch dat er leden zijn die beweren niet te durven deelnemen aan een SD om nadien niet objectief te kunnen, te mogen zijn.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X